Subframe en stuurkogels

RE: Subframe en stuurkogels

Hey mensen,

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat er is gelast aan mijn voorste subframe, en nu heb ik een paar vraagjes?

* Wordt er aan gelast wegens roest of zijn de niet zo sterk?
* Is dit te repareren of is andere beter?

Aan 1 kant heb ik wat speling op de stuurstang, ik d8 zelf om ze dan gelijk allebei te vervangen door nieuwe of is dat overdreven en is 1 kant vervangen ook goed?

Zijn er nog goede tips voor het demonteren van het subframe/ stuurstangen?

Alvast bedankt,

Brabantse Mini-Leek Geert

default

RE: Subframe en stuurkogels

ax_powah schreef:
gelast aan mijn voorste subframe

* Wordt er aan gelast wegens roest of zijn de niet zo sterk?
* Is dit te repareren of is andere beter?




## dus je minimotortje lekt te weinig (olie)?!
a.f.a.i.k.: de subframes neigen tot roesten, en daar ze bij de ophanging horen en apk en zo...
dus stukken inlassen of oplassen.

repareren kan, nieuw is (natuurlijk) beter, maar kost ietsje meer...


is 1 kant vervangen ook goed?




## de 'niet-kapotte' is wrsch. even oud als de kapotte..
dus met allebei vervangen doe je niet veel verkeerd.

RE: Subframe en stuurkogels

Voor subframe's wordt zelden aan gelast wegens roest, ze zitten meestal goed in de olie... Heb je misschien een foto?

Heb je speling op de buitenste stuurkogels, of stuurhuis?

RE: Subframe en stuurkogels

Foto van het subframe volgt nog!

Ik heb speling op 1 stuurkogel, die moet gewoon vervangen worden en nu was ik aan het kijken op internet in verschillende webshops en nu worden er lange en korte stuurkogels aangeboden.

Wat is het verschil (in neem aan de lengte) en welke kan ik het beste nemen voor mijn mini?