Bij sommige mini's zit er toch zo'n kastje die de vacuumvervroeging veranderd in de 4e versnelling? - Misschien eens checken of die eropzit en anders eraf gooien.
- Login of registreer om te reageren
Bij sommige mini's zit er toch zo'n kastje die de vacuumvervroeging veranderd in de 4e versnelling? - Misschien eens checken of die eropzit en anders eraf gooien.
volgens mij zit die er niet op, tussen het vacuumslangetje zit niets, het loopt van het spruitstuk naar de ontsteking zonder onderbreking
Het kan zijn dat de naald die je in de carb hebt zitten niet goed is voor je set-up.
Dit klinkt HEEL raar en misschien stom:
is je mini wel goed uitgelijnd?
Mijne deed precies hetzelfde, maar dat kwam omdat de wielen totaaaaaaal verkeerd uitgelijnd stonden (was van alles vervangen)
van de naald weet ik niet, maar het is raar dat hij wel goed trekt en doortrekt in z'n 1t/m3 en 4 niet echt
@badbert; haha, dat is inderdaad raar om te horen, maar mijn vorige motortje kwam ook goed boven de 4000 toeren, dus het het lijkt me zeer onwaarschijnlijk
hij moet nog op een dyno, waar weet ik dus nog niet, eentje met verstand van mini;s en naalden op voorraad. wie o wie?
Ben net terug van weer een ritje, met een andere auto ernaast om de snelheid in z'n 4 te 'meten'
... 125km/u met 4000 toeren
Volgens mij ben ik niet helemaal eerlijk ingelicht toen ik de gereviceerde versnellingsbak kocht, Volgens mij is het niet een 3.1 diff uit een spi.
Hij trekt lekker, maar als het met 125 stopt, mag hij iets minder trekken en een wat hogere top hebben. Zucht, dat wordt weer de motor uitbouwen en mijn 91 cooper diff erop zetten
Vertrouw dus niemand op zijn blauwe ogen
(bak een paar jaar geleden gekocht en geen gegevens meer)
tuftufpug schreef:
Zucht, dat wordt weer de motor uitbouwen en mijn 91 cooper diff erop zetten
Dat wordt je onderschrift weer aanpassen.
tuftufpug schreef:
Ben net terug van weer een ritje, met een andere auto ernaast om de snelheid in z'n 4 te 'meten'
... 125km/u met 4000 toeren
Volgens mij ben ik niet helemaal eerlijk ingelicht toen ik de gereviceerde versnellingsbak kocht, Volgens mij is het niet een 3.1 diff uit een spi.
Hij trekt lekker, maar als het met 125 stopt, mag hij iets minder trekken en een wat hogere top hebben. Zucht, dat wordt weer de motor uitbouwen en mijn 91 cooper diff erop zetten
3.44 doet 110 km/u in de 4 op 4000 toeren.
Dus zou jij een 2.94 (of toch een 3.1) diff hebben. Denk dus niet dat je het daar in moet zoeken!
je kan ook gewoon de tandjes van je diff tellen en van je wormwiel
deel deze 2 door lkaar en je hebt de overbrenging..
Jaapio
mmmm lastig,
De bougies zijn koffie met melk kleurig, zoals het hoort.
@ japio: ik heb net mijn xray bril ingeruild, helaas
is er iemand in de buurt van Den haag die er binnenkort een keer een blik op wil werpen? (hij rijdt, dus ik kan ook naar jou toe komen)
ik ben door mijn ideeën heen en een beetje ten einde raad.
krat bier e.d. geen probleem
(onderschrift op advies aangepast)
Eeehm.. is de handrem eraf ?
Het is een MG Metro blok ? Dan zou je power genoeg moeten hebben om ook in de 4e versnelling richting de 6500RPM te trekken.
Als je niet verder komt dan 4000RPM, is de kans groot dat het blok ook in de eerste 3 versnellingen bij lange na niet aan het vermogen komt wat eruit zou moeten komen, maar voor je gevoel wel goed trekt.
