tik in motor

default

RE: tik in motor

hallo

ik heb al een tijd een tik in mijn motor,en volgens mij na dat ik mijn kop heb vervangen (orgineel)
en tuimmelaars ook.
de kleppen in en uit zijn op 0.30 gezet.

dus ik was een keer bij sevencenter,en hun alles verteld.
het kon wel mijn een geleider van een stooterstang zijn, :? ik wist niet dat die dingen erin zaten |:(

oke maar nu,hoe krijg ik deze eruit en kunnen ze tikken.
iemand ervaring mee gehad. :| help

het gaat om een 1275 uit 92'carb.
alvast bedankt.
nicky raceing green 92 8)

RE: tik in motor

je kan ook de motor laten draaien met het deksel er af dan kan je proberen vast te stellen waar de tik vandaan komt.. als je een schroeven draaier op een plek op het bok prikt en het andere tegen je oor kan je redelijk lokaal horen wat er aan de hand is. je hebt ook een sjeike versie van midlock in de vorm van een stethoscoop met een naald (34 euries)

wat is de frequentie ?? je zou eens op zijwaardse speling van je kleppen kunnen checken..tuimelaars er af..en kijken of je de kleppen heen en weer kan bewegen in de geleider

RE: tik in motor

Probeer de tik eens iets meer te beschrijven?

En nu maar hopen dat het niet weer een krukaslager is.... :(

default

RE: tik in motor

haloo

de kop is nieuw.
ik denk niet dat het daar aan ligt.

maar het geluid klinkt net als een diesel ,maar je kunt wel hooren dat het maar een ding is wat aan het tikken is.
en het geluid komt aan de kant van mijn waterpop.
en ik rij er elke dag in ,en rustig wel af en toe door trekken.
als de motor koud is doet hij dat het hardst,en als de motor warm is dan hoor je het af en toe niet.
dit is dan wel als de motor+_ 1000 toeren draait

alvast bedankt nicky. :'(

RE: tik in motor

Je zal het probleem ook niet direct in de kop hoeven zoeken maar mischien in het heel simpel stellen van de kleppen oid. :) Dan kan dit inderdaad net nieuw gemonteerd zijn maar juist in dat geval zullen ze in het begin wat sneller kunnen verlopen.

Haal anders voor de zekerheid je kleppendeksel er eens vanaf en kijk eens of je iets aan de stoterstangen of geleiders kunt zien.

Als het je kleppen of je stoterstangen zouden wezen zou het waarschijnlijk een vrij vel en helder tikkend geluid moeten zijn.

Echter zo als je het geluid beschrijft zou ik eerder gaan denken aan een versleten drijfstanglanger. Dit klinkt zo ongeveer hetzelfde als een koude diesel die aanslaat. Vrij harde klappen.

De tik is niet alleen aanwezig bij stationair draaien he? Ik ga er maar vanuit van niet onmdat je beschrijft dat het bij 1000 toeren over is maar zeker weten zonder te vragen doe ik ook niet. Dus? :)