Wat een boel vragen in 1 topic... De eerste tip die ik je kan geven is zoeken op het forum. Mischien wel veel werk maar ik weet zeker dat al je vragen al beantwoord zijn.
BelgianMini schreef:
Nu start de Mini perfect maar soms lijkt het alsof mijn batterij niet is aangesloten.
Het zou aan je dynamo kunnen liggen. Als deze kapot is laadt hij je accu niet volledig op. Je kunt dit meten door een multimeter op je accu te houden als je motor loopt, geeft deze dan minder dan 13.5 aan dan is je dynamo stuk. Als dit niet het geval is denk ik dat je ergens lekstroom hebt. Dan wordt je accu leeggetrokken als je mini stil staat.
BelgianMini":w4500w59]Sinds een weekje heb ik in de garage ook al een paar druppeltjes olie gevonden.[/quote:w4500w59]
Waar liggen de druppels olie? In het midden, links of rechts onder je mini? Meest voorkomende lek is je schakelas kering, deze zit precies in het midden en is zelf makkelijk te vervangen.
BelgianMini":w4500w59]Ik heb daarnet ook gemerkt dat men rechtse oranje dashboardlampje ook even blijft flikkeren na het starten.[/quote:w4500w59]
Het oranje lampje op je dashbord is je olie druk. Als deze brandt heb je te weinig druk. Maar het is normaal dat ie in het begin even brandt/knippert maar niet te lang natuurlijk. Om te beginnen kun je je olie peil eens nakijken.
BelgianMini":w4500w59]Mijn mini heeft ook wel wat last als hij volledig koud staat. Soms duw ik mijn gaspedaal vrij ver in en gaat de Mini toch maar traag vooruit om dan ineens vooruit te schieten.[/quote:w4500w59]
Dat je mini het moeilijk heeft als het koud is is normaal... Maar eigenlijk zou de computer ervoor moeten zorgen dat je mini als je motor koud is meer benzine krijgt.
- Login of registreer om te reageren
RE: Startprobleem/accu
Ingediend door BelgianMini op zo, 29-05-2005 00:34
Hey, ik had de site gezien op een nederlandse mini die ik hier in België had zien staan en dacht van even wat advies te vragen.
Ik rij een goed half jaar met een Cooper 1275 injectie van 1992 en had overlaatst problemen met te starten.
Dus had ik hem naar de garagist gebracht en bleek dit aan de alternator te liggen.
Allemaal goed en wel en deze werd direct vervangen.
Nu start de Mini perfect maar soms lijkt het alsof mijn batterij niet is aangesloten.
Dan draai ik de sleutel om en gebeurt er niets.
Ik was dan direct gaan kijken naar de aansluitingen van de batterij. Deze bleken goed vast te zitten, alleen zat het rode rubberen klepje over de + klem niet goed over de klem.
Ik heb deze dan goed gestoken en toen kreeg hij blijkbaar normaal stroom.
Nu heb ik dit nog eens voorgehad en was het weer verholpen met dit klepje goed te zetten.
Maar nu heb ik de laatste dagen het ook al een paar keer voorgehad maar dit maal zat het klepje er gewoon normaal over en zaten de aansluitingen ook nog perfect vast.
Iemand enig idee aan wat dit nog kan liggen?
Sinds een weekje heb ik in de garage ook al een paar druppeltjes olie gevonden.
het zijn maar enkele kleine druppeltjes onder de motor maar dit had hij ervoor niet.
Ik heb daarnet ook gemerkt dat men rechtse oranje dashboardlampje ook even blijft flikkeren na het starten.
Mijn mini heeft ook wel wat last als hij volledig koud staat.
Soms duw ik mijn gaspedaal vrij ver in en gaat de Mini toch maar traag vooruit om dan ineens vooruit te schieten.
Dit kan ook wel lastig zijn op koude dagen.
Als de motor warm staat heeft hij hier helemaal geen problemen mee.
Graag wat advies van de Minispecialisten hier