Hoi,
Ik zou denken dat je een probleem met de onsteking hebt, met name met je bougies. Als je bougies zo nu en dan niet vonken komt er een ontbrandbaar mengsel in je uitlaatspruitstuk waar het heet genoeg is om alsnog te ontbranden. Dit ploft dan in de uitlaat, en met de klepoverlap tussen de uit- en inlaatslag kan de terugslag vanuit de uitlaat via de verbrandingskamer weer je inlaat bereiken.
Wat betreft je luchtfilter; heb je een zomer-/winterstandklep erop zitten? Als het dan geen heel dikke slang is (8 mm) kan hij daar van zijn. Er moet dan een vacuumslang naar het filterhuis lopen, en vanaf daar een tweede slang naar de klep.
De slang van de mems naar de inlaat is denk ik voor het bepalen van het motorvacuum om de onsteking bij te regelen (als die tenminste volledig elektronisch geregeld is op de SPI).
Groet,
Peter
- Login of registreer om te reageren
RE: terugslag in de carb. en uitlaat
Ingediend door sharky op ma, 13-01-2014 21:08
Hallo minifanaten.
ik heb een probleem, tenminste mijn mini.
auto is een 1300 sprite uit 94
met de rover mems en spi (als ik het goed heb)
de wagen is in 2012 rijdend geleverd, en opgeslagen tot eind van 2013.
wagen is apk gereed gemaakt, maar nu heb ik een motor probleem.
ik kan de motor starten, en loopt stationair goed let op , ik had niets aan de motor gedaan. bij het opvoeren van de toeren, begint hij in de uitlaat te ploffen, en krijg ik soms een steekvlam uit de carb.
nu heb ik tussen de kleppen gesteld, dus dat is het niet.
vandaag het luchtfilter verwijderd, en heb een vacuumslang die ik niet kan plaatsen.
ook komt er van mems een slang richting de carb/luchtfilter, maar kan niet zien waar die op hoort.
iemand een idee?
en woont er toevallig een minimaniak , in de buurt van middelburg (zeeland)
bvb dank.