Normaal gesproken gaat het ook redelijk zwaar. Lastig uit te drukken omdat het zo'n subjectieve uitdrukking is. Maar het is wel te beredeneren door de (grote)overbrengverhouding die in het stuurhuis zit...
- Login of registreer om te reageren
Normaal gesproken gaat het ook redelijk zwaar. Lastig uit te drukken omdat het zo'n subjectieve uitdrukking is. Maar het is wel te beredeneren door de (grote)overbrengverhouding die in het stuurhuis zit...
commentaar dat het stuur niet volledig naar de middenstand kwam
ik weet niet zeker wat er hier wordt bedoeld, maar ligt het terugkomen naar rechtuit niet aan de sporing van de wielen ?
Als je je stuurhuis 'onbelast' wilt voelen kun je ook je wielen van de grond krikken en het/een wiel vastpakken en 'sturen' dan weet je hoeveel 'kracht' er nodig is om je stuur te laten draaien, zoals Daan al zegt: het is de overbrenging, ~2.7 omwentelingen van je stuur voor een uitslag van een paar centimeter aan je stuurkogel.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Door het wiel beet je pakken en te verdraaien heb je een andere moment(arm) dan dat je het bij het fusee doet.
M.a.w. het is zoiezo lastig te 'meten', immers wat voor de 1 zwaar is is voor de ander weer anders.
Persoonlijk vind ik het bij een los stuurhuis idd vrij lastig het stuurhuis te bedienen en hoor je idd de tandheugel.
RE: Stuurhuis (revisie)
Ingediend door LowRida op zo, 28-05-2006 21:05
Als eerste wil ik kwijt dat ik de zoekfunctie voor dit
onderwerp heb gebruikt, maar niet een concreet antwoord
op mijn vraag heb kunnen vinden.
Voor de resto van mijn mini had mijn stuurhuis al een
licht zwaar punt in de middenstand. Maar niet hinderlijk
genoeg om er wat aan te doen. Na de resto kwamen er een
paar dikke sloffen onder alsook nieuwe stuurkogels.
Tijdens de APK kreeg ik al het commentaar dat het stuur
niet volledig naar de middenstand kwam. Ik hield me wijselijk
voor dom..
Maar inmiddels is het euvel met mijn stuurhuis erger geworden
en heb ik reeds een 2e handsje gescoord via een forummer.
Deze zag er wat roestig uit, maar is inmiddels uit elkaar
geweest, voorzien van een nieuw likje verf, vet, rubber
hoezen en nieuwe stuurkogels.
In het stuurhuis zag alles er perfect uit!
Alleen vind ik dat het zaakje zwaar gaat. Als ik aan
1 kant de arm in de bankschroef zet en ik trek of duw
aan het stuurhuis gaat het behoorlijk zwaar. Ook hoor
je de tandheugel behoorlijk over het tandwiel gaan.
Voordat ik de zaak losgooi en vervang en straks met
dit stuurhuis met het zelfde probleem zit... is mijn
vraag, hoe zwaar gaat een stuurhuis als hij niet onder
de auto hangt, zonder poespas (massa) aan zijn armen??
Ik heb heel wat stuurhuizen in mijn hand gehad, maar
dus nog nooit eens geprobeerd om te kijken hoe zwaar
dat draait zonder dat er vanalles aanhangt!