twinleading remcylinders voor voortrommels

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

Hallo,

Kan iemand mij misschien vertellen (uit ervaring of zo) wat het verschil is met 15/16" remcylinders en de 0.80" remcylinders??
Ik ga nl mijn mini restaureren en wil nieuwe remmerij rondom zetten.
Achter brede remtrommels en voor ook, maar misschien doe ik die van alluminium! (ivm met fading.)
Het liefst 7.5" schijfremmen maar daar heb ik het geld er niet voor over. |:(

groeten!

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

owja, is er veel verschil in alluminium remtrommels?
Ik zie dat ze bij minimania voor 225 dollar worden verkocht terwijl ze hier 300 euro vragen??

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

hoi.

als je 4 alu remtrommels er op zet kan je beter er schijven op zetten met normale brede remtrommels achter !! da's goedkoper

ik heb 7.5 schijven en die werken echt veel beter dan de trommels die ik eerst er op had.. een keer remmen en het was weer pet.. en faden als een dolle.

je kan met de naven van een >84 mini en nieuwe klauwen voor redelijk normaal geld klaar zijn.

of omzetten naar 12 inch ( gloep.. :x )

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

OW..
je kan met de naven van een >84 mini en nieuwe klauwen voor redelijk normaal geld klaar zijn.


Hoe bedoel je dit? dat ik met mijn 82-ervoorwielophanging alleen de klauwen(calipers) en schijven hoef te halen en die kan ik er zo opzetten??
waarom bieden ze dan een complete conversie kit aan??

groet'n

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

je hebt de schijven + naven + fusee's van de >84-er nodig.

ergo de schijfremmen van een 12 inch mini sloper.

je gooit de klauw weg..

je hebt dan 7.5 of 7.9 inch (8.4 inch afgerdaait) schijven nodig met bij behorende klauwen.
Kost zeker geld ..

ik heb ook hele tijden tegen de kosten aangehikt maar toch uiteindelijk een set van een 1275 GT er op gezet. zeker te prefereren boven alleen alu trommels, dan zou ik zolang doorrijden met je oude trommels, sparen en dan in een keer goed

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

SirYun schreef:
je hebt de schijven + naven + fusee's van de >84-er nodig.
de schijfremmen van een 12 inch mini sloper.

je gooit de klauw weg..

je hebt dan 7.5 of 7.9 inch (8.4 inch afgerdaait) schijven nodig met bij behorende klauwen.
Kost zeker geld ..




En wat als je nou een 7" schijfremset koopt voor wainug op bv marktplaats en je zet daar 8.4 klauwen op ...... ?!?!

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

uhmmm 7" remt toch bijna net zo slecht als trommels schijnt??
maar passen de remklauwen van een 7.5" wel op de remmerij van een 8.4" dan???
En rene, wat heb jij voor de remmerij betaald als ik vragen mag?
nog 1 vraagje er zijn toch origineel 7 en 7.5" schijven? en wat zijn die 7.9" dan is dat zelfbouw??

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

als iemand nou even zegt wat nou echt!!! het beste is en niet al te duur voor de schijfremmen voor en trommelremmen achter. en waar je alemaal rekening mee moet houden.

voor 10"
12"
13"

dan weet iedereen dat gelijk.
want opzoeken heeft echt geen zin, want iedreen zegr iets anders en wat doe mensen uiteindelijk ze gaan het vragen aan de mini centers.

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

Dat is nou net de spijker op de kop Jouri.. De waarheid is er niet.. Die is voor iedereen anders. En daarbij staat de waarheid allang hier op het forum, alleen wordt die niet door iedereen zo geaccepteerd.. Dus er zal altijd wel weer iemand het tegendeel beweren. Dat is het nadeel met een "open" forum.

Voor bepaalde zaken als specifieke reparaties zou ik graag willen dat er nou wel eens ergens komt te staan hoe het moet. Dat "iedereen" het daarmee eens is, en dat daar dus naartoe kan verwezen zonder dat er een speld tussen te krijgen is.. Maar dat is niet voor alles mogelijk.. (Juiste manier van onluchten.. Of juiste manier van afstellen van achterremmen.. Kunnen maar op 1 manier, en daarmee klaar..)

Maar op de vraag wat het beste is?????????? Vooral omdat je ook nog zegt: niet te duur... Dat is ook weer voor iedereen anders...

Ikzelf heb 2dehands 7,5" klauwen aangeschaft.. Kosten best nog wel wat. Deze gereviseerd, en nieuwe flenzen, en schijven gekocht. Met hub's van een 8,4" ben je klaar...

7" remt inderdaad niet denderend, dus niet aan beginnen.

