Koop een Haynes werkplaatshandboek, dit soort reparaties staan hier stap voor stap in uitgelegd!
- Login of registreer om te reageren
Koop een Haynes werkplaatshandboek, dit soort reparaties staan hier stap voor stap in uitgelegd!
Ja die heb ik maar die is in het engels en eer dat ik dat doorgelezen heb..........
Dacht ik misschien kan het simpel uitgelegd worden.
Ik weet bijvoorbeeld ook niet of ik de remleidingen mag afklemmen met een griptang zodat ik naderhand niet meer hoef te ontluchten?
Wat ik meestal doe als ik met de remmen bezig ben is een oude nippel nemen en die op de leiding draaien. Deze nippel is dan wel dicht gemaakt aan de doorvoerzijde. Ontluchten moet ik dan nog steeds, maar doordat de leiding dicht is, hoef ik niet een hele pot olie te vervangen.
ankerplaat is een ramp om voor te vervangen, je hele 'swivel hub'(ding waar je ankerplaat aan vast zit en de ad doorheen gaat.) moet je er voor vanaf halen.
om te voorkomen dat je hele remresevoir leegloopt kan je de rem ingedrukt houden met een remknecht of simpel met een blok hout dat je tussen je pedaal en je stoel klemt. dan loopt hij niet door.
groetjes sjoerd
Is inderdaad een behoorlijke klus, vooral om die naaf eraf te krijgen vond ik, ik heb er nog steeds geen goede manier voor gevonden. Achter die naaf zitten de bouten waarmee je ankerplaat vast zit op je hub. Het is niet lastig, alleen je moet een hoop losdraaien.
Let op dat je je lagers niet beschadigd met demonteren! Waarom moet heel de hub er eigenlijk af Sjoerd?
Als je toch zo'n klus gaat doen, vaarg ik mij af waarom je niet ook meteen de remtrommels zelf vervangt ?
Niet alleen de remvoeringen slijten, ook de trommels, en nieuwe remvoeringen monteren op uitgesleten trommels is ook niet echt een succes !
De trommels zijn niet zo gek duur en als deze samen met de voeringen vernieuwd zijn, kan het geheel weer lekker op elkaar inslijten met een uitstekende remwerking tot gevolg.
Als je bedenkt dat de diameter van de remtrommel door slijtage groter is geworden, en je monteert nieuwe voeringen die zijn bedoeld voor de originele diameter trommels, zal de remvoering nooit het gehele oppervlak van de voering tegen de trommel kunnen drukken. En dus zal ook de remwerking niet optimaal zijn.
Bij Mini's met trommelremmen rondom zou ik daar zeker niet op bezuinigen en het hele zwikje vervangen ! Remmen nooit op bezuinigen en better safe than sorry !
Bartje schreef:
Als je toch zo'n klus gaat doen, vaarg ik mij af waarom je niet ook meteen de remtrommels zelf vervangt ?
Niet alleen de remvoeringen slijten, ook de trommels, en nieuwe remvoeringen monteren op uitgesleten trommels is ook niet echt een succes !
De trommels zijn niet zo gek duur en als deze samen met de voeringen vernieuwd zijn, kan het geheel weer lekker op elkaar inslijten met een uitstekende remwerking tot gevolg.
Als je bedenkt dat de diameter van de remtrommel door slijtage groter is geworden, en je monteert nieuwe voeringen die zijn bedoeld voor de originele diameter trommels, zal de remvoering nooit het gehele oppervlak van de voering tegen de trommel kunnen drukken. En dus zal ook de remwerking niet optimaal zijn.
Bij Mini's met trommelremmen rondom zou ik daar zeker niet op bezuinigen en het hele zwikje vervangen ! Remmen nooit op bezuinigen en better safe than sorry !
Ik ben bij de mini specialist geweest om aan te geven dat hij slecht remde. Het antwoord was dat de voorste cilinders lekken en dat de stemoer van de remschoenen niet meer functioneerde om ze bij te stellen.
Omdat de reparatiekosten mij te hoog waren heb ik de onderdelen gevraagd en dit is wat ik mee kreeg.
Ik heb de trommels zelf nog niet van binnen gezien.
Komt misschien nog als extra. bedankt voor de tip overigens.....
Ingediend door csel op vr, 01-02-2013 16:58
Er wordt geadviseerd om een boek van Haynes te raadplegen. Zoals je zegt is dat in het Engels en dus moeilijk te lezen. Ik heb een vraagbaak Austin Mini van Olving. Dat is een Nederlands boek en ook heel duidelijk. Het behandelt benzinemodellen van 1976 - 1991. Ik weet niet of het nog nieuw te koop is. Ik heb het 2e hands gekocht.
Die heb ik maar daar staat alleen vermeld hoe je ze moet stellen. Niet hoe je de achterplaat vervangt
Van morgen alles los gehad. Adjusters gangbaar gemaakt , schoenen waren nog goed, trommels ook
Dus achterplaat gaat retour. Wel een nieuwe remcilinder nodig en ontluchten.
Voorzijde heeft 2 remcilinders per kant dus ik zou ze direct alle 2 vervangen!
Maar je stelschroeven waren toch ook dolgedraaid? Als je cilinders eraf zijn kan je dan prima een boutje op de stelschroef lassen of er nieuwe inzetten van een landrover.
Stelschroef voorzijde kun je volgens mij niet vervangen? Dacht dat die aan de backplate vastzaten?
Volgens de specialist wel, maar aan een kant heb ik ze weer gangbaar gekregen en de andere kant heb ik even laten zitten deze stond goed en daar moet de cilinder nog vervangen worden.
Van een landrover? Ik heb een 110 uit 86........past die?
RE: Trommelremmen voor vervangen
Ingediend door lowrider op do, 31-01-2013 06:11
Hi
Mijn mini remt niet optimaal en ik wil graag de remmen voren vervangen op advies van de mini specialist.
Ik heb de schoenen en remcilinders inclusief achterplaat kompleet gekocht en wil deze graag vervangen omdat de stelmoeren schijnbaar ook dol gedraaid zijn.
Iemand tips hoe ik te werk moet gaan.....
Het betreft een mini classic 1000 HLE uit 1983 met trommel remmen en 10 inch wielen.