lijkt me sterk, hij hangt zowieso boven de uitlaat die goed warm is. Je zou een thermometer in je motorruim kunnen bevestigen. Maar als je motor goed warm is, lijkt het me dat je motorruim aardig verwarmd is.
- Login of registreer om te reageren
lijkt me sterk, hij hangt zowieso boven de uitlaat die goed warm is. Je zou een thermometer in je motorruim kunnen bevestigen. Maar als je motor goed warm is, lijkt het me dat je motorruim aardig verwarmd is.
Heb je een open luchtfilter zoals een K&N filter of gewoon nog een standaard in de plastic behuizing?
Als je een open luchtfilter hebt is de kans op bevriezing van de naald in de carb groot. Voor de winter zou ik ook altijd de orginele er weer opzetten.
Een spuitbusje startpiloot (heet het nog zo?) zou ik wel in de auto doen. Dat doet wonderen bij kou. Gewoon in het luchtfilter spuiten bij opstarten en away we go!
Ik heb trouwens wel een cone filter. En mij grill is
niet zo dicht als bij een normale mini. Ik weet niet of dat iets uitmaakt
Dat maakt zeker uit ja! Door een open kone en een open
grille komt er te veel koude rijwind richting je carb
en heb je kans op bevriezing van je naald of gasklep.
Ik heb het zelf ook wel eens gehad met mijn 1000..
(ook met een type 1 golf)
Of die gril iets uitmaakt weet ik niet maar je luchtfilter zou ik echt iets aan doen.
Als je nou aan de linker en rechterkant van het filter stukken flexibele buis plakt die naar de uilaat wijzen en de rest van het filter afplakt met tape, moet het goed komen lijkt me.
Doen meer mensen dit by the way?
Hhmmmmmmm dan moet ik toch maar op zoek naar een gesloten luchtfilterhuis voor mijn HIFF44
Weet je zeker dat je filter goed schoon is ??
Ik heb het namenlijk gehad met mijn motorfiets dat deze met mistig weer begon in te houden, bleek door de vervuiling en mist het schuimpje te ver dicht te gaan zitten...lullig..
Lijkt me sterk ik heb hem pas geleden schoon gemaakt, maar zeg nooit nooit. Hij loopt helemaal niet slecht alleen heb ik gisteren een km of 20 met de choke open moeten rijden en had nog maar 1100 toeren. Toen ik tijdje voor het stoplicht stondt begon hij opeens 2000 toeren te draaien, en zodra ik weer buiten de bebouwde kom kwam had ik weer de choke nodig om hem stationair te laten draaien.
Dat lijkt op bevriezing.. doordat je stilstaat en geen
rijwind hebt, warmt de carb weer op van de warmte onder
de motorkap.
Ik hoop het van wel. Zag er trouwens wel leuk uit een gril van ijs
het is al koud buiten maar doordat je bezine verdampt word je carb nog kouder en zou hij kunnen bevriezen.
in de winter toch maar een orgineel luchtfilter erop met aanzuiging van het uitlaatspruitsuk
succes ermee!!!
of gewoon je grill dicht maken
daar had je vroeger mooie lapjes voor
ben je ook van het probleem af
Misschien ook een aantekening waard.....
De olie in de dashpot, kan die er ook mee te maken hebben? Bevriezen lijkt me niet maar met deze lage temperaturen word de olie natuurlijk wel dikker...
Zijn er bijvoorbeeld mensen die speciale olie in de dashpot doen in de winter of blijft de gewone inhoud er gewoon in? Ik heb er namelijk gewoon 15W40 in zitten en met het koude weer start ie wat moeilijker en duurt het ook wat langer voordat ie eindelijk een beetje normaal rijd en dat de shoke weer uit kan....
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken....
Ik had afgelopen weekend hetzelfde probleem (ik heb ook een open luchtfilter op mijn carb zitten, maar ik heb de originele niet meer), en ik heb het weten op te lossen door mijn gril dicht te maken (er een stuk cardboard achtergestoken), enkele flexibele darmpjes van mijn uitlaat naar de luchtfilter gebracht, zodat hij meer warme lucht trekt, en tot slot nog een grote rubberen mat over mijn motor gelegd (die de carb en het kleppendeksel bedekt) zodat de warmte op die manier ook behouden blijft.
Makkelijke oplossing natuurlijk voor wanneer het echt koud is en vriest, maar bij iets warmer weer moet het er weer af, want anders loopt ie misschien warm.
Door de stroming van de lucht en het verdampen van benzine wordt alles nog kouder, dus is bevriezen zeker wel een reeel probleem.
RE: Toch bevroren???????
Ingediend door 1.3 mini van op zo, 11-12-2005 10:29
Kan het zo zijn tot mijn carb met dit koude weer toch bevriest
Ook al heb ik mijn verwarmd spruitstuk wel aangesloten.