start/stationeer lopen. probleem

default

RE: start/stationeer lopen. probleem

Goede middag,

Ik heb een vervelend probleem.
Nadat ik ik zandvoort bij de tinq heb getankd, loopt mijn mini niet lekker meer.
Ik moet mijn mini lang met de shock rijden anders slaat hij constant uit.
Verder komt er zwart rook uit.
Nu heb ik gehoort dat dit een benzine toevoer probleem kan zijn.
Echter hoe kan ik dit controleren? en verhelpen.!?
Kan ik naar de auto zaak rijden en daar een schoonmaak middel kopen wat ik in mijn tank moet doen voordat ik ga tanken?
Of helpt dit niet zo veel?

verder loopt er een slangetje van de cabrateur naar een cilindisch potje.
Kan iemand mij vertellen wat dat is?
Het is geen overloop reserveur.
Verder is het makkelijk om de bezine aanvoer schoon te maken??

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt,

Joost

RE: start/stationeer lopen. probleem

Weet je zeker dat je super hebt getankt? want als je geen loodvrije kop hebt en je tankt ongelood dan gaat het motortje pingelen en als je tank echt bijna leeg was en je hebt er toen ongelood ingegooid zal dit pingelen vrij heftig zijn. omdat er dus bijna geen super meer in de tank zat.

Als het de benzine toevoer is: Filter op achtersubframe schoonmaken en evt. carb uit elkaar en cleanen.

default

RE: start/stationeer lopen. probleem

hallo,

ik rij al 5000km op 95. dus ik neem aan dat dat niet kan zijn.
dus ik wou de filter schoon gaan maken.
maar kan iemand mij vertellen wat dat cilindrisch potje is na de cabro dat dicht bij de uitlaat pruitstuk zit.

alvast bedankt voor u reactie.

m v g joost

ps: ik kan niet snel reageren ivm dat ik op mijn nieuwe adres geen internet.

default

RE: start/stationeer lopen. probleem

Dit is je vlotterkamer. Van hieruit komt je benzine in je carburateur terecht.

RE: start/stationeer lopen. probleem

De vlotterkamer zit toch vrij duidelijk aan de carb vast. Ik denk eerder dat de carterontluchting bedoelt wordt.

Verder, een motor gaat niet pingelen van het al of niet loodhoudend tanken, daar gaan hetzij je klepzittingen (loodvrij tanken bij een kop bedoeld voor loodhoudend), hetzij je catalysator (loodhoudend tanken bij aanwezigheid van zo'n ding) op den duur van het hoekje om. Een motor gaat pingelen van een te laag octaangetal van de benzine, maar de meeste Mini's doen het prima op Euro 95 (afgezien van eerder genoemde effecten op een ongelode kop).

Ik zou bijna denken dat je Diesel getankt hebt, als ik dat zo hoor met zwarte rook... [OK, dit zal het niet zijn, zie uitleg van Thijs van Oorschot verderop] Ik zou eerst eens kijken of je de tank leeg kan hevelen en hem opnieuw vullen met benzine, als de problemen ontstaan zijn na een tankbeurt.

default

RE: start/stationeer lopen. probleem

lijkt mij ook idd meer de carterontluchting. Nou jah diesel kant nie zijn :P die ontbrandt ff nie maar misschien dat die wel pingelen maar dat dat is begonnen na de vorige keer tanken. Dat die het de hele tijd goed gedaan heeft en dat het nu gewoon de klepzitting "weg" zijn dus hij sluit nie meer goed af dus hij loopt kut

RE: start/stationeer lopen. probleem

Nee, als het enkel Diesel is niet. Maar als het gemengd is met benzine, zou het dan niet kunnen? Geen ervaring mee, gelukkig :)

RE: start/stationeer lopen. probleem

als er al een beetje diesel bij je benzine zit dan loopt hij al zeeeer beroerd, niet starten, stilvallen, bij doortrekken een paar lekkere klappen uit je uitlaat. Als er veel diesel bij zit dan zal hij echt niet starten en zul je ,nadat je je tank hebt schoongemaakt, nog heel vaak je bougies schoon moeten maken en veel gedult moeten hebben voordat hij weer lekker loopt.

Als je zeker weet dat het van de tankbeurt komt zou ik de tank schoonmaken en de leidingen doorspoelen, filtertje vernieuwen en nog eens proberen met benzine van een ander pompstation.