Stotteren motor Mini 1000

RE: Stotteren motor Mini 1000

Beste Mede-mini-liefhebbers,

Ik heb een vraag, ik heb al jaren een Mini 1000 (van 1989), en sinds een half jaar begint hij af en toe flink te stotteren. Dat is behoorlijk hard, hij maakt dat ook een knal geluid. En het lijkt vooral te zijn als je net aanrijd. Maar niet bij elke rit.

Ik hoopte dat dit afgelopen zou zijn na wat afstellen, maar ik kan het probleem niet vinden;

Ik heb dit al geprobeerd:

- Nieuwe bougie kabels
- Nieuwe contact puntjes
- Nieuwe accu
- Kleppen stellen
- Ontsteking afgesteld

Ik hoop dat iemand nog andere ideeën heeft.

Groeten,
Jankees

Goed begonnen met de meest voor de hand liggende onderdelen te vervangen.

Mijn Checkmate (ook een 1000) had eenzelfde probleem, wat snel opgelost was door de bobine te vervangen.

Probeer dat eens ? en zorg meteen dat de contacten daarvan ook degelijk zijn..

Hoi Bart,

Bedankt voor de tip! Dat klinkt inderdaad als een mogelijke oplossing, vrijdag ga ik hem vervangen! Hoop dat ze 'm hebben bij de Little Car Company :D Zal het daarna wel laten weten of dat de oplossing was!

Zou ook aan brandstof kunnen liggen... wat tanken jullie? Euro 95 of Euro 98? Ik tank altijd Euro 95...

Groeten,
Jankees

Neuh dat geloof ik niet. ik reed oorspronkelijk idd alleen op euro 95 maar sinds er een andere kop op zit rijd ik weliswaar nog steeds op euro 95 maar Dan aangevuld met loodvervanger.

ik rij een Thirty (dus ook van 1989) en heb nog nooit problemen gehad met euro 95.

.. check ook eens het niveau van de olie in je dashpot (carb) ..

succes,
Theo van den Bogaard

Verdeelkap of rotor kan het ook zijn, vrij goedkoop om te vervangen en kan zeker geen kwaad om hier af en toe een nieuwe voor te halen ;-)

Succes ben wel benieuwd wat het probleem is/was

Je zou ook misschien het luchtfilter en het brandstoffilter kunnen vervangen. Kan ook dat je benzinetank vacuum zuigt of een defecte brandstofpomp.

Bartje schreef:
Goed begonnen met de meest voor de hand liggende onderdelen te vervangen.

Mijn Checkmate (ook een 1000) had eenzelfde probleem, wat snel opgelost was door de bobine te vervangen.

Hoi Bart!

Ik heb de bobine vervangen vorige week, en dat bleek inderdaad de oplossing voor het probleem. We hebben er een week mee rond gereden en hij doet het weer perfect!

Bedankt voor de tip!

Groeten,
Jankees