Uitlaat

RE: Uitlaat

Kan het zijn dat mij uitlaat verbogen is? ik krijg mn niet fatsoenlijk in de tunnel, en hij komt niet in de buurt van de ophangpunten.
hoort het middengedeelte volledig recht te zijn, en hoe scherp is de bocht richting het spruitstuk?

bvd,
Spore

RE: Uitlaat

ja dat kan, hij kan verbogen zijn...











sorry voor het korte antwoord, maar ik denk dat niemand hier zo helderziend is dat ze kunnen zien of jou uitlaat beschadigd is. ook kunnen wij dus niet raden wat het probleem is. de middenpijp hoort wel gebogen te zijn.

maak wat foto's, ook van waar je niet uitkomt. dan kunnen we wat zinnigs erover zeggen ;)

RE: Uitlaat

je bent overduidelijk een wijs man, en ik slechts een jonge grashoppert? :S

naja, je hebt iig wel gelijk, ren wel even de garage in :)

zo terug!

RE: Uitlaat

http://img27.imageshack.us/i/photo0090iu.jpg/
zijaanzicht van de uitlaat, ik maak me vooral zorgen over de bocht naar het spruitstuk in deze foto.
http://img222.imageshack.us/i/photo0089y.jpg/
Van achter naar voor, de bochten in het middenstuk zitten heel raar in de tunnel en raken hem ook aan
http://img408.imageshack.us/i/photo0080f.jpg/
Een willekeurig stekkertje waarvan ik niet kan uitvinden waar hij voor is, zit in de draadboom voor bij de bobine en verdelerkap
http://img266.imageshack.us/i/photo0076f.jpg/
Nog een willekeurige draad waarvan ik ook niet weet waarvoor hij is, alleen dat ie uit een metaalachtig gebeuren op de verdelerkap komt.
http://img34.imageshack.us/i/photo0074w.jpg/
Een willekeurige beugel waarvan ik ook niet weet waarvoor hij is.

Leek me beter om hier maar alle foto's te dumpen, en geen nieuw topic aan te maken.

bvd,
Spore

RE: Uitlaat

Spore schreef:
link
zijaanzicht van de uitlaat, ik maak me vooral zorgen over de bocht naar het spruitstuk in deze foto.



Deze knik hoort er zeker niet in te zitten. De pijp hoort geheel recht te zijn. Alleen in het achterste stuk hoort origineel een knik te zitten, als de uitlaat een side-exit heeft.
Op de 2e foto zie ik ook dat de demper onder een hoek staat ten opzichte van de pijp. Dit hoort niet. Als je de demper vlak op je werkbank legt, dan hoort de aansluiting recht omhoog te wijzen.

Spore":3noeprza]link
Een willekeurig stekkertje waarvan ik niet kan uitvinden waar hij voor is, zit in de draadboom voor bij de bobine en verdelerkap[/quote:3noeprza]
Dit is de aansluiting voor je condensator die in de verdeler zit. Het stekkertje wat uit een verdeler komt met contactpunten. A;s je een elektronische verdeler hebt, dan komt deze gewoon te vervallen.

Spore":3noeprza]link
Een willekeurige beugel waarvan ik ook niet weet waarvoor hij is.[/quote:3noeprza]
Deze heeft aan de onderzijde van de versnellingsbak gezeten neem ik aan. Deze is om een spatkap aan te bevestigen.

[size=50:3noeprza]edit: linkjes bijgewerkt.[/size:3noeprza]

RE: Uitlaat

dus duidelijk een nieuwe (oude) uitlaat zoeken?

en de omschrijving die jij geeft is van het grote zwarte kabeltje?
weet je misschien ook waar de kleine voor is?

veel dank :)

RE: Uitlaat

Ik bedoelde daar ook het stekkertje. De kabel die je daar hebt, die zou ik niet weten.


Dit is origineel een uitlaat voor een 1000cc. Deze heeft een dubbele demper.

Ik weet niet wat je voor blok erin hebt liggen. Er zijn in de jaren aardig wat verschillende pijpen verkocht. Je kunt bij een sponsor ook navraag doen wat er te krijgen is aan de hand van wat jou wensen zijn.

RE: Uitlaat

Gewoon een standaard 998cc blokje, ik heb er niks aan veranderd...
Is er ook verschil tussen uitlaten voor 998cc blokken?

Mvg

(ik weet het, domme vragen, maar dit hele autoklusgebeuren is vrij nieuw voor me, ik ben newb zoals correcte internettiquette voorschrijft)

RE: Uitlaat

Het standaard systeem moet je zo kunnen krijgen. Daar zit geen verschil in. Ik gaf het alleen aan omdat 50-75% van de mini's tegenwoordig met een andere uitlaat rijdt al ze origineel hebben. Dan kun je kiezen voor de verschillende linkpijpen (tussenpijpen) en einddempers.

RE: Uitlaat

(b)engeltje schreef:
Spore":ir74xigo]link
zijaanzicht van de uitlaat, ik maak me vooral zorgen over de bocht naar het spruitstuk in deze foto.



Deze knik hoort er zeker niet in te zitten. De pijp hoort geheel recht te zijn. Alleen in het achterste stuk hoort origineel een knik te zitten, als de uitlaat een side-exit heeft.[/quote:ir74xigo]

Dat is niet geheel waar, rond je versnellingspook zit ook een bocht om langs die blok te kunnen.. Maar zo'n erge als op de foto is dat nou ook weer niet ;)

Op jou 2e foto lijkt hij zoals het hoort... met die "kleine" knik erin. Maar deze hoort niet zo "omhoog" te komen, maar "opzij".
En de buis omhoog naar het spruitstuk, hoort meer vertikaal te lopen, niet zo schuin...

RE: Uitlaat

Ik heb net de versnellingsbak vervangen, dus zou kunnen dat de uitlaat daarbij wat klappen Heeft gekregen.
Maar dit gaat voorlopig puur om een standaard 1000 uitlaat.

In ieder geval bedankt tot zover!