Towerbolts rubbers vervangen

default

RE: Towerbolts rubbers vervangen

Ik kon via internet goedkoop aan een setje komen om de rubbers bij je towerbolts te vervangen voor alumimium.
Alleen ik vroeg me af of ik die towerbolts, grote bouten links en rechts bij schutbord, zo los kan draaien?

default

RE: Towerbolts rubbers vervangen

Dacht het wel, je subframe zit op nog 4 andere plekken vast. Waarom zou je het alleen door Aluminium vervangen? Nieuwe rubbers zijn beter, en vooral comfortabler...

Rob

RE: Towerbolts rubbers vervangen

Ja die kun je zo losdraaien, zonder dat je Mini uit elkaar valt :P .
Gewoon per kant de bout eruitdraaien en een nieuwe erin. En dan aan de andere kant hetzelfde verhaal. Even met kopervet insmeren, dan heb je ook weinig kans op beschadigingen van de schroefdraad. :)

Maar dan is mijn vraag, wat het verschil is tussen die rubberen, de aluminium versie en die ik heb, de witte kunststoffen ringen??

default

RE: Towerbolts rubbers vervangen

Geen idee. Ik heb een flipfront en ik las dat dit dan wel beter is. En ik kon ze goedkoop krijgen op internet.

De set bestaat trouwens uit 6 ringen. Die andere 4 die zullen dus ook daar ergens in moeten. Weet iemand een link ofzo, waar dat allemaal goed wordt uitgelegd? Want ik heb zitten zoeken, maar kan niet echt iets vinden.

RE: Towerbolts rubbers vervangen

4 kun je er zoiezo kwijt, boven de balk en onder de balk bij die torenbouten. Andere zijn misschien druppels die tegen het front zitten?

RE: Towerbolts rubbers vervangen

Mini Power schreef:
Andere zijn misschien druppels die tegen het front zitten?



als je een flipfront hebt zal je deze waarschijnlijk niet gebruiken

RE: Towerbolts rubbers vervangen

Ervaring leert me dat door die dingen te vervangen je voor en nadelen zal ondervinden. Voordelen zijn dat je directer stuurt en met de minste beweging aan het stuur reageren de wielen. Het karting-gevoel wordt versterkt. :9 Nadelen zijn er evenzeer, je maakt alles te hard en zoals ik al las en kan beamen neem je alle comfort weg, je voelt welliswaar de motor onder je voeten staan. En daar komt bij (enkele malen ervaren en dit niet bij gek rijgedrag O:) ) dat het te hard wordt en er zal een zwakke schakel breken. Bij de ringen is dit meestal de kraag van het frame (onder de balk) die scheurt, wat je kan oplossen door deze op te lassen en daardoor te verstevigen. En als je de solid mountings gebruikt vooraan (druppel) of achteraan op vloerplaat, dan bestaat er de kans dat je plaatwerk rond de bevestiging gaat scheuren.
Ik gebruik ze enkel op mijn fast-road en opteer voor de rest van de minis de orig. bevestiging die qau comfort een pak beter zijn.

Hoe kan je nu die ringen steken was je vraag ; wel je zal je frame ook aan de vloerplaten (achteraan) moeten losmaken. Ook de motorsteun (en eventueel massakabel) en als je uitlaat echt stevig vast hangt achteraan maak je het voor eigen comfort ook beter even los. Dan krik je het frame vooraan op (balk voor motor) en dan gaat dit een beetje kantelen waardoor tussen de balk en het frame een ruimte onstaat waar je beter tussen kan. Dit zijn geen meters :D . Maar zo zou het moeten lukken.

Veel succes, Tim

default

RE: Towerbolts rubbers vervangen

Ik heb hiervoor gekozen, omdat er momenteel nogal veel spelling opzit. Als ik mijn stuur nu heen en weer beweeg, dan bewegen mijn wielen, maar zie je de towerbolts ook bewegen.

Zou het een optie zijn om alleen de bovenste rubbers te vervangen, in plaats van de complete set?

RE: Towerbolts rubbers vervangen

Zou ik niet doen, want waarschijnlijk is de rubber onder de balk al niet meer in zo'n goede conditie. Hier komt trouwens het gewicht van de wagen op te hangen. Meestal scheuren ze en waarschijnlijk ook daarom die speling.
Je doet het maar beter te goed, zal het rijcomfort ook verbeteren. :)