al geprobeert hem aan te duwen/slepen? als ie dan goed start zit het denk ik toch in de startmotor.
- Login of registreer om te reageren
al geprobeert hem aan te duwen/slepen? als ie dan goed start zit het denk ik toch in de startmotor.
@seaborg; waar heb je de massakabel vastgemaakt? Ook rechtstreeks op de startmotor? Het klinkt meer als een massaprobleem. Even controleren of alle verbindingen goed zijn, accu-chassis en chassis-motor (even loshalen en schoonkrabben).
Groet ron
Heb hem inderdaad ook al geprobeerd aan te duwen, zonder enig suc6, hij pruttelt wel iets maar niet genoeg.. Aanslaan wil de de laatste tijd toch al niet zow snel dus daarom verklaart dat wel het aanlopen, maarja.. een startmotor moet volgensmij als je direct de plus en - van de accu erop gooit toch behoorlijk stevig moeten gaan draaien, iets wat die dus niet doet..
Zal morgen als ik er tijd voor heb in elk geval even een andere startmotor proberen en de massa kabels nogmaals checken..
startkabels hebben een redelijk hoge weerstand, daarom wil een auto met een compleet platte accu ook moeilijk meteen aanslaan met startkabels. De accu van de strartende auto moet dan eerst even bijladen.
Ik zou (zoals al gezegd) beginnen met massaproblemen controleren: massastrip bij de accu, en bij de motor, langs je hondebot. Ook de aansluitingen opschuren en invetten met kopervet.
Als een startmotor langzaam draait ligt dit 9 van de 10 keer aan de spanning die te laag is op de startmotor (door slechte massa bijv). Vervangen zou ik dus niet meteen doen, helemaal niet als hij ook lastig aan te duwen is.
mijn advies: accu opladen met acculader; massa checken en daarna onderzoeken hoe je accu zo leeg is geraakt (bijv. dynamo slecht / accu slecht).
Wouter
Vandaag volvo van mijn pa maar bij de mini gezet, had met startkabels ook niet het gewenste effect, dus daarom maar accu uit de volvo gehaald en in de mini gezet toen wilde die wel starten daarna mini accu in volvo gezet, volvo na een poosje gestart met startkabels, stukje gereden met volvo om accu ff op te laden en accu's weer gewisseld
Nu alleen uitzoeken waarom de accu leeg was.. Mijn broer zei dat die niks had laten branden.. dus dan zou die ergens stroom moeten leggen.. Wordt ff uitzoeken in elk geval
begin dan eens met meten van de spanning op de accu als de motor draait. Dit moet 13,8 V zijn. Is dit niet het geval, meet dan eens bij de dynamo. Heb je daar nog geen 13,8V dan is de dynamo kapot, anders wsl een massaprobleem.
Wouter
Vandaag alweer problemen met starten. Had de dynamo al doorgemeten afgelopen week en die laadde netjes op 13,8v bij. Daarom net even een acculader bij een vriend van me opgehaald. Voordat ik hem aan de lader aan wilde sluiten even het peil gecheckt in de accu.. Het viel me al op dat die klotste dus het zal wel te laag zijn geweest. Alleen heb ik zo'n prachtige varta blue dynamic accu die je niet bij kan vullen... Betekend dus dat ik een nieuwe accu zal moeten gaan halen denk ik zo.
dat is waarschijnlijk een onderhouds vrije accu! doe hoef en kun je niet bij vullen!
waarschijnlijk trekt er iets in jou mini de accu leeg, of is je accu gewoon kapot. je zou eens moeten meten of er nog stroom loopt als je de auto van het contact af staat. als er veel stroom loopt zit er ergens iets niet goed in je bedrading.
accu probleem heb ik ook gehad! alles maar dan ook alles onder zocht heeeel de auto binenste buite en nix kunne vinden... tot ik met een volle accu 3 x moest staren en hij niet meer wilde... bleek dat de accu helemaal op was! ik zou zeggen een nieuwe accu hale en een heeeele grote kans dat je er geen last meer van hebt!!
succes!!
Was inderdaad een accu probleem (zover ik weet ) Heb de accu op een acculader aangesloten, poosje laten laden, daarna accu van lader afgehaald, nachtje laten staan, en toen was het voltage van de accu alweer behooorlijk gezakt. dus lijkt me zo dat accu toch echt naar de eewige jachtvelden was
Nu een nieuwe accu erin staan dus nu kijken of die echt niet ergens anders door leeg loopt.
RE: Startproblemen V(ben de tel kwijt)
Ingediend door Seaborg op wo, 05-10-2005 19:16
Was vandaag rustig bezig aan mijn huiswerk, krijg ik een telefoontje van mijn broer dat de mini weereens niet start. Ik naar nijmegen toe om te kijken waaraan het deze keer weer lag. Accu was wegens een nog onbekende reden zo goed als leeg. Dus auto van mijn oma via de startkabels verbonden en nog steeds wilde de startmotor erg langzaam draaien. Daarna maar direct de startkabels op de startmotor aangesloten zodat die direct stroom krijgt en het dus niet meer aan de aarde kon liggen. Alsnog een erg traag draaiende startmotor waardoor de motor niet aan wil slaan..
Oftwel wat is het deze keer weer... Een kapotte startmotor (lijkt me sterk aangezien die wel gaat draaien maar erg langzaam) of wat anders?
Ps:onlangs vervangen: Rotortje, verdelerkap, startrelais en nog wat meuk die niks met het starten te maken heeft.