Ik zou zeggen,ga eens kijken bij een minicenter als ze een mini op de brug hebben staan.
Dan zie je zo wat een voorsubframe is en een achtersubframe.
Beide zijn bedoeld ter versteviging (sub= subsitutie oftewel aanvulling) van je mini.
Aan je voorsubframe zit het motorisch gedeelte + de aandrijving en de vering ( als je al over vering durft te spreken); het achtersubframe is bedoeld voor de achtervering en je achterwielen.
Vervangen van die dingen ligt aan hoe handig je bent, goed gereedschap heb en ruimte om te sleutelen.
Wil je een mini kopen, kijk dan bij de aankooptips en neem voor alle zekerheid iemand mee die wat ervaring heeft met het sleutelen aan zo`n autooke.(vrijwilligers?)
Overigens, mini rijden is heel wat anders dan rijden in een moderne auto.
Suc6!
PS.Waar zijn mijn manieren?!; gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!
- Login of registreer om te reageren
RE: Subframe
Ingediend door jolanda op zo, 24-10-2004 19:57
Hoi,
Ik heb (eindelijk) mijn rijbewijs gehaald , en wil dolgraag als eerste auto een Mini. Maar nu lees ik overal over subframe voor en subframe achter... Wat houd dat in en waar zit de scheiding tussen voor- en achtersubframe??? En hoe erg is het als daar wat aan moet gebeuren? Is dat vrij makkelijk of is dat vrij ingewikkeld?
(Misschien weet hier iemand een leuke Mini voor me te koop? Hij hoeft niet helemaal perfect te zijn, maar motorisch en technisch wel graag. Hij moet natuurlijk niet helemaal rot zijn ofzo....Iets plaatwerk geen bezwaar. Liefst in N-H. )
Ik hoop dat er iemand in normaal Nederlands uitleg kan geven aan een niet zo heel technisch iemand?!