Geen doorgeslagen koppakking? Zeker in combinatie met een olieverbruik.
Of misschien erger; rookt ie ook? Hebben eens een diesle gehad, waarvan bleek dat er een gat in een zuiger zat.
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
Geen doorgeslagen koppakking? Zeker in combinatie met een olieverbruik.
Of misschien erger; rookt ie ook? Hebben eens een diesle gehad, waarvan bleek dat er een gat in een zuiger zat.
Groet ron
zeer waar schijnlijk geen koppaking
geen slurry olie kleur prima koelvloeistof is ook top
hij rookt idd wel mischien toch de kop er aftrekken vanmiddag kijken hoe het er daar uit ziet
Ik had ook een doorgeslagen koppaking.
Toen ook geen bubbels of troep in koelvloeistof. Ook de olie was zelfs nog 'nieuw'.
Ben wel benieuwd wat het is.
Groet ron
de 12G202 staat daar niet om bekend (tegenovergesteld eigenlijk)
bij mijn vorige blok ook een doorgeslagen koppaking gehad maar dat was toch anders
en die tik kan ik me ook niet indenken bij de koppaking het is echt net een klep die tikt mischien een lager ergens ?!
Laten we hopen dat het idd een lager is. Had Taeke niet hetzelfde fenomeen en bleek toen niet dat z'n krukas gebroken was? Of zit ik nu totaal fout?
Groet ron
daar loopt ie dan nog net te goed voor
al begin ik wel te denken aan een engine swap.....
Eej Onno. Je kunt vanaf volgende week wel even in mijn garage terecht... Iig om rustig te kijken... Laat maar weten of je interesse hebt...
hmm een tuimelaar as met groeven kan niet echt de bedoeling zijn mogelijk is hier in de schuldige gevonden
zo na een lange tijd en veel werk weer een update
De tuimelaar as is vervangen - zonder resultaat
kop is gelicht - zonder rariteiten
ontstekings aandrijf asje vervangen - nog steeds getik
We hebben met een stethoscoop op het blok geluisterd en bij de ontsteking is het getik duidelijk harder.
vandaar het vervangen van het asje en het proberen van verschillende ontstekings units.
behalve het blok uit de auto trekken en helemaal open gooien weet ik het nu echt niet meer iemand nog een idee voor ik er een ander blok in hang?
Gaan je kleppen allemaal goed open? Ik neem aan dat het een lichte tik is en geen zeg maar "helikoptergeluid", want dan zijn het je drijfstanglagers.
Zijn alle stoterstangen recht? Trek de stoters er eens uit en bekijk die eens goed. Gaat gemakkelijk bij een 998.
Dennis
tis een behoorlijke tik
een heeeel hard tikkende klep zeg maar
nokvolgers en stoterstangen zijn allemaal gechecked en prima
kleppen gaan goed open op toeren rijd ie ook prima en bij hele hoge toeren lijkt het tikken zelfs minder te worden
stationair loopt ie minder
Ingediend door metrodriver op za, 08-12-2007 08:01
nonono schreef:
tis een behoorlijke tik
## zuigerpen met speling?
heb je geen specht in je blokje.
zijn je geen rare dingen opgevallen?
vogelpoep onder je auto oid?
sorry, kon het niet laten
Hallo.
Dit verhaal komt me bekend voor. Mijn probleem zat hem in de uitgelopen drijfstang lagers en wel zo erg dat er een afdruk van de kop op de zuiger stond.
Zie ook topic http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=33513.
Het blok is niet meer te redden want de krukas is zwaar beschadigd dus daarom het orginale blokje maar reviseren. Dit had veel last van een hoog olie verbuik.
Ben nu op zoek naar nieuwe zuigers overmaat de lagerschalen heb ik al. Dan laten opboren en honen en we hebben weer een nieuw blokje.
Groet
Leon
Ingediend door Mayfairtje op za, 08-12-2007 15:36
is simpelweg kloppen/detoneren niet de oorzaak van het getik? en zo ja, dan ook van de eventuele gat in je zuiger (ofja dan moet het wel heel ver gaan), maar miscchien is kijken als er wat krassen in de bovenkant van je zuiger zitten
Als de tik niet boven in het blok zit, komt hij waarschijnlijk van onder....
dat het geen detoneren e.d. is is wel duidelijk
dat het uit de onderkant van het blok komt ook
maar niemand heeft dus nog een tip zonder het blok er uit en open te trekken
Dan gaan we maar op zoek naar een rustig std 998 blok
aangezien er voor het snelle werk al een mooie mg midget is bij gekomen
in het topic van Leon stond toch dat hij door de zuiger op te tillen (zuignap oid) lagerspeling had vastgesteld? Misschien een idee?
toen de kop er af was hebben we van alles geprobeerd om te kijken of de zuigers los op de drijfstangen zitten maar het leek gewoon prima
dus de enige optie om daar nu nog achter te komen is de boel uit elkaar trekken
en dan vind ik het makkelijker om er gewoon weer een goed std 998 blok in te gooien.
De kop te verkopen en de timing gear en nokkenas te bewaren voor m'n midget
en dan gaat de mini weer door het leven als een stage 1 998
jammer maar gezien de omstandig heden de beste optie
RE: tikkend raadsel
Ingediend door nonono op vr, 05-10-2007 19:41
Oke een raadseltje
m'n blok 998 met een sw5 en een 12G202 kop
heeft een gruwelijke tik ontwikkeld hij mist power
En is in eens wat olie gaan verbruiken
het zijn niet de kleppen of de distributie
ook de nokvolgers zijn allmaal in orde
waar kan dit geluid (wat echt veel lijkt op een enorm tikkende klep)nog meer vandaan komen?!?