Denk alvast in de richting van warmte, want waarschijnlijk wordt je auto op de snelweg warmer dan eraf.
- Login of registreer om te reageren
Denk alvast in de richting van warmte, want waarschijnlijk wordt je auto op de snelweg warmer dan eraf.
Had ik ook last van check of je nergens een vacuum lek heb dat had ik, toen ik dat had opgelost waren al mijn probleemen opgelost.
wat ook kan is dat er ijsafzetting ondstaat in je carb. (op hoge snelheid is wind best koud) waardoor je condens/water in je mengsel krijgt.
Ingediend door Mini Mart op wo, 02-11-2005 16:57
Het is natuurlijk heel lang mooi weer geweest, het zou ook nog zo kunnen zijn dat door de regen en sprayvorming van andere auto's er vocht in je ontsteking komt. Is je ontsteking een beetje afgeschermt?
Bekijk / vervang je benzinefilter(-s) eens. Ik denk dat'ie te weinig peut krijgt. Hij vult de vlotterkamer langzamer aan dan je hem op hoge snelheid leegzuigt, dus raakt'ie op een moment te leeg en dat zakt de maximale snelheid naar de snelheid waarbij de aanvoer van benzine en afname ervan gelijk is.
Succes,
de mogelijke oorzaken die minimart & hugo aandragen lijken me de meest logische.
ik zou eerst de distributiekap FF nakijken(zo gebeurt!
Vervolgens de carb es goed onder de loep nemen(schoonmaken, vlotternaaldje nazien/filtertje schoonmaken) evt later je benzinefilter (en indien mechanisch) pomp nakijken.
Warmte? ook een mogelijkheid icm kapotte temperatuurmeter.
Ijs in deze tijd van het jaar in nederland (lijkt me) verkrijgbaar bij de italiaan.
succes,
Lex
Ik sluit me aan bij Hugo, ik had deze week hetzelfde probleem, hij wou niet harder dan 150, het bleek de benzinefilter van 2 euro 64 te zijn.
succes
Maar als het inderdaad de benzinetoevoer is, dan is dat niet zozeer de snelheid als wel de toeren (TS zegt dat het daar niet mee te maken heeft volgens hem), lijkt mij? Maar ja, hoe vaak rij je langdurig hoge toeren anders dan op de snelweg?
Lijkt mij ook niet echt een benzine probleem, aangezien
hij in de derde wel goed trekt. Kan idd zijn dat er vocht
in je verdelerkap zit. Een flinke spritz WD-40 doet wonderen!
Wat voor motor heb je? Als het een 1000 is kan het zijn
dat er een eco ding inzit (geef heteen naam).
Zoiets als in dit topic.
Misschien een lek in je vacuum? Dat zou kunnen verklaren
waarom hij het alleen in de 4e doet?
LowRida schreef:
Lijkt mij ook niet echt een benzine probleem, aangezien
hij in de derde wel goed trekt.
Als de omstandigheden waarvan TBT zegt "Is niet gerelateerd aan toeren, want bij veel toeren in zn 3 gaat alles goed" inderdaad verder hetzelfde zijn als snelweg rijden (dus wat langere tijd dat hogere toerental rijden), dan lijkt me dat ook wel, maar dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik had er dus ook last van en sins ik dat eco ding er tussenuit heb gehaal en een klein vacuum lek heb gedicht ben ik er helemaal van af, en inderdaat stom van mij ijs is inderdaat allen nog maar verkrijgbaar bij de iteliaan
Bedankt voor alle tips mensen. Ik ga alle mogelijke opties stuk voor stuk controleren.
Vorige keer begon de motor echter ook al een behoorlijke herrie te maken, dus ik ben bang dat een andere nog niet genoemde mogelijkheid de koppakking is, die ik ook maar ff zal checken.
Ik laat het weten zodra ik de oorzaak heb gevonden!
LowRida schreef:
Wat voor motor heb je?
