Kruimelpad
Stationair toerental te hoog, motor verzuipt(?)
RE: Stationair toerental te hoog, motor verzuipt(?)
Ingediend door wim fournier op za, 04-04-2015 11:20
Van de week heb ik net alle berichten zitten te lezen die je voorgeschoteld krijgt wanneer je in de zoekfunctie -vacuum slangetjes ECU- opzoekt. Dáár staat de oplossing!
- Login of registreer om te reageren
RE: Stationair toerental te hoog, motor verzuipt(?)
Ingediend door wmoolen op zo, 05-04-2015 01:36
Bedankt voor de tip/verwijzing! Ik ga volgende week op onderzoek uit. Ik laat nog even weten of ik iets heb kunnen vinden.
- Login of registreer om te reageren
RE: Stationair toerental te hoog, motor verzuipt(?)
Ingediend door wmoolen op za, 04-04-2015 02:53
Ik heb een Mini Cooper uit 1994 met Mono point injectie. Ik heb deze Mini destijds nieuw gekocht en laatst liet hij mij voor het eerst(!) in de steek. Wat is het probleem: Direct na het starten loopt de motor erg slecht. Het lijkt als of hij op 3 cilinders loopt (zo klinkt het een beetje). Als ik niks met het gaspedaal doe slaat hij sowieso af, trap ik hem vol in dan komt hij heel langzaam uit het beroerde lopen. Als je weg rijdt doet hij het vervolgens weer prima maar als je bijvoorbeeld voor de verkeerslichten staat te wachten draait de motor met 2000 toeren (ook als hij warm is). Als je hem uitzet en een paar minuten later weer wilt starten slaat hij niet meer aan (accu is vol en startmotor draait goed). Het is net als of hij dan is verzopen. Met hulp de motor weer aan het draaien gekregen en thuis een aantal minuten stationair laten uitdraaien. Nog steeds op 2000 toeren. Na ongeveer 5 minuten zakte het toerental eindelijk naar 900 en een minuut later ging hij spontaan weer naar 2000 zonder dat ik ergens aan zat.
Wat kan het probleem zijn?