Ipv vervangen kan je ook moeren op die nokken lassen.
Het zijn idd wel de punten waar je de voor trommels mee afsteld.
Ankerplaten heb ik nog wel liggen mocht je ze willen vervangen.
- Login of registreer om te reageren
Ipv vervangen kan je ook moeren op die nokken lassen.
Het zijn idd wel de punten waar je de voor trommels mee afsteld.
Ankerplaten heb ik nog wel liggen mocht je ze willen vervangen.
Je kan ook een nieuw setje kopen voor de stelnokken. Hebik op de Van ook gedaan, werkt perfect, is wel met een moertje aan de sleutelzijde. Hoef je niet een hele plaat te kopen.
Groet ron
Of ff met de moordenaar het dikke gedeelte van de nok beetpakken en heen en weer jutteren. Daarna rene z'n tip; moertje op lassen, hoef je niet meer met een steeksleutel te klooien, maar kan je een ringsleutel gebruiken.
Groet ron
Weer genoeg ideeen Ik kan weer aan de slag!!
Het gaat alleen wel ff duren voordat er resultaat hier zal verschijnen. De mini staat in zeeland en ik woon zelf vlak bij Amsterdam.
Ik kon de mini daar gratis stallen omdat ik zelf geen ruimte heb.
Ik ga er dus eens in de zoveel tijd heen, dan meteen een week om grondig aan de slag te gaan!
Todo lijstje voor mijn mini:
Bodywork:
- Demonteren van alle componenten (prio!)
- Mini opschuren/zandstralen (prio!)
- Deur bestuurderskant vervangen (prio!)
- Plamuren (prio!)
- Schuren (prio!)
- Spuiten (prio!)
Motorruimte:
- Koppeling nakijken (prio!)
- Afstellen carberateur en ontsteking (prio!)
- Ruitenwisser motor nakijken
- Toeter nakijken
- Bedrading opknappen
- Motor spuiten
Interieur:
- Headliner vervangen / opknappen
- Orginele mini stoelen monteren met stoelverlengers (prio!)
- Dashboard bekleden en goed monteren
- Orginele Riemen monteren (prio!)
- Binnenkant deur vernieuwen (prio!)
- Stuur verwisselen
- Subwoofers wegwerken?!
- Kofferbak ruimte opknappen
- Bekleding vloer vervangen
Exterieur:
- Remmen repareren/vervangen voor schijfremmen (prio!)
- Grill monteren (prio!)
- Velgen monteren met goede banden (prio!)
- Wheel arches vervangen
- Zwarte rand op dak vervangen
- 4 lasranden afdekstrips monteren
- Bumpers opknappen of demonteren
MishMash schreef:
Todo lijstje voor mijn mini:
Bodywork:
- . . . . . . .
Motorruimte:
- . . . . . . .
Interieur:
- . . . . . . .
Exterieur:
- Remmen repareren/vervangen voor schijfremmen (prio!)
- . . . . . . .
Als je dan toch al nadenkt over het monteren van schijven, waarom dan nog met de stelnokken bezig ? ? ?
Of zie ik iets over het hoofd ? ? ?
Suc6 met je lijstje, een mini terug in de maatschappij brengen is een goede zaak.
Grtz.
R.S.D. schreef:
Als je dan toch al nadenkt over het monteren van schijven, waarom dan nog met de stelnokken bezig ? ? ?
Of zie ik iets over het hoofd ? ? ?
Suc6 met je lijstje, een mini terug in de maatschappij brengen is een goede zaak.
Grtz.
Ik ben nog in de weer met mijn budget
[size=75:2tytb3hy][Topics samengeveogd - Crispy][/size:2tytb3hy]
Beste Allemaal,
Ik heb een mini 1000 waarbij ik rondom trommelremmen heb. Nu heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk de verkeerde sleutel gebruikt voor het stellen van de remschoenen en nu zijn ze helemaal rond. Ik wil deze vervangen maar kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan demonteren/ vervangen?
Van je trommelremmen achter kun je ze vervangen, dar zijn losse stelmoeren voor de krijgen en de oude kun je er gewoon uit draaien.
Voor je trommelremmen aan de voorzijde is het een heel ander verhaal. Die zitten evrwerkt in de ankerplaats en deze zijn redelijk prijzig. Ik heb zelf de stelmoeren afgeslepen en er een sleutel 13 moer op gelast en dat werkt perfect.
Groeten,
Arjan
barttintin, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.
Verdere chat verplaatst. Houden we wel in de gaten dat dit de afdeling techniek is?
Voor de verandering heb ik niet te maken met een vastzittende trommelrem maar met een die makkelijk ronddraait. Wanneer ik hem vergelijk met een andere lijkt het alsof hij een ringetje mist. Zijn loszittende stelnokken een groot probleem met stellen of zet dit zichzelf vast als de remschoenen er weer op zitten?
Ik heb er ook 2 die los zitten (1links 1 rechts ), kan ze prima afstellen maar als je er mee gaat rijden komt je pedaal steeds dieper te staan (voor IMM gesteld, na IMM pedaal weer op de bodem). Dus ik ga er nieuwe ankerplaten op zetten denk ik. Geloof dat die iets van 45 per stuk kosten ofzo? Maar het kan inelkaar en kijken of dit ook de bevindingen zijn die jij krijgt, en dan weet je wat je moet doen.
Suc6
Vandeweek krijg ik nieuwe lagers en cilinders binnen, ga kijken of het dan werkend kan krijgen. Lukt dat niet dan probeer ik de speling die het nu heeft eruit te krijgen met een ringetje ofzo.
RE: Trommelremmen voor verstelbaar?
Ingediend door MishMash op zo, 29-10-2006 12:51
Beste mini rijders!
Ooit hoop ik eens met mijn mini op de weg te mogen! Maar zoals het er nu uit ziet gaat dat nog wel een tijdje duren...
Ik ben weer tegen een probleem aangelopen! Ik heb mijn remcilinder vervangen van mijn rechter voorwiel (moet er nog 1 vervangen maar was deze vergeten te bestellen). Maar nu kwam ik erachter dat ik de stelblokjes helemaal niet kan bewegen...
Dit zijn toch de "bouten" waarmee je je remblokken kan stellen:
Of vergis ik me hierin? Achterop zitten wel 2 punten waar ik een sleutel op kon zetten. Ik heb echter zoveel kracht uit zitten oefenen dat die nu gewoon rond zijn... Die hele plaat moet dus sowieso vervangen worden.
Heeft er nog iemand zo'n plaat voor mij liggen?