Ik zou beginnen met je ontstekingstijdstip te controleren (ik ga er gemakshalve even vanuit dat het blok mechanisch gezond en in orde is? Nokkenas op tijd, kleppen gesteld e.d.). Probeer daarna even een andere bobine.
Als het goed is heb je een elektronische ontsteking ? Heb je die ook op 12V aangesloten en niet via de balast-voeding van een puntenontsteking ? En heb je hierbij ook de juiste bobine ?
Een andere mogelijkheid -bij een elektronische ontsteking- is dat de ontstekingsmodule defect is. Het blok loopt dan verder prima, maar levert veel minder vermogen omdat de vonk te zwak is. Dit is enigszins te compenseren door een rijk mengsel (naald/afstelling) waardoor de motor op zich redelijk loopt, alleen mis je een boel vermogen (been there...)
Ik kan zo'n module eventueel testen, maar daarvoor moet ie wel van de ontsteking afgehaald worden.
als je al jouw gegegevns in vult op de onderstaande website
dan klopt het percies 4000 toeren en 76 mijl per uur is ongeveer 121 km
vul het maar eens in de de calculator op de volgende website link
banden maat effe aanklikken op de juiste maat
dropgear is neem ik aan standaard 1:1
bak type waarschijnlijk mk 111 /1V
diff de goede aanklikken
en vult hij vanzelf het onderstaande tabel in
groet hilbert
die toeren kloppen inderdaad wel, maar controleer nu eens of je niet te veel wrijving hebt, door uitlijnings problemen.......
Dit heb ik nu al bij meerdere auto's gezien. Op een testbank zie je zelfs het verschil, want de wrijving moet opgeheven worden door de motor, en dat kost dus kracht.
In 1,2 en 3 merk je dit minder, maar in de 4 trekt hij gewoon NIET door.
Ik had EXACT hetzelfde, mijn mini wilde niet harder als 130, na uitlijnen: 175 op de teller....
In zijn 1, 2 en 3 trok hij naar mijn idee goed, maar in de 4 niet. Mini uit laten lijnen: hoppa, opgelost.... kostje 4 of 5 tientjes.
uhm, goede tips allemaal,
Ik ben net even naar mijn mini geweest, kom ik aan, ligt er een plas olie onder
ik kon niet zien waar het vandaan zou moeten komen, weer een ritje gemaakt, komt het uit het gaatje onder het vliegwiel/koppeling en niet zo'n klein beetje ook! Kortom, de motor moet er weer uit. wel gek dat de koppeling niet slipt.
alle pakkingen zijn vervangen, moet nu dus op onderzoek uit waar het vandaan komt.
zucht...
ik denk dat ik lekker mijn oude versnellingsbak eronder schroef, of laat doen, iemand wat bijverdienen? in de buurt van Den Haag? pm maar een prijs
ik zie het even niet meer zitten en neem even 'pauze' van mijn mini.
plaats waar olie uitkomt:
Dat zal een lekkende krukaskeerring zijn.. Daarvoor hoeft de motor er in principe niet uit, maar dat maakt het wel een stuk makkelijker.
dan probeer ik het in de auto, volgende week maar eens aan beginnen
RE: trekt niet lekker in 4e versnelling
Ingediend door tuftufpug op do, 02-09-2010 17:40
Ik heb eindelijk een ritje gemaakt met mijn mini na de motorwissel!
de mini trekt lekker op in z'n 1tm3e versnelling, maar in z'n 4 wil hij niet meer dan 4000 toeren? in 1tm3 wel meer toeren.
nou weet ik niet welke snelheid ik in 4 rij, omdat mijn tellerkabel is geknapt|:( , maar het lijkt mij dat dat er iets niet klopt.
specs:
mg metro blok
spi bak + diff (3.1)
maniflow lcb
playmini eindpijp, rvs tussenpijp
open lucht filter
ik ben net terug en heb nog nergens naar gekeken, maar kunnen jullie experts er nu al wat over zeggen of heeft de motor een goede afstelling nodig op een rolling road (tips voor een bedrijf heel graag via pm)