Na een koppelingsvervanging, waarbij we voor het gemak het blok eruit hebben gehaald, hebben we het volgende probleem;
-Rijden is ok, pittig en toeren genoeg.
-Stationair loopt ie enkele seconden ok (1 a 2) en daarna zakt het toerental tot minimaal.
-Hierna stijgt het weer en blijft het fluctueren voor enkele seconden, totdat ie afslaat.
Starten is dan moeilijker, daar het lijkt alsof ie door de compressie heen moet duwen.
Ook de vacuumslangetjes van 'spruitstuk' naar luchtfilter en 'demper'/computer hebben we nagekeken/vervangen, zonder resultaat.
Ook gebruikt ie stationair veel benzine, dit komt onverbrand uit de uitlaat (op m'n pick-up, welke nu 2-tone black and white is).
Tevens is het zo, dat we de ontsteking niet kunnen verlaten, hij staat ongeveer op 20 graden te vroeg en het enige wat we kunnen doen is hem nog vroeger zetten. Ik ben echter niet zeker of dit met het probleem te maken heeft.
Groet ron (who soon will be a member of the carburateur-only club)
RE: stationair SPI
Ingediend door ayla op vr, 08-09-2006 14:27
Het volgende wil het geval;
Na een koppelingsvervanging, waarbij we voor het gemak het blok eruit hebben gehaald, hebben we het volgende probleem;
-Rijden is ok, pittig en toeren genoeg.
-Stationair loopt ie enkele seconden ok (1 a 2) en daarna zakt het toerental tot minimaal.
-Hierna stijgt het weer en blijft het fluctueren voor enkele seconden, totdat ie afslaat.
Starten is dan moeilijker, daar het lijkt alsof ie door de compressie heen moet duwen.
Ook de vacuumslangetjes van 'spruitstuk' naar luchtfilter en 'demper'/computer hebben we nagekeken/vervangen, zonder resultaat.
Ook gebruikt ie stationair veel benzine, dit komt onverbrand uit de uitlaat (op m'n pick-up, welke nu 2-tone black and white is).
Tevens is het zo, dat we de ontsteking niet kunnen verlaten, hij staat ongeveer op 20 graden te vroeg en het enige wat we kunnen doen is hem nog vroeger zetten. Ik ben echter niet zeker of dit met het probleem te maken heeft.
Groet ron (who soon will be a member of the carburateur-only club)