RE: Stukje ijzer in bak, nu motor demonteren ja/nee/hoe
Ingediend door Mini Power op wo, 19-05-2004 17:14
Roger schreef:
2 vragen:
1) Mij...merkt. Je hebt wederom 2 optie's... Demonteren/door rijden. Het kan natuurlijk altijd erger worden en meer schade krijgen. Maar als je hem nu open trekt en je kan niets ontdekken is natuurlijk ook niet makkelijk.
2) Na...nu. Ik zou voor de 1e optie gaan. Na enige ervaring wil dat nix meer zeggen. Werkt ook veel handiger omdat je daarna geen los voorsubframe hebt dat staat te bungelen en dan nog eens het blok van het subframe af moet halen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Stukje ijzer in bak, nu motor demonteren ja/nee/hoe
Ingediend door Roger op wo, 19-05-2004 15:14
Na eindelijk mijn koppakking te hebben vervangen en alles aangesloten te hebben liep ze weer als een zonnetje, toen nog ff de olie verversen, zat er een ijzer snipper (6 mm lang 2 mm dik) aan de magnetische olieaftapplug. Ik denk een stukje tand van een tandwiel. Onder het rijden merk ik er niets van, voor de rest zat er ook weinig ijzerslijpsel aan de magnetische aftapplug. 2 vragen:
1) Mij lijkt het verstandig om toch maar de versnellingsbak te controleren en te kijken wat er aan de hand is. Of komt het wel eens vaker voor dat er bij iets te overdreven tandjespoetsen een stukje tand kan afbreken, en dat het verder niet veel kwaad kunt, als je verder onder het rijden niets hoort/merkt.
2) Na mijn weten zijn er twee mogelijkheden om de motor te demonteren nl. boven- en onderlangs(dus compleet met subframe). Welke optie heeft de voorkeur. Mij lijkt de tweede wel handig, alle connecties tussen motor en carrosserie los maken, bouten van subframe loshalen en carrosserie over de motor heen tillen. Of vergis ik me nu.