Geen probleem :
1) Vanaf de accu (hele dikke) , deze moet op je dikke bout op solenoid (relais dat op de startmotor vastzit).
Het kan dus zijn dat deze te kort (rechter wielkast)is en zal je deze moeten vervangen voor en langere.
2) Ook op dit punt zal je alle bruine draden moeten zetten (waarschijnlijk ook te kort , maar deze kan je verlengen).
3) De wit/rode komt van je sleutelcontact , waarschijnlijk ook te kort , en deze moet op de kleine steekklem.
Nu komt er een keuze , je hebt volgens mij 2 typen startmotors , met 1 steekklem en met 2 steekklemmen.
4) 1 klem , dan moet je de wit/geel met de wit/rode verbinden (omdat er geen hulpcontact in zit gebruik je dus het hulpstartrelais ook voor je ontsteking).
5) 2 klem , dan kan je de wir/geel hierop zetten.
Note , bij 2 klemmen weet ik niet uit m'n hoofd welke waarop maar zitten ze verkeertom dan start hij simpelweg niet , dan wisselen en ok (als ze verkeerd zitten gaat er ook niets stuk dus ook ok).
Grtjs , Jeroen2
- Login of registreer om te reageren
RE: startrelais (solenoid)
Ingediend door redhot op di, 20-01-2004 20:58
Ik heb een startmotor met startmotor solenoid erop. Op mijn kabelboom zit een connector die denk ik op het start relais moet maar op het start relais zitten boutjes. Of moet er op die connector een gewoon relais in.
De kabelboom komt uit een mini van 1988.
De mini's die ik ervoor heb gehad hebben een startrelais links aan de zijkant van hetspatbord zitten. weet niet meer als dit er ook zat op die van '88.
Kan iemand mij helpen