een fuseesplitter doet wonderen
die pin is taps en zit gewoon goed klem. jarenlang vuil en water doen de rest.
- Login of registreer om te reageren
een fuseesplitter doet wonderen
die pin is taps en zit gewoon goed klem. jarenlang vuil en water doen de rest.
Je kan erop hameren, maar zet dan wel eerst ff de moer erop voor een stukje! Ik heb het nml zonder moer gedaan waardoor ik de schroefdraad plat sloeg... Gewoon de moer er voor een groot stuk op draaien en dan daarop slaan, niet op de bout zelf.
Jah dat heb ik ook geprobeerd icm wd40
Ik heb zelf een splitter gemaakt, morgen ga ik proberen of die werkt, ik zal wel een foto posten (ALS IE WERKT!!) Geen zin om ff 64euro te lappen voor een HAZET splitter.
zoet eens naar een Midlock splitter volgens mij veeeeel goedkoper!!!!!
Ik heb bij de automaterialen zaak een splitter gekocht voor 24 euro (ik ben mijn andere kwijt). Geloof me, als je regelmatig klust, is zelfs 64 euro een goede investering.
Soms kun je hameren tot je een ons weegt en gaat hij nog niet los. Zelfs met moer erop, wil je nog weleens het schroefdraad kapot slaan. Een nieuwe stuurkogel is ook niet gratis, dus je investering is er zo uit.
cheer,s
Wouter
Ingediend door Mini Mart op vr, 23-09-2005 10:19
Er is inderdaad niets belangrijker dan goed gereedschap.
En buiten dat je je schroefdraad spaart scheelt het een hoop ergernis en tijd waardoor je weer veel prettiger knutselt.
Ik moet zeggen dat ik het vaak ook eerst even probeer met een tik van de hamer. Soms gaan ze vrij snel los, en ben ik te lui om op te staan en de splitter te pakken. (special tool bfh ligt altijd wel in de buurt:))
Cheers,
Wouter
Heb ook een splitter gekocht op een oltimer beurs voor 2 tientjes, als je hem nodig hebt, hoor ik het wel.
[size=75:1hpj0vyu][topics samengevoegd - Crispy][/size:1hpj0vyu]
Heeft er iemand tips voor mij om mijn stuurkogels los te krijgen?
Dus het gedeelte waar die borgmoer op zit en aan de schijfremmen vastzit?
WD40 en heel veel geweld is al geprobeerd maar haalde weinig uit.
Heb ook al een krik onder die steun gezet waar hij in zit en toen veel geweld (Vuisthamer).
Maar werkte ook niet.
Iemand nog tips?
Of toevallig zo een tang in omgeving Sittard? (midden Limburg)
Alvast bedankt.
er is maar 1 makkelijke manier
- fuseesplitter
Dan ben je in 1 minuut klaar
Kost 15E en bespaart je heel veel ellende
Jaapio
Lijkt hier te gaan over de bout/moer van de stuurarm en niet om de fusees?? Of heb ik dat mis? Dan heb je weinig aan een splitter.
Krijg je de moer niet los, of de bout niet uit de hub?
Pas op met geweld en hamers als je de bout nog een keer wilt gebruiken.
Voor moeren die niet los willen kan het schroefdraad schoonmaken met een staalborstel nog wel eens helpen.
Succes!
De moer is al ervanaf.
Maar krijg hem niet uit die omkapseling.
Dus dan heb ik wel zo een splitter nodig of niet?
Klopt.
Splitter is wel een middel dat dan vaak voor de oplossing zorgt.
Als je er alleen al met veel geweld op gezeten hebt is de kans wel aanwezig dat je de boel nu moet vervangen...
Splitter kun je bij een beetje automaterialenzaak wel kopen.
Succes
Birdy schreef:
Dan heb je weinig aan een splitter.
Birdy":1coem105]Klopt.
Splitter is wel een middel dat dan vaak voor de oplossing zorgt.
Succes[/quote:1coem105]
weet je het zeker birdy
@ luccie
het is een conische verbinding, dit krijg je met wrikken en meppen niet los, je sloopt er mischien alleen maar je fusee kogels mee.
2 oplossingen:
- een fuseesplitter, goedkoop maar sloopt het stofhoesje
- een fuseetrekker, is wat duurder, maar sloopt het stofhoesje niet, wat in de toekomst nog wel een handig kan zijn.
Booster schreef:
weet je het zeker birdy
Hehe, sorry... Ik zat op het moment van de eerst post met de gedacht dat de stuurkogel geen conische verbinding heeft, maar das wel zo...
Zal de volgende keer mijn mond weer houden
Booster schreef:
- een fuseetrekker, is wat duurder, maar sloopt het stofhoesje niet, wat in de toekomst nog wel een handig kan zijn.
Dat heet eigenlijk een kogeltrekker. (kopen dus, heb je de rest van leven heel veel gemak en plezier van bij het demonteren van stuur-m en fuseekogels, bij alle denkbare auto's.)
Rammen met vuisten op vorken is zó 2007.
Alessandro schreef:
Rammen met vuisten op vorken is zó 2007.
Bedankt voor de tip...Paris
Luccie, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd. Was niet zo makkelijk te vinden dus ik vergeef je dat je een nieuw topic hebt aangemaakt
Voor een volgende keer: iets beter zoeken met de zoekfunctie
Zo ik heb hem los
Met behulp van zo een splitter die ik geleend heb
Bedankt nog
Maar nu, als ik de kogel loshaal van de as dan moet ik hem opnieuw uitlijnen he?
En hoe krijg ik die los?
Er zit ene moer op en die zit volgens mij tegen de stuurkogel aangedraaid. Die kreeg ik niet zo snel los, ook met wd40 niet.
Die emot wel los neem ik aan?
Als je die los haalt, dan moet je hem, als je geen markering aanbrengt, de mini opnieuw laten uitlijnen.
Aan dit topic heb je wel wat.
RE: stuurgewricht los maken??
Ingediend door artfull_devlin op wo, 21-09-2005 19:09
Hoe krijg je die los?? De moer eraf en dan op de bovenkant flink hameren???
Het is zeker té simpel dat er niks over in de search staat