Type benzine-/brandstofpomp op 1275

RE: Type benzine-/brandstofpomp op 1275

Hoi,

Aangezien mijn mechanische benzinepomp op leeftijd is ben ik van plan deze voor de zekerheid maar te vervangen bij de motorrevisie. Het is me alleen nu niet duidelijk welk type ik op mijn blok heb zitten.

Als ik rondkijk bij de verschillende minishops zou ik voor mijn 1275 met HIF44 een SU AZX1817 nodig hebben. De pomp die ik van het blok gehaald heb heeft echter het uiterlijk van de SU AZX1818, een pomp die over het algemeen voor 998 blokken aangegeven staat - dat is die met de in-/uitlaatkamers [i:19a793h1]parallel aan[/i:19a793h1], niet [i:19a793h1]loodrecht op[/i:19a793h1] de orientatie van het motorblok.
Helaas kan ik geen echte typeaanduiding vinden op de pomp zelf en als je naar afbeeldingen van de pomp zoekt worden de 1817 en 1818 wel eens verwisseld.

Op de site van SU schijnen beide pompen op de 1300 gezeten te hebben, en in dit topic lijken ze tot 100pk geen verschil te maken.

Weet iemand of er afgezien van de orientatie uberhaupt verschil zit tussen de pompen? Beide varianten gebruiken het afstandsstuk als ik het goed heb.

Groeten,

Peter

Het maakt geen verschil welke pomp je gebruikt. Ik heb er in het verleden nooit problemen mee gehad en mijn vader nu ook niet. Wij hebben een standaard pomp op een opgevoerde 1275 zitten. De pomp levert standaard ruim voldoende.

Zolang je binnen de SU-regio blijft zijn die pompen goed genoeg..
Vanaf je webers etc gebruikt zijn electrische aangeraden

Ik heb nog contact gehad met SU, maar dat leverde geen extra info op.
Oftewel: gewoon de goedkoopste van de twee nemen :)

Bedankt!

mee eens.
ik heb ook nog even na gekeken wat er bij mij op zat.
en op mijn 1000 maar dat maakt niet veel verschil.

mini groet stefan