Probeer de inertia switch eens in te drukken,
zie bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?p=425748#p425748
- Login of registreer om te reageren
Probeer de inertia switch eens in te drukken,
zie bijvoorbeeld hier: viewtopic.php?p=425748#p425748
Bij een MPI zit er een reset-knop voor het brandstofsysteem onder de motorkap.
Ik weet niet of een SPI deze ook heeft.
Misschien heb je er wat aan.
Ingediend door eddy op wo, 03-02-2010 20:42
Inertia switch gereset, geen resultaat. Kan het alarm ook een mogelijke onderbreker zijn? Dit werkt ook niet zoals het hoort, moeilijk af en op te zetten en zelf zijn zin doen.
Ligt eraan waar het alarm op beveiligd is..maar normaal gesproken op de startmotor.
Probeer eens je zekeringen te checken!
succes,
maurice
Indien je een startonderbreker erop hebt kan dit natuurlijk de oorzaak zijn, de auto reed voorheen goed, probeer indien mogelijk je alarm af te sluiten en opnieuw te starten
Ingediend door eddy op wo, 10-02-2010 17:35
Deze weekend alles doorgemeten. Bij hand matig sluiten van de pomp relais, geen spanning aan pomp. Alle koppelingen nog eens los een vast gezet niets. Na de 5 maal het pomp relais sluiten draait de pomp en meet ik 13 volt aan de pomp.Motor start normaal maar na 3 a4 minuten gaat hij alternerend draaien tussen 700 en 1200 toeren. Ook bij gas geven houd hij in en stottert, soms met terugslag.Weer 5 a 6 maal gestart zonder problemen. De 7 de maal niets meer. Na weer een uur zoeken Start hij weer normaal? Weet iemand hier nog raad mee? Ook de leegloop is nu gestabiliseerd op 900 toeren.
lijkt op een ontstekings probleem alhoewel de ECU dit zelf regelt. Zijn je puntjes en rotor nog goed? Alle stekkers goed nagelopen en gekontroleerd of de bedrading er nog goed aan vast zit?
Vacuumslangen op lekken kontroleren. Bougies ff op kleur checken( koffiebruin met melk kleur is goed) kontroleer ook de zekeringen + aansluitng eens goed op corrosie
Anders bij een garage ff laten uitlezen.
Groetjes,
Maurice
Van andere merken weet ik dat dit fenomeen specifiek bij koud weer veroorzaakt wordt door slecht werken van de hall sensor (toerental sensor)
Wie weet ook in jouw geval.
Ingediend door eddy op do, 11-02-2010 22:15
Kan er iemand mij een bedradingsschema van de benzinepomp met de kleuren codes van het circuit bezorgen? De fout zit toch schijnbaar hier in.
als er geen fatsoenlijk toerentalsignaal binnenkomt op de ECU, zal de brandstofpomp niet worden aangestuurd..... veiligheidje....
Ingediend door eddy op do, 11-02-2010 22:26
Zelfs met handmatig gesloten relais verlies ik onderweg spanning op de leiding
Handige truuk
Als je nou dat relais os neemt en een harde 12v op de draad naar de pomp zet, is het dan nog heibel?
antwoord 1) : nee....
mogelijkheid 1): probleem zit in aanvoer van spanning voor het relais
antwoord 2) : ja....
mogelijkheid: probleem zit in traject tussen relais en pomp.
have fun!
Ingediend door eddy op do, 11-02-2010 22:51
Relais geeft normaal 12 volt door(gemeten op contacten)maar ik verlies spanning tussen inertia switch en pomp. De losse zekering is er van tussen.Het alternerend draaien is ook een verschijnsel van het wegvallen en terug komen van 12v op snel tempo.De Fuel trap in de vacuum leiding, welke leiding aan de groene kant?
anders die inertia switch eens een douw geven.....
mbt fuel trap / groene kant.... ik weet dat niet. rest van de antwoorden geef op basis van boerelulleautoverstand
Ingediend door eddy op vr, 19-02-2010 18:48
Ik heb een nieuwe leiding gelegd van de inertia switch naar de benzinnepomp en nu start hij perfect. Hij draait ook soepeltjes maar heeft nu weer andere kuren. Bij gas loslaten en terug schakelen valt hij stil. Het starten daarna gaat wel goed.SPI heeft nog vele geheimen voor mij in petto.
Hier ook zoiets(Met de SPi Cooper). Koude start is momenteel bijna niet te doen. Startmotor draait best hard rond, maar starten ho maar. Uiteindelijk gaat hij wel aan, maar niet zoals het zou moeten. Als hij dan eenmaal loopt was er altijd niks aan de hand. Tot afgelopen zondag! Ineens inhouden, haperen, 2500rpm stationair. Dat was op het laatste beetje benzine in de tank. Toch doorgereden en bij de Veemarkt getankt. Toen leek het probleem over.
Gisterochtend echter weer de grootste problemen om te starten. Bougies zijn ook eerder schraal dan verzadigd. Waar moet ik beginnen te zoeken voor dit koude start probleem?
"Startmotor draait best hard rond" Bedoel je daarmee dat ie sneller ronddraait dan zou moeten ? Dat zou duiden op compressieverlies door (bijvoorbeeld) slecht sluitende kleppen. Beetje vreemd dat dat bij de koude start gebeurt, maargoed.
Ik kan 'm eventueel uitlezen en de waarden van de diverse sensors controleren. Met de huidige buitentemperaturen zou ook (juist) de koude start geen problemen mogen geven..
Ik zal nog even kijken of de kleppen te strak staan. Zou inderdaad kunnen duiden op compressieverlies en daardoor sneller ronddraaien van de startmotor. Heb gisteren na een tijdje "koud starten en niet aanslaan" de botsknop geprobeerd, maar dat hielp niet. Wat wel hielp was wat remreiniger in het luchtfilter spuiten, waarop hij meteen aansloeg en dan ook gewoon blijft lopen. Ik zal vanavond even de kleppen checken in ieder geval.
Anders wil ik komend weekend wel gebruik maken van je aanbod? Of een keer na het werk? Weet niet wat voor jou handig is?
RE: startprobleem 1275 SPI
Ingediend door eddy op di, 02-02-2010 12:26
Tot tankstation gereden zonder problemen, volgetankt en daarna niet meer te starten. Startmotor draait normaal rond en ontsteking geeft ook normaal. Bij de benzine pomp meet ik echter geen spanning. Wie kan mij op weg helpen?