startprobleem mini 1000 '88

RE: startprobleem mini 1000 '88

goedendag

ik heb sinds vandaag mijn mini weer in elkaar gezet en vandaag de eerste poging gedaan om hem te starten, ik dacht eerst dat ik geluk had omdat ik 3 of 4 plofjes hoorde
daarna heb ik hem helaas niet meer aan de gang gekregen tot mijn spijt

ik heb de bougies getest en die vonken en de vlotterkamer zit ook vol,
ik heb een vaacumslangetje van het nippeltje op de carburateur naar de ontsteking gedaan
maar hij wil nog steeds niet starten

wie o wie kan mij helpen
ik ben ten einde raad, ben de hele f*king dag bezig geweest en nog geen resultaat

help!!!!

Hoi Jordi,

De bougies vonken. Dus de startmotor raait goed rond. De vlotterkamer zit vol en hij wil niet aanslaan. De enige conclusie die ik kan trekken is dat de benzine niet in de cilinders komt. Werkt de vlotternaald voldoende? Staat de stelknop aan de onderkant van de vlotterkamer niet te ver ingedraaid? Krijgt hij lucht? staat de stelknop van de lucht niet te ver dicht?

.. Of de verdeler staat niet goed en de vonk komt niet op het goede tijdstip ..
Check de timing ..

Succes,
Theo van den Bogaard

Hoi Jordi,

Wat Theo zegt kan ook inderdaad een reden zijn. Het kan het ontstekingstijdstip zijn, maar ook de volgorde van de bougiekabels moet juist zijn. De bougiekabels moeten in de volgorde van 1 - 3 - 4 - 2 aan de bougies aangesloten zijn. No. 1 is de rechtse als je voor de motor staat.

even een update als ik hem met remmenreiniger probeer te starten lukt het wel maar hij valt gelijk uit

nogmaals een update

hij start nu wel gewoon op benzine maar zo dra ik het contact los laat valt de motor weer uit hij blijft niet zelfstandig lopen

Maak eerst eens je carburateur goed schoon en stel het vlotterniveau af. Is de auto/motor uitelkaar geweest? Geef wat meer info wat er precies gebeurd is, want de opmerking: hij start niet, kan niemand wat mee.

Dennis

kleppen zijn goed gesteld? ik heb ook gehad dat de vlotterkamer niet snel genoeg vol liep, dat hij een paar seconde liep en dan uitviel omdat de kamer leeg was. dit is toen opgelost met een andere carburateur..

Ik denk nu persoonlijk dat heteen bedrading probleem is omdat er een bepaald relais kapot is en ik moet de startmotor laten draaien dmv 2 draden tegen elkaar houden

Zoals aangegeven, vertel eens wat er aan de auto gedaan is, je begint het bericht met "Ik heb de Mini weer in elkaar gezet" wat erop wijst dat er iets uit elkaar geweest is.. :P

Het is lastig op afstand een diagnose stellen zonder te weten wat er aan gedaan is :)

Het motorblok is eruit gewe de komplete kabelboom ook toen ik alles o wilfe aansluiten waren er bepaalde dingen die ik nie opnieuw kon aansluiten en toen is er iets foutgegaan waardoor er een bepaald gedeelte van de bedrading verbrand is nu loopt de motor wel maar zodra ik de 2 draadjes die ik twgen elkaar moet houden om de startmotor te laten loslaat valt de motor weer tot stilstand

Hoi Jordi,

Welke kleur heeft die draad die je tegen elkaar moet houden. waar komt hij vandaan of waar loopt hij naar toe.

Lijkt mij een typisch geval van: laat er iemand naar kijken die verstand van Mini's heeft. Verbrande bedrading is uiteraard nooit goed, en kan zelfs gevaarlijk zijn. Grote kans dat als de motor straks gewoon loopt, dat er vervolgens andere dingen niet meer werken, of sluiting maken.