Stotteren/inhouden Mini 1989

Stotteren/inhouden Mini 1989

Ingediend door leonr op

Ik heb al een tijd lang een probleem met mijn Mini. Al heel veel topics gelezen maar ik kom er nog niet goed uit. Dit zijn de symptomen:

• Mini start moeizaam, als het warmer is gaat het een stuk beter
  • Blijft stationair stabiel lopen
  • Zonder belasting flink gas geven is geen probleem
  • Als ik rustig rijd op hetzelfde toerental gaat het stabiel
  • Geef ik gas tijdens het rijden gaat het mis  (inhouden, stotteren, bonken etc)
  • Choke uittrekken maakt geen verschil
  • Kleur van de bougies lijkt goed (1 is wat donkerder dan de rest), maar de laatste tijd weinig gereden en veel geprutst met starten e.d.
  • Contactpuntjes afstand is goed
  • Vacuumslang tussen carb en verdeler is open en lekt niet 

Ik denk zelf aan drie opties waar iets mis gaat: ontsteking, carburateur, brandstoftoevoer. 

Wat denken jullie en waar het beste mee te beginnen?

RE: Stotteren/inhouden Mini 1989

Ik zou beginnen met het reviseren van de carburateur. De ontsteking kan ik me bijna niet voorstellen, want dan zou de timing compleet veranderd moeten zijn om deze symptomen te geven.

Oké dankje. Dan wordt dat het eerstvolgende projectje.

Nog wel een andere vraag: ik had de ontsteking gedemonteerd, incl de vacuumvervroeging. Het valt me op dat als ik aan het nippeltje zuig, het palletje eronder niet beweegt. Hij lijkt wel luchtdicht te zijn.

Moet ik met ademkracht dat palletje kunnnen bewegen of is het normaal dat dat niet lukt?

Als je aan de nippel zuigt, dan moet je het membraan kunnen horen. Daarvan moet je horen dat deze beweegt. De beweging van het palletje is zo klein dan je die in principe niet echt ziet.