trillen

default

RE: trillen

ik heb een vraagje. Ik heb sinds een maand of zow een andere cilinderkop er op zitten, met grotere kleppen. Het is een 1000tje.
Ik heb mijn motortje nu heel lekker afgesteld staan, en als ik heb in zn 1e of 2e of 3e versnelling helemaal doortrek, lijkt het net of die bij de 5500 toeren in een soort "toerenbegrenzer " komt terwijl da moeilijk kan want het is een carb .
Hij begint dan een raar zoemgeluid te maken en hij trekt hem niet vrder door. Terwijl dit met mijn ouwe mini geen probleem was om hem verder door te trekken.
En ik weet ook wel dat het niet goed is om het zo ver door te trekken (maar het is wel leuk ) :P
alvast bedankt

RE: trillen

Klepspeling eerst nog een keer ff checken.
Dan als het nog niet goed gaat je ontsteking ff checken.
Misschien dan nog ff aan je carb rommelen!
Als hij het dan nog niet doet heb je teveel compressie in je nieuwe kop!!(cr ook zeker +++++ aangepast :? ).
Het blijft engels vlees!!!
Greetz , Jeroen2

RE: trillen

ik heb nu hetzelfde met mijn minike, ligt bij mij aan de verdraaing van de ontstekingspen, dus staat de ontsteking niet echt meer goed...

default

RE: trillen

dus staat de ontsteking niet echt meer goed

hahahah weet jenog hoe goed die vorige keer stond toen ik mijn cilinderkop vervangen had
hij rijd nu al achterlijk lekker vergeleken met toen

RE: trillen

dieseltje schreef:
hahahah weet jenog hoe goed die vorige keer stond toen ik mijn cilinderkop vervangen had
hij rijd nu al achterlijk lekker vergeleken met toen



ik weet dat nog wel ja, was allang blij dat het ding weer aan de gang ging op dat moment, da was het meest belangrijk...

RE: trillen

Als je mengsel nu goed staat (goede kleur bougies), zou ik het zeker zoeken in de klepspeling, of contact-hoek:, dwz staat je contactpunts afstand correct?

Wouter

default

RE: trillen

mn bougies hebben nog nooit zon mooie kleur koffie met melk bruin gehad en ik heb de contactpuntjes op 0,4 mm staan
en ik heb mn kleppen laatst ook nog gesteld maar ik ga da van het weekend nog wel een keer doen dan
gr niek

RE: trillen

0,4 mm staan



Ik rij al heel lang niet meer met contactpunten, maar moest dat geen 0,3 mm zijn?

hoe zit het met je ontstekingstijdstip?

Wouter

default

RE: trillen

ik dacht altijd dat dat 0,4 was en mn ontstekingstijdstip heb ik zo staan dat die het lekkerst liep

RE: trillen

maar hoeveel graden staat je ontsteking? Het kan best zijn dat je nieuwe kop een ander tijdstip wil.

kan iemand de contactpuntafstand verifieren?

groeten,
Wouter

RE: trillen

Wouter schreef:
kan iemand de contactpuntafstand verifieren?



Ja :), is 0,4mm!

default

RE: trillen

ik weet niet hoeveel graden het is maar ik heb zon stroboskooplamp en toen heb ik hem zo afgesteld dat die het lekkerst liep en hij stond op de [oulie op het 2e streepje van onder (hoe kan ik dan zien hoeveel graden het is
gr niek

RE: trillen

lucas 25d4 + 45d4 + 23d4 + 59d4 +ducelier , 0.35-0.4mm.
Wat voor carb. heb je / op welk blok / en wat voor jaar?
Ik heb voor elke carb./blok/jaar de stroboscopische waarden die het zou moeten zijn.
Greetz , Jeroen2 :D
P.S. eigenlijk moet je als je n'm inregeld meteen op uitlaatgassen meten , dan ZIE je ook of hij mooi loopt.

default

RE: trillen

he het is een 1000tje
met een andere kop (waat voor een het is weet ik niet precies) maar hij had grotere kleppen en poorten als mijn ori kop en andere tuimelaars(die sommige hier op het forum helemaal de hemel in prijzen) en ik had een lekke koppaking dus toen heb ik gelijk die kop er op gezet en er zit gewoon een ori carb op
en stage 1 kit en stage 1 naald maar ff mn ori pannekoeken luchtfilter voor de winter ..
ik hoop da je er wa mee kan (misschien als je een keer tijd hebt ene keer samen prutsen aangezien je niet egt ver hier vandaan woont
gr niek

RE: trillen

dieseltje schreef:
en er zit gewoon een ori carb op en stage 1 kit en stage 1 naald maar ff mn ori pannekoeken luchtfilter voor de winter ..



Dan kan'ie hoog in z'n toeren wel eens veel te veel peut krijgen. Het originele filter heeft een hogere weerstand dan zo'n cone van een stage-one set. Hoe hoger het toerental, hoe meer dat van invloed wordt. Met die andere naald heb je ervoor gezorgd dat de carb met lagere vacuumwaarden tussen carb en luchtfilter toch genoeg peut levert; met een hoger vacuum (door het originele filter er weer op te zetten) krijgt'ie wellicht veel te veel peut.

default

RE: trillen

dus dat die gaat verzuipen in hoge toeren ??? dat zou misschien kunnen jah
hij is momenteel ff kapot ik weet nog niet wa er mee is maar ik denk iets met de ontsteking (da hoop ik )
gr niek