Staat in z'n onderschrift:
Blok: Austin Metro 1.3 1989, Stage 1
Ow.. ja alsof ik al die onderschriften ga lezen?
Maar daar zit iig die eco niet op... dus zal het wel
ergens anders aan liggen? Kan evengoed nog wel een
vacuum probleem zijn, maar dan moet het vrijwel meteen
optreden en ook in de andere versnellingen.
Ben vanmiddag even lekker aan het klussen geweest en kwam tot de ontdekking dat de benzineslang tegen de LCB aanzat, waardoor de slang is doorgeschroeid en er waarschijnlijk wat brandstoflekkage is geweest. Ik heb de slang vervangen (en anders bevestigd zodat deze op veilige afstand van de LCB zit) en gelijk het filter vervangen. Hopelijk is dit de oorzaak geweest van de problemen.
Het harde geluid had te maken met het feit dat de LCB uit de middenpijp was getrokken (ws door het hevige schokken van de motor). Overigens gebeurt dit wel vaker, weet iemand waar ik een flexibel verbindingsstukje kan regelen???
Lijkt erop dat Hugo het toch bij het juiste eind had. Bij doortrekken in z'n 3 heeft hij natuurlijk minder lang een lading peut nodig dan bij continu veel toeren (zoals op de snelweg).
Ik laat morgen even weten of de problemen nu daadwerkelijk verholpen zijn. Tot dusver enorm bedankt voor het wederom meedenken mensen
The Bad Touch schreef:
Het harde geluid had te maken met het feit dat de LCB uit de middenpijp was getrokken (ws door het hevige schokken van de motor). Overigens gebeurt dit wel vaker, weet iemand waar ik een flexibel verbindingsstukje kan regelen???
Iemand? Liefst tegen een normaal prijsje. Eventueel laswerk of ander geknutsel is geen bezwaar indien de prijs hiermee laag gehouden kan worden...
Ik laat morgen even weten of de problemen nu daadwerkelijk verholpen zijn. Tot dusver enorm bedankt voor het wederom meedenken mensen
Helaas nog steeds niet gedaan. Mini'tje stond zolang stil, dat de handrem vast was gaan zitten in de rechter achtertrommel (handremkabel en scharnierpunten zijn vrij), welke ik dus nog even moet losmaken alvorens een fatsoenlijke testrit te kunnen maken
waarschijnlijk een kwestie van wiel er af halen -> paar tikken met een hamer op de trommel geven, en hij is weer los
Was idd met 1 laf tikje tegen de trommel verholpen.
En mijn Mini rijdt overigens weer prima. Het was dus idd de brondstofleiding.
Nogmaals allemaal bedankt!
Ey,
Ik heb nu ook zo'n soort gelijk probleem.
Ik heb een Mini 1000 mayfair S6.
En eerst reed hij zeg maar vanaf 120 langzaam naar de 145 ofzo. en nu opeens rijdt hij vanaf de 100 langzaam naar de 110 a 115 harder komt ie niet meer met voet vol op het gas.
Kan dit ook hetzelfde probleem zijn als wat hij had.
greetz
RE: Stotteren op snelweg
Ingediend door The Bad Touch op wo, 02-11-2005 15:39
Ik heb hier veel gelezen over stotteren, maar mijn situatie niet gevonden.
Motor draaide prima. Tot enkele dagen terug zonder reden het probleem begon.
Als ik enkele minuten op de snelweg ben, begint hij ineens te stotteren en kan ik niet harder dan 90 ipv 145. Best eng. Dus van snelweg af en ging beter. Dus snelweg weer op. Na enkele minuten begint het weer.
Is niet gerelateerd aan toeren, want bij veel toeren in zn 3 gaat alles goed.
Heb electrische ontsteking. Bougies en kabels nieuw.
Wat kan dit zijn? Is dus plots ontstaan. Overigens gaan er geen lampjes branden en blijft de rest functioneren. Help!