startprobleem

RE: startprobleem

Hallo!
Heb nu alweer de Hyundai mee moeten nemen naar werk aangezien de Mini weer niet wilde starten. :(
Vorige week wilde hij al niet starten en dacht ik dat ik geen goede vonk had. Ikke bougies vervangen en tadaaa hij reed weer.
Nu heb ik nog maar 2 keer weer gereden in de Mini en vanmorgen deed ie het weer niet.
WAT KAN HET ZIJN?!
Hij wil dus niet starten maar als ik de contactsleutel loslaatlijkt het of ie wil aanpakken.
Hij dieselt dan een beetje na.
Is het vocht.... de vonk of staat de carb te rijk?
Groeten Richard

RE: startprobleem

ik zou eens kijken naar de verdeelkap en bijbehorende rotor.

meestal heb je in je elektrische circuit en aantal slechte contactjes wat resulteert in het slecht/niet starten. je moet dus lles nalopen om te kijken waar je ontsteking zijn kracht verliest..

RE: startprobleem

Bedankt!

Ik heb besloten om woensdag een vrije dag te nemen en de electronische ontsteking van mijn 1300cc over te zetten op mijn 1000cc. (kan dat?)
Ben ik voor de winter weer gered!

RE: startprobleem

Ik dacht al wat is toch dat lawaai `s morgens :)" title="Evil" />

Nee geintje hoor maar om nou gelijk de electronische ontsteking over te zetten is dat niet een beetje hard van stapel lopen? Draait ie gewoon heel langzaam rond(accu :? ). Of pakt ie gewoon niet aan? Vorig winter heb ik dat ook gehad, verdelerkap helemaal uit elkaar gehad en netjes afgesteld, en over was het probleem.


Succes in ieder geval!

Na-edit:
Er schiet me opeens nog iets te binnen wat hier ook wel eens mee te maken kan hebben. Tsjek eens je massa verbinding bij je bovenste hondebot. Kan ook wel eens slecht/vergaan/brak zijn waardoor hij slecht start.

RE: startprobleem

Djeez, hier nog een Mini die niet wil starten :( Ik vermoed dat het door de regen komt omdat 'ie al eens eerder wat moeite had met starten toen het nat was. Maar toen kreeg ik 'm nog aan de praat en nu dus niet meer. Ben nu al voor de 2e dag met de fiets. Bah!

Ik ben bang dat ik de accu leeg trek als ik te lang probeer te starten :x Ik ruik ook een lichte benzine geur als ik 'm lang probeer te starten. Bij poging 3 ofzo.

Er was nog hoop dat hij het vandaag weer zou starten, maar toen ik terug kwam met de fiets begon het weer eens te regenen :| En voor de komende tijd staat er ook weer regen op het menu volgens het weerbericht. Zo kan ik natuutlijk nooit naar de garage om dit te verhelpen...

Als er nog suggesties zijn, graag :)

RE: startprobleem

Sterke aanrader voor mensen met mini en startprobleem bij vochtig weer.

Kijk je contactpunten na, neem een plaatje van 0.4-0.3mm dik en controleer de afstand als de nok je contactpunten op zijn verst opengaat.
(Leg de motor in 4de en verrijdt hem een beetje)

Dit is een slijtonderdeel die steeds weer terugkomt.
Als je ziet dat één van de contactpunten ingebrand is, vervangen.

Daarnaast kan de condenstor uitgedroogd zijn, dan moet je ook een nieuwe, merk je wel als je nieuwe puntjes gestoken hebt en die na 1000km weeral ingebrand zijn.

Dan heb je nog de bobine.

Bougies nazien en tussenafstand naar 0.65mm brengen.
Bougiekabels kun je laten uitmeten ipv nieuwe te kopen, dan weet je of het nodig is.
Kan ieder garage gemakkelijk doen.

Als al deze punten in orde staan heb je geen last van vocht, normaal ook al regent het nog zoveel.

Greetz

RE: startprobleem

Mijn kikker rijdt weer!

Blijkbaar had ik vorig jaar al een keer de electronische ontsteking van mijn kapotte 1300cc overgezet. Contactpunten heb ik dus niet eens :D
De rotor in mijn verdeler was wel errug versleten en die heb ik vervangen. Na een paar keer starten deed ie het alweer. Heb maar gelijk de uitlaat goed vast gezet en de carb iets armer gezet. Stationair was 1500 RPM nu staat ie op 1000 RPM.
Een goed besteede vrije dag!
Morgen ochtend wel met "fingers crossed" de contactsleutel omdraaien :?

RE: startprobleem

Blij te horen zal bij mij ook met fingers Crossed zijn morgenvroeg :?

want k'heb de contactpunten maar morgen en em is niet bijgeregeld ook niet (was te donker vandaag)

We zien wel.

;)

RE: startprobleem

Fingers crossed is voor mij goed gegaan! :D
Ben zonder problemen op werk gekomen. Op werk vinden ze me een top-monteur omdat ik elke keer zelf de een Mini repareer. Ik gooi er gewoon een aantal technische termen in zoals rotor, contactpunten en verdeler en je hebt een label. Zeg mooi niet dat ik alle info van het forum en de Haynes bijbel haal O:)

RE: startprobleem

Frog off schreef:
Zeg mooi niet dat ik alle info van het forum en de Haynes bijbel haal O:)



ze hoeven ook niet alles te weten, maar pas op, voor je het weet krijg je vragen of je e.e.a. voor een collega wilt doen...

gebeurt mij helaas iets te vaak...

RE: startprobleem

gewoon vocht bij je contact puntjes waarschijnlijk

die sukkels van de mini fabriek hangen pcies iets wat niet nat mag worden voor de regen "inlaat" ja dan werkt het soms niet :(

RE: startprobleem

sickdude schreef:

die sukkels van de mini fabriek hangen pcies iets wat niet nat mag worden voor de regen "inlaat"



het was kiezen of delen, of een bevroren carb of onsteking die nat werd...

nogmaals goed onderhouden en goed inpakken/beschermen tegen vocht en je hebt nergens last van...