Startprobleem/accu

default

RE: Startprobleem/accu

Hey, ik had de site gezien op een nederlandse mini die ik hier in België had zien staan en dacht van even wat advies te vragen.
Ik rij een goed half jaar met een Cooper 1275 injectie van 1992 en had overlaatst problemen met te starten.
Dus had ik hem naar de garagist gebracht en bleek dit aan de alternator te liggen.
Allemaal goed en wel en deze werd direct vervangen.
Nu start de Mini perfect maar soms lijkt het alsof mijn batterij niet is aangesloten.
Dan draai ik de sleutel om en gebeurt er niets.
Ik was dan direct gaan kijken naar de aansluitingen van de batterij. Deze bleken goed vast te zitten, alleen zat het rode rubberen klepje over de + klem niet goed over de klem.
Ik heb deze dan goed gestoken en toen kreeg hij blijkbaar normaal stroom.
Nu heb ik dit nog eens voorgehad en was het weer verholpen met dit klepje goed te zetten.
Maar nu heb ik de laatste dagen het ook al een paar keer voorgehad maar dit maal zat het klepje er gewoon normaal over en zaten de aansluitingen ook nog perfect vast.
Iemand enig idee aan wat dit nog kan liggen?
Sinds een weekje heb ik in de garage ook al een paar druppeltjes olie gevonden.
het zijn maar enkele kleine druppeltjes onder de motor maar dit had hij ervoor niet.
Ik heb daarnet ook gemerkt dat men rechtse oranje dashboardlampje ook even blijft flikkeren na het starten.
Mijn mini heeft ook wel wat last als hij volledig koud staat.
Soms duw ik mijn gaspedaal vrij ver in en gaat de Mini toch maar traag vooruit om dan ineens vooruit te schieten.
Dit kan ook wel lastig zijn op koude dagen.
Als de motor warm staat heeft hij hier helemaal geen problemen mee.
Graag wat advies van de Minispecialisten hier :?

RE: Startprobleem/accu

Wat een boel vragen in 1 topic... De eerste tip die ik je kan geven is zoeken op het forum. Mischien wel veel werk maar ik weet zeker dat al je vragen al beantwoord zijn.

BelgianMini schreef:
Nu start de Mini perfect maar soms lijkt het alsof mijn batterij niet is aangesloten.



Het zou aan je dynamo kunnen liggen. Als deze kapot is laadt hij je accu niet volledig op. Je kunt dit meten door een multimeter op je accu te houden als je motor loopt, geeft deze dan minder dan 13.5 aan dan is je dynamo stuk. Als dit niet het geval is denk ik dat je ergens lekstroom hebt. Dan wordt je accu leeggetrokken als je mini stil staat.

BelgianMini":w4500w59]Sinds een weekje heb ik in de garage ook al een paar druppeltjes olie gevonden.[/quote:w4500w59]

Waar liggen de druppels olie? In het midden, links of rechts onder je mini? Meest voorkomende lek is je schakelas kering, deze zit precies in het midden en is zelf makkelijk te vervangen.

BelgianMini":w4500w59]Ik heb daarnet ook gemerkt dat men rechtse oranje dashboardlampje ook even blijft flikkeren na het starten.[/quote:w4500w59]

Het oranje lampje op je dashbord is je olie druk. Als deze brandt heb je te weinig druk. Maar het is normaal dat ie in het begin even brandt/knippert maar niet te lang natuurlijk. Om te beginnen kun je je olie peil eens nakijken.

BelgianMini":w4500w59]Mijn mini heeft ook wel wat last als hij volledig koud staat. Soms duw ik mijn gaspedaal vrij ver in en gaat de Mini toch maar traag vooruit om dan ineens vooruit te schieten.[/quote:w4500w59]

Dat je mini het moeilijk heeft als het koud is is normaal... Maar eigenlijk zou de computer ervoor moeten zorgen dat je mini als je motor koud is meer benzine krijgt.

default

RE: Startprobleem/accu

Het probleem ligt niet aan het starten zelf, dit doet hij perfect omdat ie juist gerepareerd is. De accu laadde idd niet meer op, maar dit is nu in orde.
Starten doet ie perfect, maar soms lijkt het gewoon alsof er geen batterij in men mini zit, branden er geen lichtjes enzo als ik de sleutel omdraai.
Eens ik dan stroom krijg, start hij meteen.
Olie zat er nog genoeg in, want dit had ik al nagekeken.
De druppels zijn idd ongeveer in het midden onder het motorblokje.
Btw, ik heb geen choke, het is een injectie ;)

RE: Startprobleem/accu

BelgianMini schreef:
Btw, ik heb geen choke, het is een injectie ;)



Haha, ja ik zag het al net nadat ik mn berichtje poste, vandaar dat ik dat laatste heb weggehaald. Maar jij was me al voor ;)

RE: Startprobleem/accu

Jou problemen komen mij erg bekend voor.
Toen ik mij Cooper kocht draaide zij niet erg lekker.
Ze heeft een grote beurt gekregen en alles is opnieuw afgesteld. Je zou zeggen nu moet het wel weer goed zijn. Maar helaas, de motor draait inderdaad nu veel beter, maar het is eerst een probleem om hem draaiende te krijgen.
Zij start erg moeilijk, soms is aanduwen echt nodig.
Vervolgens loopt de motor en is ze niet vooruit te branden, terwijl ik wel een 1.3i heb.
Het is mij wel opgevallen als de motor warm (geworden) is dat zij wel goed rijd.
De garage waar ik haar bij in onderhoud heb weet er verder niets meer aan te doen.

Froukje

RE: Startprobleem/accu

Als ik het goed begrijp heb je het euvel een paar keer "opgelost" door de rode beschermdop van de pluspool aan te drukken. Dat op zich kan echter niet de verklaring zijn, want dat rode ding is niet meer dan bescherming, dat er geen kortsluiting kan ontstaan tussen de pluspool en de carosserie. Het kan wel zijn dat (bijvoorbeeld) de accupool niet goed vastzit en dat door je gemorrel daar er weer tijdelijk voldoende contact gemaakt wordt. Ik zou daar dus eerst eens wat extra aandacht op richten. (Voor je dat doet is het wel aan te raden om de negatieve aansluiting van de accu even los te zetten, zodat je niet per ongeluk sluiting kunt maken naar de carosserie).