Twee technische vragen

RE: Twee technische vragen

Na wat speurwerk op het forum heb ik eigenlijk twee vragen:

Wij zijn sinds kort in het bezit van een mini 1000e City van 83 standaard setup, nu is mijn vraag welke olie er in de dashpot moet, ik lees berichten van mensen die er normale motorolie in doen (kan dit) en hoeveel moet er eigenlijk in. en wat is de werking van dit potje op de carburateur?

Mijn twee vraag is over het blok. op het blok zie ik een soort van thermostaat aan de voorkant naast de verdeler, deze zit er bij mij half ingedraaid. (hoort dit zo) nog even ter info, de auto lekt behoorlijk olie en volgens mij komt het grotendeels langs de thermostaat. ik vraag het maar even voor ik de thermostaat vastdraai en vermoer. :?

alvast bedankt. :)

RE: Twee technische vragen

Eerste vraag: zo dik mogelijk.. gewoon 20W40 of 15W evt

Jaapio

RE: Twee technische vragen

jaapio1984 schreef:
Eerste vraag: zo dik mogelijk.. gewoon 20W40 of 15W evt

Jaapio





??????


dik mogelijk !!!!! volgens mij zo dun mogelijk, Liefst iets van naaimachine olie oid (is mij altijd verteld iig)

RE: Twee technische vragen

Bedoel je dit met thermostaat?:

link

:)

RE: Twee technische vragen

Vraag 1 is al beantwoord. Al vind ik "zo dik mogelijk" iets te veel van het
goeie.. gewoon 20w40 is prima voor je dashpot! Te dik en je gas blijft nog
ff langer hangen als wenselijk..

Vraag 2 denk ik dat je de olie sensor bedoeld en niet je thermostaat! Zou niet
goed zijn als je daar je olie langs verliest... meestal steken die oliesensors
iets uit, dus dat kan wel kloppen. Als je daar olie verlies hebt zou de sensor
zelf lek kunnen zijn. Kwestie van vervangen!

RE: Twee technische vragen

klopt low.. 20w40 heb ik er iig altijd ingedaan.. maar iets dunner kan altijd

Jaapio

RE: Twee technische vragen

Sow dat is snel....

Maar geldt hierbij ook vast is vast dan, ik heb er voorzichtig aan gedraaid en deze kan verder ingedraaid worden.

Om nog ff terug te komen op de dashpot: wat doet dit ding eigenlijk..

RE: Twee technische vragen

"dus ik ben altijd verkeerd ingelicht"

door een echte mini fanaat

RE: Twee technische vragen

De dashpot zorgt voor een goede mengselverhouding benzine/lucht. In je dashpot zit een zuiger. Deze gaat door het gas geven op en neer. De olie in je dashpot zorgt voor demping van deze beweging.

RE: Twee technische vragen

Je moet toch wat beter speuren, want die vraag over olie wordt al vaker besproken op het forum:
viewtopic.php?p=263843#p263843

Om te voorkomen dat we zaken gaan herhalen graag hier alleen verder over die "thermostaat"

RE: Twee technische vragen

RE: Twee technische vragen

okay is duidelijk, alleen die oliesensor, moet die echt helemaal vast gezet worden of is dit echt vast is vast, niet dat ik straks schade aan mn motor toebreng door dit ding volledig vast te zetten???

RE: Twee technische vragen

Vast is vast..... Misschien dat iemand een boekje heeft met hoeveel Nm deze vast hoort te zitten.

Groetjes,

Maurice

RE: Twee technische vragen

Vast = vast

Aandraaien tot ie vast zit en dan een klein setje voor de zekerheid.
Iig niet als een gek kracht zetten!

RE: Twee technische vragen

je kan wat van die witte teflontape (die gasfitters gebruiken) tussen de schroefdraad doen, wel opletten dat je het oliekanaal niet afdicht :)" title="Evil" />

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Twee technische vragen

aandraaien tot 1/8 voor afbreken.

RE: Twee technische vragen

Theo van den Bogaard schreef:
je kan wat van die witte teflontape (die gasfitters gebruiken) tussen de schroefdraad doen, wel opletten dat je het oliekanaal niet afdicht :)" title="Evil" />

succes,
Theo van den Bogaard




Handige tip, hier had ik nog niet aan gedacht..

RE: Twee technische vragen

melvinb schreef:

Handige tip, hier had ik nog niet aan gedacht..



Daarom zitten wij hier op dit forum ;)