je koppelingsdruklager kan het ook zijn .. (zeker als je zegt dat het weg is als je de koppeling intrapt)
succes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
je koppelingsdruklager kan het ook zijn .. (zeker als je zegt dat het weg is als je de koppeling intrapt)
succes,
Theo van den Bogaard
Ik dacht juist je het geluid hoort als de koppeling ingetrapt is bij een versleten druklager. Ook is de set (plaat drukgroep en lager.....) een paar maanden geleden volledig vervangen (bij mini garage).
Als je de koppeling intrapt wordt het lager belast en verdwijnt het geluid als deze defect is.
Misschien ontsteking afstelling onjuist icm stationair toerental.
Als dit goed is waarschijnlijk wel een druklager of kantelende zuigers.
//Tim
Nog even zitten luisteren. Het bonkend geluid doet hij alleen als die warm is gereden.
Ik vroeg me nog wel af of het druklager niet draait als de koppeling niet is ingetrapt, of draait het druklager altijd me.
Ik ben er zeker van dat het niet het druklager is. Als ik de koppeling intrap blijft het geluid totdat de koppeling volledig vrij is. Met andere woorden het geluid stopt wanneer de idler gear en first motion shaft stoppen met draaien. Ook ontstaat het geluid als de motor warm gelopen is.
Iemand tips om nog verder onderzoek te doen?
RE: Transfer gear problemen??
Ingediend door NED1108 op vr, 20-02-2009 15:29
Na lang zwoegen om mijn motor weer netjes te laten lopen hoor ik nu een nieuw probleem
Als de motor (998 A+ '91 84000KM)stationair draait dat hoor ik licht een metaal knonk geluid in pas met het toerental. Toevallig was ik het stationair toerental aan het afstellen en op het moment dat het toerentaal rond de 700 was was het geluid behoorlijk heftig.
Het geluid is direct weg als ik de kopping intrap. Mijn conclusie, waarschijnlijk de naadlagers van de idlergear of iets met de primary gear of first motion shaft.
Heeft iemand ervaring en een goed advies. ben bang de motor eruit en naaldlagers verangen (minimaal).