Toerental SPI 1995 met k&N filter

RE: Toerental SPI 1995 met k&N filter

Hallo allemaal

Ik weet het niet meer na een grote beurt van mijn mini 1995 SPI met k & N filter doet mijn toerental vreemd.

Hij loopt te hoog stationair 1100 toeren als ik rij met 2800 toeren en ik schakel terug dan blijft het toerental even op 2800 hangen en gaat dan langzaam zakken, daarna weer omhoog naar 2600 en zakt dan terug naar 1100 als ik de koppeling lang genoeg ingetrapt hou.

Vacum slangetjes zitten allemaal goed.

Ik weet het niet meer.

Wie helpt of weet raad.

Groetjes Brenda

RE: Toerental SPI 1995 met k&N filter

gaskleppositiesensor (3x woordwaarde) die een verkeerde waarde aangeeft...

hoogstwaarschijnlijk is je injectie vervuild waardoor de gasklep niet helemaal terugkomt, de sensor en de ecu hebben dan de grootst mogelijke moeite om juiste gas/lucht verhouding te vinden...

al eens injectiereiniger geprobeerd???

RE: Toerental SPI 1995 met k&N filter

Nee dat hebben we niet, maar dat ga ik morgen zeker even kopen.

Zal mijn verbruik ook weer ten goede komen.

Bedankt voor de tip.


Groetjes Brenda

RE: Toerental SPI 1995 met k&N filter

Eeejjj dit "probleempje" (hoog stationair, hangen bij gas loslaten) heb ik ook, maar dan met mijn MPI'tje.
Thanks
Cuanta costa injectiereiniger? :?

RE: Toerental SPI 1995 met k&N filter

Zijn we weer injectie reiniger er in gedaan e een nieuwe gas kabel.
En ik eb er nog steeds last van.

Als je voor de mini staat met draaiende motor en je geeft gas lekker met het stangetje dat rechts naast je injectie, en je laat hem daarna gewoon los zie je het stangetje terug gaan en nog een keer heen en weer, dit loopt dan gelijk met het toerental in de mini. Doe je dit nog is en duw je het stangetje terug dan is het zolas het hoort.

Iemand nog een idee?

Groetjes Brenda

RE: Toerental SPI 1995 met k&N filter

Een injetcie motor maakt gebruik van een stappenmotortje die jou stationair regelt.
Deze stuurt dus dat stangetje. Ik zou alle vacuumslangetjes vervangen en connecties even schoonmaken aan je injectie.
Daarna/tijdens je accu 24 uur ontkoppelt houden.
Hierdoor reset je ECU zich geheel.

RE: Toerental SPI 1995 met k&N filter

Vacum slangetjes zitten allemaal goed.




Ik dacht dat je die juist moest afkoppelen, en afsluiten? :? bij een sportluchtfilter...
Of ben ik nou gek?

RE: Toerental SPI 1995 met k&N filter

Er zijn er meerdere. Je zult de rode moeten afdoppen en de gele op je filterhuis blijft zitten.
de zwarte naar je ecu moet goed zijn.
Als een slangetje goed zit betekent niet dat hij niet stuk is.
Voor die paar centen gewoon vervangen aangezien er sneetjes in kunnen zitten,.