stotteren

default

RE: stotteren

Vorige week deed íe het al, maar nu weer; stotterend rijden (inhouden)
En tijdens het rijden in de stad is het net of 'tie op 3 poten rijdt.
gisteren heb ik alle bougiekabels en andere kabels van de ontsteking (electronisch) ingespoten met WD 40.
Helaas hielp het niet. De binnenkant van de verdeler heb ik niet ingespoten, zag er droog uit.

Toen ik eens een knik in de benzineleiding had voelde hij vergelijkbaar, alleen kon ik toen de snelheid ookniet vasthouden, wat nu wel lukt. zou ik misschien het benzinefiltertje moeten verversen (kunststof in-line) gevalletje

RE: stotteren

Bij mij was het mijn gashendeltje die een beetje vastgeroest zat. Hierdoor bleef hij nog wel eens hangen en kon ik niet gelijkmatig gasgeven en vooral loslaten. Gewoon ingespoten met wd40 en loopt weer als een zonnetje. 8)

RE: stotteren

ik had dat de motor ging stotteren als ik met euro 95 reed. nu ik super tank (98 octaangehalte) nergens meer last van.

default

RE: stotteren

masnarda schreef:
ik had dat de motor ging stotteren als ik met euro 95 reed. nu ik super tank (98 octaangehalte) nergens meer last van.

Ontstekingstijdstip te vroeg staan???? O:)

RE: stotteren

ik heb ook in de originele handleiding staan dat de brandstof minimaal een octaan gehalte moet hebben van 97

default

RE: stotteren

Om even hierop verder te gaan, ik heb zelf ook een probleempje met mijn MPI.

Aangezien het vorige week behoorlijk slecht was op de weg, ben ik donderdag en vrijdag met het openbaar vervoer gegaan en heb ik mijn Mini tijdens de vrieskou laten staan.

Vervolgens heb ik hem zondag gestart (probleemloos) en een klein stukje gereden en hierbij merkte ik al dat hij wat nukkig was. Echter heb ik nu al vanaf maandag t/m vanochtend dat ik echt 5 t/m 8 min moet rijden wil hij niet meer inhouden en stotteren. Tijdens dit ritueel klinkt hij ook wat anders. Het is net of hij nog niet bij de les is.

Na die aantal minuten loop hij verder weer helemaal prima. Het probleem is echt onstaan na die koude weersomstandigheden. Enige ideeën waaraan dit zou kunnen liggen?

RE: stotteren

Wellicht vocht in de cabarateur?

Ik had hetzelfde probleem, maar bij mij was het pas over na 10 minuten :)

RE: stotteren

Carburateur in een MPI?

Rijdt je veel korte stukken, dan eens de motor goed schoon rijden. Alle vocht uit de motor en de olie laten "verbranden".

default

RE: stotteren

Wellicht vocht in de cabarateur?

Ik had hetzelfde probleem, maar bij mij was het pas over na 10 minuten


Nee, dat gaat niet op. Mijn Mini is een injectie, Multi Point Injection om precies te zijn.


Ehm korte stukken?, elke dag 28 heen, 28 terug. Niet echt heel kort lijkt mij. Maar ik zat te denken aan hetzelfde, een langer stuk rijden en misschien een paar tankjes '98 erin?

RE: stotteren

Ik heb er niet veel verstand van, maar als ik je verhaal lees dan komt het op mij over alsof niet alle 4 cilinders werken. Zeker aangezien je zegt: "Het is net of hij nog niet bij de les is"
Misschien moet je even een kijkje nemen naar je bougies? Misschien zijn ze aan vervanging toe ofzo?

RE: stotteren

demelza zit in de goeie richting, ikzelf zou eens een flesje injectiereiniger erdoorheen gooien. te koop bij de automaterialenwinkel, is een goedje dat je in je tank gooit, verhoogt je octaangehalte waardoor je verbrandingstemperatuur hoger word en alles mooi schoon brandt.

ook zit er een soortement van oplosmiddel in dat je leidingen en sproeiers e.d. schoonmaakt.

als dat niet geholpen heeft zou ik verder zoeken in slechte bougies, bougiekabels. is je luchtfilter niet aan vervanging toe?? onderhoudsbeurtje?

default

RE: stotteren

Dank allen voor de tips.

Bart, ik zal vanavond een flesje injectiereiniger kopen en dan kijk ik wel wat er gebeurd.
Zijn er nog verschillende soorten injectiereiniger?, of is er maar één soort?

Lukt het dan niet, dan stuur ik hem wel eerder naar de garage. Wilde dit eigenlijk combineren met mijn apk, half mei. We shall see.

RE: stotteren

Je hebt ze voor de carb en voor injectie...
je kan die voor injectie ook in de carb gooien, is net wat beter qua vuiloplossing...lost het vuil beter op...
Die voor de carb is wat milder...