7,9" is aftermarket (uit de racerij).. Iets wat nooit origneel mini is geweest, maar inmiddels wel bestaat, en goed (heel goed) werkt. Maar duur is. 2dehands niet te krijgen (zonder geluk ;) ) Vaak (of altijd??) aangeboden als alu klauwen wat helemaal mooi is.

De manier die Rene omschrijft kan niet. De steek is anders (afstand "gleuf klauw" en remschijf). Anders was het wel heel makkelijk. Vandaar de flens die je ook moet kopen bij een 7,5" set.

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

Voorremmerij: voor 12" en 13" wielen gewoon de hele fusee/schijfrem set-up van een 1984 en jonger schijfrem mini. Voor een paar tientjes van de sloop te halen, maar nieuwe schijven (2 tientjes / stuk) en blokken (ook zoiets) is wel aan te raden.
Voor 10" alloys kan je 2 dingen doen:
1) Een nieuwe of tweedehands originele set kopen zoals die op klassieke coopers zaten. Met 7,5" schijfjes. Tweedehands vaak oud en versleten en nieuwe schijfjes kosten meen ik 60 euro/stuk....
2) Een gewone mini-schijfremset van een 1984 of jongere mini. Dan de schijfjes in diameter van 8,4" naar 7,5" diamter en dan alu klauwen van bv minispares erop. Klauwen wel duur (500 euro / set) maar nieuwe schijven en blokken zijn weer veel goedkoper en het remt beter dan de originele cooper sets.
Achterwielremmerij: Superfins (alu trommels) zijn mooi maar op straat niet nodig. Ze verbeteren de remprestatie ook niet, ze koelen alleen beter hetgeen op een circuit handig kan zijn. Gewone trommels voldoen perfect. Met schijfremmen voorop is het vaak handig om verbreede trommeltjes achter te monteren zodat de wielen voor en achter even breed staan, maar het heeft geen invloed op de remprestatie.
Da's mijn mening / ervaring. Mijn project mini heeft inmiddels de alu klauwen van minispares en ik ga deze week de schijfjes halen en af laten draaien. En met carbon remblokken in de klauwen gaat dat echt goed remmen.....
Succes,

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

kijk dat is nou eens duidelijke info.

stel.

ik heb 13" velgen en ik heb een mini uit 1984.
ik wil daar op goede schijfremmen voor en goede trommels achter.
de velgen zijn al pas gemaakt, alleen voor zitten nog orginele trommelremmen op die ik wil vervangen voor schijfremmen. achter zitten de orginele trommels nog op, ik ben dan van plan op die erop te laten zitten, want ik denk dat ie goed genoeg zijn.

wat is jullie advies.
de kosten maak niet uit maar mot wel redelijk blijven.

[i:33y7tatv]altijd leuk om zulke vragen te stellen he[/i:33y7tatv]

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

mijn vraag ik al beantwoord denk ik

was net te laat met posten

maar als iemand hem toch wil beantwoorden, mag dat altijd.

groetjes joeri

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

Ik weet ook helemaal niet of het kan(blijkbaar dus niet) maar het was gewoon een idee....

Als je een 8.4 schijf dan zover af zou laten draaien dat deze niet aanloopt in de klauw bv....maar als het zo is dat die steek anders is dan kan het dus niet....

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

kijk van dat soort antwooren hou ik nou van Hugo.

nu weet ik al veeeeeelll meer.

goed zo hugo

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

joerimini78 schreef:
kijk van dat soort antwooren hou ik nou van Hugo.

nu weet ik al veeeeeelll meer.

goed zo hugo



:P

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

ach altijd leuk als iemand dat zo zegt he.


maar jij kan dus goedkoop komen aan schijfremmen komen, complete voor 13"velgen (1984 schijfremmen tweedehands) wat heb dan allemaal precies en wat moet ik bij erbij kopen een minicenter.

ik blijf vragen stellen he

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

Het mooiste is als je van een sloopmini de gehele zooi kan meenemen. Het complete fusee (alles tussen de bovenste en onderste draagarm) en de twee aandrijfassen inclusief het deel dat in de bak steekt. Dan haal je datzelfde bij je trommelremmenmini los en monteerd de schijfremsetup. Ik ben zo'n nerd dat ik dan meteen ook verse schijven en blokken monteer (goedkoop bij DCM, krijg geen commissie maar het is gewoon zo) want oude schijven zijn vaak erg verroest en oude blokken kunnen 'verglaasd' zijn, een soort van gladdere uitgeharde laag van veroudering waardoor ze slechter remmen. En als je de fusees dan toch los hebt meteen even de fuseekogels stellen en/of vervangen. Als je het nog niet hebt, schaf het Haynes manual dan even aan. Daar staat erg veel info in en helpt je ook bij dit soort vragen. Wellicht heeft de clubwinkel ze nog, anders heef ieder minicenter het boek voor je.

