Kruimelpad
Toeren omhoog???
RE: Toeren omhoog???
Ingediend door dree-cool op za, 10-12-2011 22:55
Waar woon je ff uitlezen zou ik zeggen.
- Login of registreer om te reageren
Zoals al aangegeven: er kunnen meerdere oorzaken zijn.
een veel voorkomend probleem is het scheuren of verdrogen van vacuumslangetjes, dat zijn die dunne hardplastic zwarte slangetjes van luchtfilter naar injectiehuis en ECU.
Ook de plastic 'knietjes' waarmee deze slangetjes op diverse componenten vastzitten kunnen knappen of scheuren, dus duik eens met voldoende licht onder de kap en controleer ze.
Het kan natuurlijk ook zijn dat gaskleppositiesensor of de -motor een verkeerd signaal afgeven (of ontvangen) van de ECU.
Uitlezen zou dan moeten aangeven wat er fout gaat en welk onderdeel voor lolbroek speelt.
Succes!
- Login of registreer om te reageren
Dank U voor de moeite, ik ga eens even speuren. Vacuümslangetje dacht ik ook. maar die krijg ik er totaal niet goed vanaf moet ik dan eerst het metalen plaatje eraf halen, wat erboven zit?
Ik woon in Heerlen btw.
- Login of registreer om te reageren
Ja wel al een tijdje geleden, toen waren er geen foutmeldingen in het systeem
- Login of registreer om te reageren
Kom eens langs ik woon in Nederweert dan lezen we hem uit en kijken of we iets kunnen vinden!
- Login of registreer om te reageren
Dat moet dan wel volgend jaar (in 2012), ik heb het momenteel heel erg druk. school enzo.
btw. ik heb min of meer gevonden waarom mijn toeren omhoog schieten, ik weet alleen nog niet waarom mijn automatische choke het niet doet.
- Login of registreer om te reageren
RE: Toeren omhoog???
Ingediend door larsvandongen op za, 10-12-2011 20:16
Gegroet mede mini mensen,
ik heb een nieuw probleempje met mijn mini: als ik de mini 's morgens start loop hij ongeveer 100 rpm. veel te laag en slaat af als ik niet gas bij geef. en zo is het de hele tijd dat ie als ik de koppeling intrap hij stationair te langzaam loopt, [u:gaumirmc]maar[/u:gaumirmc] als ik sportief met de mini rijd bijv. op de oprit van de autobaan oprij blijft hij bij de 2000 toeren hangen (als ik de koppeling indruk) en soms gaat hij dan vanzelf van de 2000 naar de 3000 toeren ???? dit is best wel irriterend en ik kan het niet vinden soms loopt ie goed, natuurlijk net als ik onder de motorkap wil kijken...
als iemand een idee heeft wat misschien zou kunnen helpen HEEL GRAAG!
btw, ik heb een spi mini uit 1996 miet veel modificaties wel een k&n filter en bij de garage zweerde ze dat het niet aan de luchtfilter lag dus???????