middenklok weet ik niet, maar met een zijklok kan het makkelijk
uit elkaar schroeven en dan de boormaschine op de as zetten
gegarandeerd voor 10 km/s
- Login of registreer om te reageren
middenklok weet ik niet, maar met een zijklok kan het makkelijk
uit elkaar schroeven en dan de boormaschine op de as zetten
gegarandeerd voor 10 km/s
Of je haalt het glaasje eraf en draait de teller met een pen of lollystokje terug.... Of lukte dat alleen bij de mijne?
Hoef je in ieder geval niet heel het tellerhuis eruit te slopen. Of dit bij een middenteller ook lukt, weet ik niet, maar het valt altijd te proberen. En hoef echt niet met lomp geweld, dus helemaal geen beschadiggingen.
Maar eh, krijg je hier geen problemen mee???
Ik zat er bij mijn andere mini ook aan te denken om dit te doen. Aangezien hier een ander blok in is gekomen en helemaal gerestaureerd, kloppen de kilometers toch niet meer. Overigens zat hier ook een middenteller in (niet origineel), die weer vervangen is door een zijteller uit een sloopmini.
andere optie is om heeeeeeeeeeeel veel rondjes te rijden, staat ie ook vanzelf weer op 000000.
greetzzz
Lambormini schreef:
Maar eh, krijg je hier geen problemen mee???
Ik zat er bij mijn andere mini ook aan te denken om dit te doen. Aangezien hier een ander blok in is gekomen en helemaal gerestaureerd, kloppen de kilometers toch niet meer.
ind oude auto lang stilgestaan, ander blok, weet ik veel hoeveel km dat ding gereden heeft. Daarom wil ik aleen maar nullen.
Je kan het ook even vragen aan Jan-Bert met z'n speedster, die bood ronde tellers aan met een werkende klok, en de kilometers kon hij op eender welk getal zetten. Bullie@dropzone.com
heb het voorelkaar.
teller uitelkaar gehaald.
en dan het spoeltje waar dus de cijfers op zitten.
Aan de zijkant daarvan steekt een klein asje nog uit. Heb daar de boormachine opgezet. en tot 00000000000 gedraait.
klaar.
Dirk schreef:
. Heb daar de boormachine opgezet. en tot 00000000000 gedraait.
klaar.
net als ik
alleen heb ik alweer 12000 km erop zitten
Ik heb gewoon de cyfertjes van het asje afgehaald en ze op de juiste manier weer terug in elkaar gezet...
En zo kreeg ik van 2 kapotte tellersets weer 1 werkend..
Ingediend door vendesande op ma, 10-08-2009 19:38
Ik wil mijn teller na volledige restauratie ook terug op 0 zetten.
Heb de klok uit elkaar gehaald, alleen hoe krijg je het best het spoeltje van
de cijfertjes eraf?
Groeten Bart
ha ik heb hem open gehaald en dan op het asje een balpen gesmolten en dan met de schroeftol op accu draaien tot hij op nul staat wel af en toe stoppen wegens warm worden
ik heb er ook eens een helemaal los gehaald maar dat zag je bij de mijne heel goed dat de cijfers niet op 1 lijn staan
gr minizot
2 keer gedaan, 2 keer stuk. De ene telt nog maar tot 10 en dan weer terug naar 0. De ander is blijven hangen tussen 199 en 200 . Zit er aan te denken te laten reviseren en dan daar op 0 te laten zetten.
Ik ga dit straks ook doen, maar ik ben niet van plan de Mini later te verkopen, dus problemen zal ik niet krijgen.
Ingediend door vendesande op wo, 19-08-2009 13:21
Kan vrij gemakkelijk!
Aan het einde van het spoeltje van de cijfertjes (de kant waar de meeste ruimte is en tandwieltje NIET bevestigd is) zit een borgringetje.
Als je deze verwijdert kun je alle cijfertjes een beetje verschuiven en weer netjes terug naar 0 draaien, beetje zoeken af en toe maar werk perfect.
Vervolgens het borgringetje terug plaatsen en de meter weer terug plaatsen!
Meter werkt weer prima.
Groeten Bart
RE: teller terug draaien naar 000000
Ingediend door Dirk op zo, 24-04-2005 13:11
Weet iemand hoe je een teller kan terug draaien naar 000000. Het gaat om een middenklok. Ik wil niet dat de boel beschadigd. Er zal vast een trukje voor zijn.