link
Daar staat het in over een MPI, volgens mij geldt hetzelfde ook voor een HLE uit 84. Dus 200kg ongeremd, 410kg geremd en maximaal 40kg kogeldruk.
- Login of registreer om te reageren
link
Daar staat het in over een MPI, volgens mij geldt hetzelfde ook voor een HLE uit 84. Dus 200kg ongeremd, 410kg geremd en maximaal 40kg kogeldruk.
Ingediend door weezer op ma, 11-09-2006 10:59
Als ik het dus goed lees dan zou ik met een brinks trekhaak mogen rijden.
Meteen de volgende vraag, wat kosten dergelijke haken zo'n beetje tweedehands?
link
Type trekhaak Vaste trekhaak
Trekhaaknummer 002100
Bumper insnede geen
Kogel voor kentekenplaat nee
Max. aanhang. gewicht 850
Gewicht trekhaak 07
Verticale last 45
Montage tijd Tot circa 1 uur
Type & nr. goedkeuring RDW
D-waarde
Correctie Erikje. Daar staat in dat de MPi mini's als enige mini's niks mogen kiezen en de rest allemaal de door jou genoemde getallen. Folders uit de jaren '80 geven ook 410 kilo geremd aan.
Dat het op de RDW-site niet vermeld staat komt waarschijnlijk doordat deze gegevens destijds niet geregistreerd werden op de papieren, maar als het goed is wel op het type-plaatje onder de motorkap. De vraag is alleen hoe goed dat typeplaatje nog leesbaar is na 22 jaar. Bij mijn 84-er stond er namelijk geen letter meer op.
Ik heb een 1000HLE uit '85 (toevallig ook inmiddels van 1300 blok voorzien...) met trekhaak die volgens het plaatje 400 kg maximaal geremd en max 50 kg kogeldruk. Het plaatje heeft overigens ook iets van een RDW keurmerk erop zitten.
Ingediend door weezer op ma, 11-09-2006 19:50
Volgens mij is het inderdaad alleen van belang (in mijn geval) dat er een goedkeuring op de trekhaak zelf zit van de RDW.
Heb er al eentje gevonden met nieuwe electra dus nu maar eens hard op zoek naar een eriba!!!
Die zijn er nog ruim voldoende, kijk maar eens
op Marktpl. o.i.d.
Zodoende heb ik de onze vorig jaar ook gekocht.
Jan
weezer schreef:
Volgens mij is het inderdaad alleen van belang (in mijn geval) dat er een goedkeuring op de trekhaak zelf zit van de RDW.
Nee, het belangrijkste is dat het op je kenteken staat. Staat er geen gewicht op je kenteken dan moet je bellen met de RDW en zorgen dat het er op komt te staan.
Dat het op de site van de RDW niet staat is niet boeiend, maar als het ook niet op je kentekenbewijs staat (en je hebt geen MPi) dan moet je zorgen dat het er op komt, anders mag je alsnog geen aanhanger trekken.
En het is totaal niet van belang wat je trekhaak mag trekken. Dat moet hetzelfde of meer zijn als wat je auto mag trekken. Want daar gaat het om. Mag je auto 350kg trekken en je trekhaak 700kg, dan mag je nog steeds maar 350kg trekken.
Dus zorg eerst dat het op je kenteken komt te staan voordat je een puck gaat kopen.
Gewoon zeggen dat er geen importeur meer is, Mini nederlands heeft niets te maken met de oude Mini, die hebben alleen de naam van Rover overgenomen. En Rover (die de gegevens zou moeten hebben) is falliet.
Als het goed is kan de RDW wel ergens die informatie voor je vinden. Gewoon doorvragen tot je het voor elkaar hebt.
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 13-09-2006 13:24
"Op het kentekenbewijs van je auto moet het maximaal toegestane trekgewicht geremd en ongeremd staan vermeld als je op pad wilt met een aanhanger. Als dit er niet staat moet je contact opnemen met de RDW. Je kunt dan (kosteloos) een nieuw exemplaar aanvragen."
volgens: http://www.2cv6.tmfweb.nl/aanhanger.htm
(waar e.e.a. duidelijk staat uitgelegd )
Ingediend door weezer op wo, 13-09-2006 16:33
hmmm... nog maar weer eens bellen dus!
Ingediend door weezer op wo, 13-09-2006 23:54
Nou ik zit nu in de ambtelijke molen.
Verzoek! Is er misschien iemand met een austin 1000 HLE (liefst 1984) die op het kenteken heeft staan dat hij een trekhaak heeft en de gewichten die er getrokken mogen worden?
Dan zou ik graag willen verwijzen naar dat kenteken in mijn verzoek voor aanpassing van mijn eigen kenteken.
Alvast mijn dank!
p.s. ik heb de puck gekocht!! en kan niet wachten op de trekhaak.
RE: Trekhaak achter een 1000HLE uit 1984
Ingediend door weezer op ma, 11-09-2006 10:15
Hoi,
Dit is mijn eerste post, dus schiet me niet meteen af als ik iets doms vraag
Ik heb een 1000HLE met een 1300 motor en wil een Eriba Puck kopen.
Uiteraard heb ik dan een trekhaak nodig, nu was ik aan het kijken naar wat ik eigenlijk mag trekken maar op de site van de rdw staat 0kg ongeremd en 0kg geremd... ook staat er 0 zitplaatsen en 0cc dus erg veel zou ik niet mogen met de mini volgens de rdw.
Meteen maar even gebeld en daar kreeg ik de verwijzing naar de importeur (net zoals enkele anderen op dit forum). Erg veel had ik er dus niet aan. Dus nu heb ik een mail gestuurd naar de KLPD om te zien hoe ze controleren en waar ze de gegevens vandaan halen.
Mijn vraag is echter heeft iemand al achterhaald wat er nu eigenlijk wel een niet mag?
groeten,
Björn