Een actie die bij mij veel problemen heeft opgelost:
Schuur even je massa van de accu naar de carroserie eens licht op. Het contact is misschien niet goed. Even insmeren met vaseline en dan nog eens starten...
- Login of registreer om te reageren
Een actie die bij mij veel problemen heeft opgelost:
Schuur even je massa van de accu naar de carroserie eens licht op. Het contact is misschien niet goed. Even insmeren met vaseline en dan nog eens starten...
klinkt als een lege (dode) accu. heb dat ook net nog gehad met de cooper (SPi). als je het contact omdraaid, hoor je dan zachtjes IN de mini de benzinepomp? als je dat hoort, dan is je pomp niet stuk.
onder de motorkap zit rechts tegen het schutbord een relais met een rubberen kapje. hieronder zit de benzinepomp onderbreker. druk dit kapje in en en voel een knop ingedrukt worden. draai het contact weer aan, hoor je nu wel de benzinepomp?
problemen met de accu werd bij mij veroorzaakt doordat de + pool niet goed stevig aangesloten was. lekker dom
anders.... misschien condens onder de rotorkap?
~jw~
Racing Green schreef:
Het betreft de rode 1.3i (singlepoint) waar weinig mee wordt gereden
Accu leeg?!
Klinkt als een dode accu, zo dood dat de startmotor niet eens meer klikt,...
Probeer eens met startkabels,...
Condens onder de rotorkap lijkt me uitgesloten, die garage is kurkdroog en daarc staat hij al jaren.
Een batterij is zo levend als wat, als ik er eentje neem uit een wel rijdende mini geeft dat precies hetzelfde resultaat. Het slechte omklemmen van de born-klemmen (polen) zou wel eens kunnen want die ringen zijn eigenlijk iets te groot voor de polen, dat ga ik morgen eens bekijken, en ook het benzinepomp-truucje ga ik eens toepassen.
To be continued..
Omdat je startmotor wel "draait" (dat zoemen) en heel soms bijna z'n bendix erin "gooit" (dat harde ratelen) kan het zijn dat je contactor in je startmotor slecht is.
Nu kan er ergens anders natuurlijk ook wat slecht contact zijn.
Heel eenvoudig ...... meet tussen de massa (ergens op een carrosserie-boutje of zo .... niet op de startmotor zelf) en op de plus van de startmotor.
Laat iemand ff starten.
Meet je 12.4 Volt dan is dat al goed .... en is de massa naar je carrosserie goed (vanaf de accu).
Meet dan op het starterhuis zelf en op de plus van de starter .... heb je daar weer 12.4 Volt dan is ook de massa van de motor goed.
Vaak is de massakabel van de motor naar je carroserie slecht (recht onder je hondebotbout onder je je rembekrachtiger.
Is dit nu allemaal in orde .... moet je het zoeken in de startmotor zelf ..... dan zit daar een slecht contact in!!!
Greetz , Jeroen2
jeroen2 schreef:
Omdat je startmotor wel "draait" (dat zoemen) en heel soms bijna z'n bendix erin "gooit" (dat harde ratelen) kan het zijn dat je contactor in je startmotor slecht is.
Dat hoeft niet het geluid van je startmotor te zijn, bij mij zoemt/ratelt hij ook als mijn acu leeg is en dat is volgens mij is dat het tikken van de relais, in ieder geval niet de startmotor (bij mij dan he)!
Als je accu goed is, controleer dan de aansluitingen, massa verbinding in de kofferbak en bij het hondebot. Controleer ook de aansluiting van de dikke pluskabel op je startmotor, die was bij mij laatst aangetast, met hetzelfde probleem als jij nu beschrijft.
Omdat het dit weekend minimeeting is in België heb ik nog eens naarstig naar een oplossing gezocht voor dit probleem. Toch maar eens geprobeerd een nieuwe batterij erin te zetten. Het zou me verbazen moest dat tot de oplossing leiden, want de twee batterijen die ik had geprobeerd zijn beiden nog geen jaar oud. Nieuwe (witte) batterij erin dus en hey presto, hij start weer Ik kan m'n geluk niet op, kan weer lekker gaan scheuren met dat ding. I feel good tududududuuuuuuu thanks voor het mee denken allemaal en tot op een meeting/rit near you !
Weer eens wat beter nieuws dan gister, dat ik volgende week een andere garage moet zoeken voor m'n andere mini ..
Most of you did
Nu maar hopen da'k de aankoopbewijsjes nog ergens kan vinden, er zat toch drie jaar garantie op, zullen ze heel fijn vinden als ik met twee kapotte accu's aan kom lopen. Dan maar hopen dat dat onder garantie valt.
Niet kapot te krijgen he die Monte's...
(de batterij daarentegen )
RE: TRRRRRR BZZZZZZ (SPI wil niet starten)
Ingediend door Racing Green op vr, 11-03-2005 18:17
Dat is zo ongeveer het enige geluid dat momenteel uit m'n mini komt. Het betreft de rode 1.3i (singlepoint) waar weinig mee wordt gereden. Als ik het contact opzet hoor ik deze geluidjes al, alle geluidjes komen vanonder de motorkap.
Eer klinkt er een (licht) kletterend trrrrrrrrrrr trrrrrrrrrr trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr gedurende een paar seconden, dan houdt dat op en komt een gezoem bzzzzz bzzzzzz bzzzzzzzzz bzzzzzzzzzz ook een aantal keer en dan houdt het op. Het verder draaien van de contactsleutel heeft weinig effect, behalve herhaling van deze geluidjes. Het trrrrrr-geluid komt volgens mij ergens van dat zwarte kleine bakje vandaan dat zo'n 15cm links van het zekeringkastje zit als je ervoor staat, het bzzzzz komt van ergens dieper.
Of de benzinemomp (in de kofferruimte) het doet ben ik even vergeten checken. Het lijkt wel of de computer iets meet en na een paar metingen zegt nee hier begin ik niet aan, zo kan ik niet starten. Maar waarom ? Klinkt die iemand bekend in de oren ?