RE: trekhaak monteren
Ingediend door Mini Martin op di, 02-03-2004 22:07
De trekhaak die ik heb zit ook onder de achterbank vast.
Dit tot tegenstelling met sommigen die alleen aan het subframe vastzitten.
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Mini Martin op di, 02-03-2004 22:07
De trekhaak die ik heb zit ook onder de achterbank vast.
Dit tot tegenstelling met sommigen die alleen aan het subframe vastzitten.
Top er moet dus wel een speciale voor mini onder. Laat jullie prijs maar zien ik kijk dan wie ik uitkies hangtt er ook vanaf waar jullie wonen.
Nog iets ik vind een trekhaak niet de looks vermooien maar t is even noodzakelijk dus sorrie daarvoor ik beloof niet meer nodig gaat ie er weer af.
Groets Ben een mini lover
Ingediend door Mini Martin op di, 02-03-2004 22:55
Uh, even voor de duidelijkheid. De mijne is niet te koop hoor!
grtzz Martin
okee nou dat maakt erg makkelijk dantoch bedankt voor de info
Groets ben
Het is trouwens wel zo, dat sommige trekhaken van sommige minis wat lager zitten dan die van ander auto's. Die van mij zit in iedergeval wat aan de lage kant.
Heb wel eens een drempeltje geschraapt . (ok, ligd ook gedeeltelijk aan de construktie van de aanhanger)
Is nu beter, er staken eerst een paar pinnen uit naar beneden
die trekhaak van mij zit alleen vast aan het subframe, moest alleen 2 gaatjes wat groter boren
Wat eventueel ook nog past is een aangepaste trekhaak van een opel. Mijn broer heeft ooit een trekhaak van een opel ascona uit '87 wat korter gemaakt en die onder de mini gemaakt.
Dit was niet om de mini mooier te maken, maar hadden een trekhaak nodig om te verhuizen. Het gaat in ieder geval wel.
Dus misschien even op de sloop kijken???
Persoonlijk vind ik dat er niets mis is met een trekhaak op een mini, ziet er wel cool uit, aangezien de uitlaat in het midden zat is ie gesplitst, en heb ik nu een dubbele uitlaat, de trekhaak zit vast aan het subframe en heeft de "normale" trekhaakhoogte. Het is een normale brink trekhaak, zit nu op m'n werk maar kan thuis vanavond thuis wel ff checken of er iets van een typenummer opstaat, misschien heb ik ook nog wel tijd om een foto'tje te posten!
Bijkomend voordeel is dat de trekhaak m'n uitlaten beschermd tegen achteropkomend verkeer en het is handig als je een landrover uit de blubber moet trekken omdat ie vaststaat
graag hoe meer fotos hoe beter!
THanx
Dis trouwens de gezzeligste fotum die ik ver gezien heb groets Ben
Zoals beloofd hier de foto's van mijn trekhaak, ik denk dat het hetzelfde systeem is als die van Mini Martin, vast onder het subframe en doorlopend naar de achterbank. Op het typeplaatje van Brink staat type 21 serie 98b, gewoon ff kwikfit bellen zou ik zeggen.
Succes, ik hoop dat je hier iets mee kan!
Ingediend door Mini Martin op wo, 03-03-2004 19:55
Je kan anders ook gewoon naar Brinks bellen.
Ook staan ze wel een op marktplaats.
Kosten tweedehands tussen de 50 en de 75 euries.
grtzz MArtin
Toppie heb ik zeker een beter beeld van hoe of wat.
(hee maar niet alle uitlaten zitten in het midden toch? had je m zo gekocht oid?)
Super thanx!!!!!!!!!!
(hee maar niet alle uitlaten zitten in het midden toch? had je m zo gekocht oid?)
klopt, niet alle uitlaten zitten in het midden maar bij mijn cooper uit 1991 zit de (enkele) uitlaat standaard in het midden (of ik moet me heeeeel erg vergissen), ik heb hem idd met deze trekhaak zo gekocht en ik vind het heel handig, fietsendrager achterop, kanotrailer erachter...kan allemaal!
Op mijn website staan trouwens nog twee foto's van de trekhaak maar echt veel dragen deze niet bij...
thanx ga ff kijken. hoop dat op de mini die ik ga kopen de uitlaat uit het midden is
MiniMarco schreef:
gewoon ff kwikfit bellen zou ik zeggen.
Ik heb voor gewoon vervoer een oude VW Polo, zo'n kleine station...
Waar kun je zoal een trekhaak laten monteren? Kwikfit, ...?
En,
De ene trekhaak is de andere niet?
En,
Hoeveel kost dat ongeveer?
een trekhaak kan je laten monteren bij de kwikfit, de prijzen verschillen echt heel erg tussen de types. trekhaken worden ook heel vaak aangeboden op marktplaats.
het monteren kost eerder tijd dan moeite, het is erg gemakkelijk, als je een b-tje handig bent heb je hem er zo onderhangen. het aansluiten van de elektra is ook niet moeilijk.
Toch nog heel even off-topic:
MiniMarco schreef:
bij mijn cooper uit 1991 zit de (enkele) uitlaat standaard in het midden (of ik moet me heeeeel erg vergissen)
Sorry, maar je vergist je heeeeel erg. Ik meen dat er bij de pre-70's Coopers (de "echte") inderdaad wel de uitlaat standaard in het midden hebben gezeten, maar dat weet ik niet zeker en al helemaal niet of ze dat allemaal hadden. Maar sindsdien hebben alle uitlaten, dus ook van de 90-er Coopers, aan de linkerkant gezeten. Centre-exit uitlaten zijn zonder uitzondering after-market.
