De volgende opsommingen kunnen te maken hebben met jouw storing.
En kun je op deze manier proberen het probleem op te lossen.
[color=red:1nefcekm]1 Motor krijgt te veel benzine.
2 Klepspeling te groot
3 Water in de carburateur
4 Motor zuigt valse lucht
5 Ontsteking staat niet juist
6 Condensator defect
7 Bougie defect / vuil
8 Verdeler kap / rotor/ kontaktpunt ingebrand
9 Verkeerde benzine getankt misschien?
10 Luchtfilter vuil.
11 Brandstof filter vuil indien gemonteerd[/color:1nefcekm]
Als ik zie dat je mini 1 liter op de 400 km olie verbruikt zou ik al maar ééns de bougies kontroleren, deze zouden wel es goed vuil kunnen zijn.
Zoals jezelf al aangaf door meer benzine te geven heeft geen enkel nut.
- Login of registreer om te reageren
RE: Stotterende 1100
Ingediend door Gjalt op ma, 14-10-2002 17:54
Sinds enige tijd heeft mijn 1100 special een vervelend probleem: als ik met een warme motor rij begint hij na een tijdje, ongeveer 3 kilometer, te stotteren. Dit doet hij vooral in de 4e versnelling.
Als ik even stilsta of langzamer rij is het probleem even weg. Als ik een beetje choke ook.
Het mengsel heb ik al wat rijker gezet, maar dit heeft niet een merkbaar resultaat gehad.
Nu zit ik na te denken over waar ik het probleem moet zoeken: in het benzinemengsel, hij loopt namelijk wel mooi als ik een beetje bij-choke of in het ontstekingstijdstip, als hij te weinig goed mengsel krijgt en te laat vonkt zal er een niet-merkbare ontbranding zijn.
Verder is het blokje (voor een 1100) in een prima staat. Goede compressie, wel hoog olieverbruik (ongeveer 1:400, maar dat is al jaren zo.)
Wie heeft een idee waar ik het best kan zoeken?