Wat voor startmotor heb je? De metro had een startmotor met eigen relais ingebouwd, als je die gebruikt moet je de het startrelais op je rechter binnenspatbord verwijderen. Het contactsleutelcontact van dat relais sluit je dan aan op het kleine contact van de startmotor, de dikke aansluiting van de startmotor krijgt constant 12V van de dikke kabel, zonder een relais ertussen.
Succes,
- Login of registreer om te reageren
RE: Startmotor kaduk, of toch de vernellings bak?
Ingediend door campr op ma, 24-01-2005 21:02
Hallo,
heb onlangs een 1275 metrotje overgeplaatst in mijn 1000HLE, en nu heb ik volgende probleem:
Startmotor loopt niet, ik hoor wel het relais klikken, en als ik de weerstand van de motor verklein (door de boegies eruit te trekken, geen compressie) dan draait ie heel langzaam. De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
1. Alle aarde-punten goed schoongemaakt en die bij het hondebot opnieuw gesoldeerd, en alles goed schoongemaakt voor ik ze weer aangesloten heb. Had ik al gezegd dat ik alles schoongemaakt had? Dat had ik. ;-) Schoon dus.
2. Weerstanden gemeten van de connectie punten en alle kabels die in het circuit meedoen, waren aleemaal laag.
3. Op de + pool van de starter-motor en aan de massa nog een accu gehangen die in parallel werkte aan de 'normale' accu. Dit zorgd er dus voor dat de startmotor 2x zoveel ampere kan trekken, als ie daar behoefte aan heeft. Bijde accus zijn goed opgeladen, en kunnen wel wat leveren.
4. Alles nog een keer doorgemeten, geen gekke waardes ontdenkt.
Mogelijke oplossingen die ik heb bedacht:
1. Startmotor is zwak/kapot.
2. Motor is kapot (miskoop?) waardoor de startmotor het moeilijk heeft. De auto is te verplaatsen in de 4de versnelling, dus de motor draait wel degelijk, en niet eens zo zwaar. Met de boegies erin natuurlijk wat zwaarder.
Weet iemand misschien nog iets wat ik gemist heb? Heeft er iemand een startmotor te leen van een 1275 blok waar ik het even mee kan proberen? (omgeving Leiden)
Rob