Er zit normaliter een zwart doosje tussen die vacuumleiding, wat als benzine-afscheider werkt. Hiermee wordt voorkomen dat er in bepaalde situaties brandstofdampen in de sensor in de ECU terecht komen.
Als dit doosje er niet tussen zit zou de Mini in principe gewoon normaal moeten lopen, tenzij de sensor al wel enkele keren in contact is gekomen met benzine, dan zou het kunnen zijn dat de sensor in de ECU defect is.
Me terugvallen bedoel je waarschijnlijk dat het toerental gaat staan te schommelen ? Doet ie dit alleen als je het gasmechaniek onder de motorkap beweegt? Of ook als je het gaspedaal bedient ?
Het klopt namelijk dat het toerental gaat terugvallen wanneer je het gasmechaniek op het inspuithuis bedient. Wanneer je gas geeft met het gaspedaal moet het toerental echter niet terugvallen. Als dat laatste wel het geval is, is waarschijnlijk je schakelaar op het gaspedaal defect, alhoewel ik eerder zou twijfelen aan de stekkerverbindingen en bedrading.
- Login of registreer om te reageren
RE: terug vallen
Ingediend door Dutchsaint op wo, 22-07-2009 11:05
Hallo ik ben Tim en sinds kort eingenaar van een mini cooper spi
Hij heeft een half jaar stil gestaan. Maar helaas loopt hij nog niet lekker.
Ik heb op een forum al een beetje rondgekeken maar helaas nog niet tot een oplossing gekomen. Het probleem is dat bij 2500 toeren weer terug valt, dit komt vaker voor volgens mij. Als ik remreiniger in het luchtfilter spuit trekt hij hem wel door. Conclusie is dan volgens mij dat hij niet genoeg inspuit.
Wat mij wel is opgevallen is dat de groene vacuumleiding rechtstreeks van inlaat naar ecu loopt zonder dat er een kastje voor benzine dampen zit. Kan dit een oorzaak zijn van dit gedrag of moet dat niets uitmaken?
Alvast bedankt