Dat is een bekend probleem, bij het verwijderen van de cilinderkop is de stoterstang waarschijnlijk mee omhoog gekomen. Om te beginnen, niet meer starten om schade te voorkomen. De stoterstang zit van onder in een geleide busje, daar zit normaal ook wat olie in. De stoterstang is blijven kleven in het busje en mee omhoog gekomen en heeft daarna los gelaten. Dat busje ligt nu dus los naast het gat en de stoterstang is weer terug in het gat gevallen zonder dat busje. Om een lang verhaal niet nog langer te maken de oplossing. Aan de achterzijde van het blok onder het spruitstuk zitten 2 dekseltjes. Verwijder het juiste dekeseltje en je zult zien dat daar een los busje ligt, naast het gat naar het onderblok. De losse stoterstang kun je nu omhoog halen, busje terug in het gat stoterstang terug plaatsen, klaar. Als je dit probleem wilt voorkomen moet je de stoterstangen bij het verwijderen van de cilinderkop draaien tijdens het omhoog trekken dan blijven ze niet meer plakken in de olie.
Succes
- Login of registreer om te reageren
RE: stoterstang is weg,
Ingediend door blueberry T op vr, 21-01-2011 00:20
Hallo,
Na plaatsen gevlakte kop en klepstellen, auto op startmotor even laten rond draaien,
geen probleem. Toen gewoon gestart, liep direct maar de stotterstang nummer 6 ging na een paar keer klik,klik gezegt te hebben naar onderen.
Beetje jammer, en wat nu te doen.
Groeten Hans.