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

ja okeej,

hartelijk dank voor jullie info.
maar als je 13" hebt is het makkelijker dan als je graag op 10" wilt blijven rijden, en dat wil ik dus.
maar in principe ben je dus met 7.5" remklauwen en flenzen redelijk klaar.

bedankt (nu weet ik alleen nog het verschil tussen die 15/16 en 0.8 remcilinders niet :D)

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

maar zijn voor ophanging incl. schijfremmen van een austin metro gt ook goed dan.

en zijn die dan er ook op te monteren. en welke schijfremmen zijn dat dan?

groetjes joeri

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

helter skelter schreef:
ja okeej,


bedankt (nu weet ik alleen nog het verschil tussen die 15/16 en 0.8 remcilinders niet :D)



0.9375*2.54cm = 2.2324cm

0.8*2.54=2.032 cm

de dikkere geven dus ietsje meer remdruk maar je hebt wel meer pedaal slag nodig.

Maar het maakt niet echt uit want de beperking zit em niet in de remdruk maar in hoeveelheid warmte die een trommel kwijt kan. Een keer hard remmen gaat prima.

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

verschil tussen die 15/16 en 0.8



voor die engelse breuken, zie ook deze tabel:
http://www.plumbingstore.com/metric.html

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

SirYun schreef:

0.9375*2.54cm = 2.2324cm

0.8*2.54=2.032 cm

de dikkere geven dus ietsje meer remdruk maar je hebt wel meer pedaal slag nodig.



Als je bij een pedaaldruk van 50 kg een vergelijking gaat maken tussen deze 2 komt de kleine versie iets verder naar buiten en zal dan (relatief weinig) meer remmen dan de grotere versie....

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

Als je de schijfremmen van een metro gebruikt zijn er meerdere verschillen en moet je nog een gedeelte van de 8.4" setup gebruiken.

Het fusee van een metro is anders, andere geometrie en kans op andere fuseekogels(dikte).

De klauwen zijn er in verschillende varianten. Wel allemaal 4-pot maar er zijn verschillende constructie's. De klauwen bestaan uit 2 helften. De ene is voor ongeventileerde schijven. Maar voor de geventileerde schijven zijn er 2 verschillende klauwen. Met en zonder opvulblok. Dus niet elke 'geventileerde' klauw is terug te bouwen naar ongeventileerd.

De schijven zijn er ruw weg maar 2 varianten... Geventileerd en ongeventileerd. De geventileerde schijven kunnen rechte en in turbinevorm staande ribben hebben.

De flenzen kun je het beste bij de klauwen houden. Alleen moeten deze afgedraaid worden.

En je hebt andere remslangen nodig omdat de 4-pot 2 aansluitingen heeft ipv. 1.

Ook hier zul je minstens 12" velgen nodig hebben omdat de diameter ook 8.4" is...

Succes

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

Mini Power schreef:
Als je de schijfremmen van een metro gebruikt zijn er meerdere verschillen en moet je nog een gedeelte van de 8.4" setup gebruiken.



Vergeet ook niet dat door de andere geometrie van de fuseestukken je ook nog andere onderarmen nodig hebt, en daarmee bij voorkeur ook andere, of verstelbare tie-rods (die stangen die diagonaal naar je subframe lopen)...

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

Die kun je van mini schijfremmen gebruiken... :)

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels

dank je voor de uitleg.
dat van die metro remmen wist ik wel, maar ik wil kost wat kost op 10" blijven rijden. Dan kan ik 'm namelijk ook veel lager en dus ook stijver op z'n onderstel zetten, want de vering (?) haal ik dan uit de bandhoogte!

groeten

RE: twinleading remcylinders voor voortrommels



Rene schreef:
0.9375*2.54cm = 2.2324cm

0.8*2.54=2.032 cm

de dikkere geven dus ietsje meer remdruk maar je hebt wel meer pedaal slag nodig.



Als je bij een pedaaldruk van 50 kg een vergelijking gaat maken tussen deze 2 komt de kleine versie iets verder naar buiten en zal dan (relatief weinig) meer remmen dan de grotere versie....[/quote]

jah.. maar de rem[u:2tp68ezx]druk[/u:2tp68ezx] is lager..want het hydraulische idee is dat je met een kleine zuiger (HRC) een grotere zuiger een kleiner stukje verplaatst waardoor je de "overbrenging" krijgt (is overigens lood om oud ijzer hier).