Heb je al gecontroleerd of alles van je ophanging en stuurinrichting nog wel goed vast zit?
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Heb je al gecontroleerd of alles van je ophanging en stuurinrichting nog wel goed vast zit?
Dennis
ik heb het nog even beter bekeken.
Volgens mij is het zo ver gekomen dat de achterste mounts van het subframe een beetje zijn losgekomen. kan het zijn dat hierdoor het hele subframe een beetje omlaag is gekomen en dus ook de stuurstang van het stuurhuis probeert te trekken? Ik ga in ieder geval eerst deze mounts vervangen en daarna zien of het effect heeft op het stuurprobleem.
het gaat hierbij om deze mounts: link (afbeelding van google)
http://www.infomininl.org/iui/manual/stunit.htm
Dylan bedoelt bout 4
je stuurhuis zit aan de koets vast (nrs 6)
maar als je subframeophanging gammel is kan dat rare effecten hebben op je stuurgevoel, ja ..
ik zou het allemaal nalopen in ieder geval
succes,
Theo van den Bogaard
Even een update hierover.
De subframe mounts zijn ondertussen vervangen
Ik ben er nu achter dat het wel de aansluiting van de stang op het stuurhuis is. de tandjes in de stang zijn nogal versleten en zo draait mn stuur gewoon door, geen pretje tijdens het rijden!
Nu heb ik een nieuwe stuurstang klaar liggen, alleen krijg ik het stuurwiel maar niet los, normaal zou je zeggen dat hij wel loskomt als je er een paar flinke klappen op geeft lijkt me?
Ik zat te denken dat ik de versleten stang maar moet doorslijpen zodat het stuurwiel compleet met stang via de bovenkant van de stuurkolom eruit kan, en dan buiten de auto maar de stang er af zien te krijgen.
Thijsvw schreef:
alleen krijg ik het stuurwiel maar niet los, normaal zou je zeggen dat hij wel loskomt als je er een paar flinke klappen op geeft lijkt me?
Je bedoeld denk ik de moer waarmee het stuur op de stang zit gemonteerd (die je ziet als je het centerkapje van het stuur verwijderd)?
Is een 6-kant volgens mij.
Bij mij zat deze ook erg goed vast
Heb een grote schroevendraaier gepakt en hamer. Schroevendraaier schuin op de rand gezet en er eerst een soort groef in geslagen voor grip voor de schroevendraaier. Daarna kreeg ik hem wel los! Enige ondersteuning van je stuur is wel handig anders veert de stang te veel mee!
ps. wel de moer tegen de klok in slaan
succes
Nee het gaat om het stuurwiel,
de moer kreeg ik prima los met een 34mm dop.
Het stuurwiel zit muurvast op de stang met het conische gedeelte, ik krijg er geen beweging in. straks nog een keer proberen na een paar dagen inspuiten met wd40
Moer een paar slagen op de stuurstang draaien en dan met je volle gewicht aan het stuur gaan hangen. Ondertussen ook het stuur heen en weer wrikken. Is bij mij op deze manier altijd gelukt om het stuur los te krijgen en ik heb er in de loop der jaren heel wat losgehaald.
Dennis
Moer losdraaien maar niet helemaal verwijderen. Knieën onder het stuur zetten en spanning erop houden, met 1 hand de bovenkant van het stuur naar je toe trekken en met de overgebleven hand een flinke mep met een kunststof hamer op de centrale moer geven. Wedden dat hij loskomt?
RE: Stuurhuis kapot?
Ingediend door Thijsvw op di, 09-09-2014 14:26
Hallo medeminiliefhebbers,
Na een aantal sportieve bochtjes te hebben genomen op een verlaten industrieterrein heb ik ineens een boel speling op mijn stuur.
Je kunt ongeveer 10 cm sturen zonder dat er iets gebeurt, als je eenmaal wel stuurt dan voel je nog een 'tik' in het stuur, alsof hij een tandje overslaat. iemand enig idee waar ik dit in moet vinden? ik vind het in ieder geval niet veilig er nu mee te rijden.
gr, Thijs