Jeroen schreef:
Is het normaal dat je bij een MPI blok de rubber slangen niet aan kunt raken vanwege de hitte
Ja... de thermostaat is een 88 graden type, die pas bij 100 graden helemaal open staat. De vin slaat aan bij omstreeks 105 graden en stopt dan weer bij 98. De slangen zullen dus fiks heet worden. Geeft niks, zoalng het metertje maar goed staat.
Jeroen":2p6nz4g3]Klopt het dat er in het dopje van het expansievat geen gaatje zit? Hoe raak je de druk dan kwijt? [/quote:2p6nz4g3]
Ja, maar het is wel een dop met een ventiel. De druk mag oplopen tot 0,5 bar (waar ie normaal gesproken onder blijft). Bij 0,5 bar opent het ventiel, waarna het koelwater gewoon over het expansievaatje heen geloost wordt. Hij zal altijd wel wat zweten, maar als ie echt fors lekt, dan wordt ie te heet.
Daar kun je het ook mooi aan zien trouwens. Als ie namelijk ook maar even te heet wordt loopt de zaak over. De MPi is daar vrij gevoelig voor...
- Login of registreer om te reageren
RE: Temperatuur MPI motorblok
Ingediend door Jeroen op di, 03-02-2004 22:42
We hebben vandaag met de Monza, na een versnellingsbakwissel, voor het eerst weer op de weg gereden. Ons viel op dat de temperatuur van met name het koelwater wel erg hoog werd. De temperatuurmeter in het dashboard stond wel netjes onder het midden. De fan op de radiator achter de grill sloeg nog niet aan.
Is het normaal dat je bij een MPI blok de rubber slangen niet aan kunt raken vanwege de hitte
Klopt het dat er in het dopje van het expansievat geen gaatje zit? Hoe raak je de druk dan kwijt?