VOor de zekerheid alles even inspuiten met vichtverdrijver (verdelerkap bobine bougies etc.)
Ik heb dit ook wel een s voorgehad met mijn spi'tje.
Hoop dat het werkt
- Login of registreer om te reageren
VOor de zekerheid alles even inspuiten met vichtverdrijver (verdelerkap bobine bougies etc.)
Ik heb dit ook wel een s voorgehad met mijn spi'tje.
Hoop dat het werkt
en wat is vichtverdrijver ?
Ik had al spul erop gespoten tegen de vocht op de verdelerkap en op de bougies.
Maar ja, ik had voorheen nooit last van een vocht probleem.
Dus ik snap er niks van.
wat voor setup heb je? open luchtfilter???
grote kans dat het aan je afstelling van je mengsel licht, doordat het nu flink aan het afkoelen is, is de lucht rijker, en je mengsel dus te arm.
zeker als je je mini hebt laten afstellen in 1 van de afgelopen warme weken kan je nu behoorlijk last krijgen van de koudere lucht...
In de zomerweken is er idd een stage1 kit opgekomen.
Wel met een inleg filter.
Dus geen open luchtfilter.
Ik weet niet of dit was uit maakt.
Maar wat kan ik het beste doen.
Even een miniboer bellen om weer wat af te stellen?
of kan dit gewoon bij mijn garage in ede waar ik ook wel eens heen ga. (lekker dichtbij)
Maar is hij dan wel echt te arm, want hij staat soms wel gewoon op 1000 toeren, en dat is goed lijkt me?
alleen vooral als de motor koud is dan zakt ie gewoon stationair naar 500. heel vreemd.
en ik moet lang met de choke rijden. anders rijd ie nie echt fijn.
greetz
RE: Toerenteller zakt stationair
Ingediend door rdvdeijk op za, 12-08-2006 13:26
Ey, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik zal even uitleggen wat er precies gebeurd is en wat nu het probleem is.
Ten eerste had ik altijd een probleem met mijn koplampen 1 koplamp brande altijd niet/nauwelijks.
Op de miniclubdag (de 2e) kwamen we erachter dat de kabelboom te strak zat waardoor een aantal stekkers elke keer los vlogen. (de kabelboom liep ook heel raar normaal zit ie achter je grill aan de bovenkant ergens, bij mij liep die naar beneden onder je onsteking daar en vervolgens ging die weer naar boven.
Dus die heb ik met behulp van mij buurman even goed geleid dat die boven je grill daar zit. daardoor heb ik nu speling, en blijven de stekkertjes aan elkaar.
Waardoor mijn koplamp gewoon massa heeft en dus blijft branden.
De meneer bij de minidag zei ook dat ik met dat warme weer het best dat regenschildje weg kon halen zodat die meer lucht krijgt, dus we hadden hem eruit gelaten, alleen een week later was er keiharde regen. heb toen wel een lange rit gemakat zonder regenschildje (ik heb wel electrische onsteking) dus hij zou wel tegen wat water moeten kunnen maar goed.
Maar nu is er dus een probleempje ik heb last van het niet lekker lopen van mijn motortje.
Ik weet niet of er door de regen soort van kortsluiting is door die draden van de lampen.
als ik zeg maar weg rij zoals vanochtend (het was droog) (misschien wel wat vochtig in de lucht), maar ik reed dus weg met de choke en moet die echt heel lang aanlaten anders houd ie gewoon dik in.
En als ik voor een stoplicht sta, staat normaal mijn mini stationair op de 1000 toeren.
Maar nu zakt ie heel vaak terug van 1000 naar de 500, heb zelfs paar keer gehad dat die gewoon uitviel.
ik snap nie hoe dit kan, want reed vanmiddag terug naar huis en toen bleef die wel op 1000 staan, maar vind wel dat ik de choke lang aan moet laten, dan voorheen.
en het is nu nog geeneens winter dus dat word zometeen ramp, dus volgens mij is er echt iets mis.
Ook heb ik een keer getest toen ik stilstond dat die op 1000 toeren staat als ik dan de verlichting aan doe, dan zakt ie gelijk iets naar 900 ongeveer, dat lijkt mij ook niet de bedoeling?
als ik de verlichting dan weer uit doe, gaat ie weer naar 1000 toeren.
ik hoop dat iemand mij kan helpen, na dit lange verhaal.
groetjes Remco