Als ik het goed heb zit er iets verschil in het ophangpunt op het subframe.
Volgens mij zit het blok iets verder naar voren, maar daar heb ik tijdens mijn ombouw van 1000 naar 1300 niks van gemerkt.
- Login of registreer om te reageren
Als ik het goed heb zit er iets verschil in het ophangpunt op het subframe.
Volgens mij zit het blok iets verder naar voren, maar daar heb ik tijdens mijn ombouw van 1000 naar 1300 niks van gemerkt.
Een SPI zit dus verder naar voor begrijp k?
Dus een subframe van een '84-er zou moeten passen op een SPI carrosserie lijkt me....
Die motor heeft wel de ruimte om anders te zitten lijkt me....of zie k dat verkeerd...?
Motorbevestigingspunt li voor beneden zit op een 84 er niet, op een spi wel. Dacht dat verder alle frames wel indentiek waren
Er zit bij dit subframe, als je voor de motor(fictief wat het is een los subframe ) staat, aan delinkerkant een motorbevestiging....dus is het een laer type misschien...
Hij zou dus wel moeten passen...
Klopt inderdaad. Het voorste hondebot onder is standaard vanaf ca. '82. Een '84-er subframe past in een '93-er shell, alleen is inderdaad de plaats van de motor anders om ruimte te maken voor HIF44 + luchtfilter en later het injectiespul.
Mijn '91-er heeft dat duidelijk zichtbaar: de dubbele plaat waar de motorsteun op leunt is voorzien van een gleuf. Voor een 1000 werd het gat achterin de gleuf geboord, voor een 1300 (carb en later spi) werd het gat voorin de gleuf geboord.
Maar aangezien je een MG Metro/Cooper-inlaat met HIF44 toch ook wel in een oudere Mini kunt proppen (al past het luchtfilter dan niet heel makkelijk) is dat geen probleem lijkt me.
Doordat de motor verder naar voren stond, was ook de lengte van de schakelstangen en het bovenste hondebot groter.
[edit]
Op deze foto zie je een later subframe, waarvan de voorbalk iets gebogen is, waar die bij een ouder type recht is.
[/edit]
Je kunt het subframe gebruiken, hebben wij ook wel eens gedaan! Verder heb ik er niets meer aan toe te voegen!
Is het subframe wat CMC laat zien niet van een automaat?
Groet ron
Wat ben je nou weer van plan Rene?
Ander subframe om de motor verder naar voren te monteren en voldoende ruimte creeren om een airbox te maken?
ayla schreef:
Is het subframe wat CMC laat zien niet van een automaat?
Nee, daarvan zijn de schuine kanten anders (breder).
Paul schreef:
Wat ben je nou weer van plan Rene?
Ander subframe om de motor verder naar voren te monteren en voldoende ruimte creeren om een airbox te maken?
Bas (van MCZH) heeft tijdje terug een schade gereden waarbij mogelijk het subframe ook een fikse tik heeft gehad waardoor de wielstanden op absurde waarden staan...
En aangezien ik nog een goed subframe ... wilde ik weten als hij inderdaad krom of scheef zou zijn, die van mij erop zou kunnen passen....
ik heb een mini uit 71. Wil daar een blokje ingooien uit 83. Heb ik die voorste motorsteun echt nodig? Waar bevestig ik die dan aan?
afhankelijk van de pk's (met een standaard 1000, zou ik me geen zorgen maken zonder)
bevestigen aan:
beugeltje onder aan je vliegwielhuis
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p20e.jpg
en aan de andere kant in je subframebalk
HTH,
Theo van den Bogaard
RE: Subframe voor
Ingediend door Rene op wo, 20-04-2005 17:57
Is een subframe van een '93-er SPI anders dan van een '84-er carb. en zoja op welke punten is deze anders???