Ik heb zojuist gebeld naar een Kwik-Fit hier in de buurt. Voor mijn gewone auto, een VW Polo model '90-'94 komt dat inclusief montage neer op 296 eurotjes. Dat viel me toch wel iets tegen.
Nou das inderdaad veel 260 eur. Ik was bij de otosam en daar was ie 199 eur met montage en 149 zonder montage en dat vond ik al heel veel! Nou kreeg ik al wel zo wat aanbiedingtjes van mscn mensen. Het nadeel is dat deze zo ver weg wonen dus als er iemand een trekballetje in nh heeft hoor ik het graag groets benmans
Eelke schreef:
Sorry, maar je vergist je heeeeel erg
Zullen we maar een leermoment noemen dan....
En voor de mensen die een trekhaak nodig hebben, op link kun je prima zoeken naar een bedrijf (bij jouw in de buurt) die een trekhaak kan monteren.
MiniMarco schreef:
Ik heb dezelfde trekhaak thuis liggen en heb de gaten voor montage al geboord, maar de gaten van de achterste 2 bouten onder de achterbank (zie foto) kan ik niet bereiken, moet ik daarvoor een deel uit de achterbank slijpen??
dat lijkt me niet nodig.
zo te zien kun je er onder je bank bij, of anders vanuit je kofferbak.
tussen je achterbank en kofferbak zit alleen een ijzeren schot, dus er zit nergens een ruimte waar je niet bij kunt komen.
Ik heb laatst ook een trekhaak geplaats. Ik heb de trekhaak aan het subframe bestetigd en verolgens de twee gaten met een boormachine doorgeboord. Door de klalpijp moest ik iets schuin boren. Verder geen probleem. Wel even op assteunen zetten zodat je meer ruimte hebt om te boren. Succes
Misschien heb ik wat gemist, maar moet je altijd gaten in de carrosorie boren voor een trekhaak of zijn er ook modellen die alleen aan het subframe 'hangen'?
er zijn verschillende types/merken .. die op de foto is een Brink .. ik heb een andere die aan de 2 bouten vastgezet wordt waar ook het uitlaatrubber mee vast zit (en achteraan aan het subframe).
HTH,
Theo van den Bogaard
Matzel schreef:
Ik heb dezelfde trekhaak thuis liggen en heb de gaten voor montage al geboord, maar de gaten van de achterste 2 bouten onder de achterbank (zie foto) kan ik niet bereiken, moet ik daarvoor een deel uit de achterbank slijpen??
Ik heb hem vandaag gemonteerd, na lang zoeken heb ik de gaten die ik geboord had gevonden. Ik zocht onder de achterbank bij de voeteinden waar ik mn speakers heb. De gaten zaten onder mn achterbank waar de passagiers met hun kont op zitten....
Weet iemand trouwens of een type plaatje voor het kenteken verplicht is,de mijne is namelijk weg....
En moet er bij de RDW aangegeven worden als je eentrekhaak monteert?
Dat was mij ook overkomen..... Volgens mij moet het plaatje aanwezig zijn.
Om maar in de trand van volgens mij door te gaan .
Volgens mij moet elke trekhaak een goedkeurings nummer hebben. En op het kenteken (of via internet) staat wat welke auto mag trekken, geremt en ongeremt. Bij geimporteerde autos is dit meestal 0 kg . En soms staat er niet geregistreerd, wat je dan mag, geen idee
Owja, volgens mij hoef je niet ergens aan te geven dat er een trekhaak onder zit!
Weet iemand of er ook ooit afneembare trekhaken zijn geleverd? De mijne is dat namelijke wel maar ik denk dat het een eigenbouw is...
MiniMarco schreef:
Ik heb het zelfde model (brink type 21) trekhaak als bovenstaand. Hoe kom je hiermee uit bij de kogel als je kentekenplaat houder scharnierend is? Komt de kenteken verlichting niet tegen de kogel?
Wellicht iemand een foto?
Als je al zo'n kentekenplaat houder op de auto hebt, en je wil weten of dat met de trekhaak gaat werken, kun je de trekhaak misschien gewoon tegen de onderkant van de auto op zijn plek duwen met een garagekrik. Dan gewoon ff proberen om het klepje open te doen.
Ik zal anders idd een testfit doen. Alleen staat de mini in de stalling welke niet voor de deur is, helaas
een trekhaak past alleen zeker als je uitlaat aan de zijkant hebt zitten? heb namelijk een dubbele uitlaat in het midden, of zou ik deze ook iets naar beneden kunnen zetten waardoor de trekhaak net wel past?
ik heb ook een links rechts uitlaat
en een trekhaak
we hebben een middag aan het knutselen geweest en de afneembare trekhaak zat er onder
afgelopen weekend hebben we de test gedaan om naar batavia te gaan e dat ging 100% goed
grtzzz
Heeft er iemand een idee wat je eigenlijk met een 1000cc uit 1991 trekken mag? Heeft misschien niks met het monteren te maken, maar vroeg het me toch af.
Alvast bedankt voor de reactie!
zie info (voor Nederland) alhier:
viewtopic.php?p=172636#p172636
ik weet dus niet of Belgie dezelfde typegoedkeuringen hanteert ..
HTH,
Theo van den Bogaard
RE: trekhaak monteren
Ingediend door Benmini op di, 02-03-2004 21:48
Ik ga begin van de zomer naar goodwood(racefestival aanrader)in england maar ik wil er een karretje achter hangen. Moet er een speciaale haak achter en kan ik die dan makkelijk vast bouten?