stationer toerental

default

RE: stationer toerental

wat is ongeveer bij een mini 1 liter 87 het stationer toerental?

die van mij draaid ongeveer 1200 toeren op toerenteller. ik vind het een beetje hoog!

bougies vervangen contactpunt vervangen condenzator verdelerkap en rotor vervangen allemaal. en goed afgesteld.

luchtfilterelement ook vervangen.

en als ie stationer nu loopt lijkt het wel of ie ook iets in de uitlaat verbrand. ff dat gesputter tussen de slagen door erin.

hij loopt namelijk verder wel goed. hogere toeren.

kan het ook nog zoiets zijn als een lekke koppaking? dat ie te weinig compressie heeft en daardoor niet laag stationer wil draaien?

groeten rob

ps het blok enzo is allemaal nog standaart!

default

RE: stationer toerental

Ongeveer 750 Rpm. Is volgens mij bij iedere auto zo.

grrttzz Martin

default

RE: stationer toerental

wat zou bij mij het kunnen zijn dan datie niet zo laag wil lopen?

groeten rob

RE: stationer toerental

mr.chaly schreef:

kan het ook nog zoiets zijn als een lekke koppaking? dat ie te weinig compressie heeft en daardoor niet laag stationer wil draaien?




Dan zou die juist lager gaan draaien dus dat klopt niet...
Zou ff langs een garage rijden en daar je co en toerental af laten stellen.

RE: stationer toerental

Je kan je toerental regelen met een schroefje.
Standaard moet hij idd op zo'n 750 rpm staan.

Hoe is de kleur van je bougies na een stukje rijden? Hij hoort koffie-met-melk-bruin te zijn, beetje armer zetten kan geen kwaad denk ik zo, maar check het maar even...

Wouter

default

RE: stationer toerental

Wouter schreef:
Hoe is de kleur van je bougies na een stukje rijden? Hij hoort koffie-met-melk-bruin te zijn,



drink jij de koffie met veel of weinig melk ;)

RE: stationer toerental

Ik drink thee met suiker, maar ik kijk ook niet naar mijn bougies, dus dat scheelt.
FF de gebruikelijke zaken; zijn alle ontstekingsdelen fris en goed afgesteld (zoek in historie)?
Zo ja, dan het stationair terug stellen met de stelschroef naar 850 toeren (750 mag ook, maar is best laag). Als dit niet (makkelijk) gaat, FF het mengsel testen met de tester op de carb (pinnetje om de vacuumzuiger mee omhoog te duwen). Is ook in de historie te vinden.
Succes,
Hugo

RE: stationer toerental

drink jij de koffie met veel of weinig melk



1 zakje op een kopje :)

de bougies gewoon mooi lichtbruin.
Zwart is te rijk, wit is te arm...

Hugo, ik heb dat pinnetje bij mij niet kunnen vinden, zal dus wel niet bij alle typen zijn uitgevoerd.

Cheers,
Wouter

default

RE: stationer toerental

zooo. das ook weer goed.

en oud mannetje bij ons op het werk had hem voor me afgesteld mengsel stond veel te arm zij hij.
hij loopt nu denk ik ongeveer 500 toeren per minut stationer. erg netjes:>

groeten rob.

en nog allemaal bedankt!

RE: stationer toerental

hij loopt nu denk ik ongeveer 500 toeren per minut stationer. erg netjes:>



500 rpm is wat weinig hoor, hij moet wel oliedruk hebben.

Cheers,
Wouter (die dacht dat hij juist te rijk stond)[/quote]

RE: stationer toerental

mijn mini: 1000 toeren want als ze lager als 800 gaat slaat ze af.. en dat heb ik in 1 maand wel 60 keer toen gehad..

groetjes Nance

RE: stationer toerental

ik zie persoonlijk niet zo het nut van 500 toeren..je rijdt toch altijd boven de 1500 en die van mij wil echt niet lopen met het licht aan enzo op 500 omw.hij begint dan ook een beetje tegen de compressie op de lopen ( onder ca 900 ) en ik vindt het niet goed meer klinken

default

RE: stationer toerental

bovedien blijft bij de mijne dan ook het rode en oranje lampje branden.

RE: stationer toerental

De garage heeft hem ook gezet gisteren op 500 toeren. Nou sjorry dan slaat me minietjuh wel honderd keer af.

ALleen dieselde mijn mini enorm na en toen de mini 500 toeren draaide dan dieselt ie niet na na het uitzetten en met 1000 weer wel!

Waar ligt dit dan aan?

RE: stationer toerental

500 toeren is erg laag tussen de 750 á 800 t/pm is een fatsoenlijk toerental.

Wat betreft het na dieselen ook wel pingelen genoemd kunnen de volgend oorzaken zijn.

1 Motor wordt te warm - kontroleer het koelsysteem.
2 Bougies worden te heet - verkeerde of slechte bougies vervangen iendien nodig.
3 Te veel koolaanslag in de verbrandingsruimte.
4 Verkeerde benzine?
5 stationair mengsel is niet goed afgesteld (te arm of te rijk) - stationair toerental en het CO percentage afstellen.

RE: stationer toerental

Over na-dieselen en pingelen hebben we het al eens gehad, dat is niet hetzelfde. Het kan samenhangen, maar de termen zijn niet uitwisselbaar.

RE: stationer toerental

Dat klopt Eelke pingelen en na dieselen is totaal verschillend.

mijn vermelding is dat deze therm dan ook vaak wordt gebruikt, maar eigenlijk niet juist is.
en zullen toch velen blijven zeggen of aanhouden dat het pingelen is.

RE: stationer toerental

Aha. Ja, je zei "wordt genoemd". Ik ging er automatisch vanuit dat je dus zelf ook dacht dat dat ook een goede term is.