Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

RE: Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

Ik heb bij onze engelse vrienden een standard bore LCB gekocht van maniflow
Daarbij heb ik ook (per ongeluk 2) downpipes gekocht van RC40 (002)
En aan mijn oude uitlaatsysteem van een 1000cc zat nog een Janspeed einddemper
(voor middenmontage)

Bij het monteren viel me al op dat de LCB wel erg dicht langs de bestuurderskant van de tunnel uitkomt (1cm ruimte ofzo) is dat normaal ?

Verder paste de downpipe niet omdat deze sowieso al veel te kort was, maar naar mijn mening ook net ff te veel knikken erin.
Nu zag ik dat dit type voor een freeflow systeem is.
Gelukkig heb ik er twee en kan ik het wel passend krijgen denk ik
(al wordt dat wel een beetje een zigzagpijp naar achteren)

Maar welke had ik dan eigenlijk moeten kiezen om in het midden uit te komen voor de Janspeed einddemper ? Of is dat vanaf de LCB dan twee delen ?

RE: Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

Hoe bedoel je downpipe? Als je een LCB hebt ben je toch al onderaan? Of bedoel je een tussenpijp?

Misschien toch een volgende keer in NL kopen, krijg je waarschijnlijk beter advies over wat je nodig hebt en kun je spullen makkelijker terugbrengen...

RE: Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

Met downpipe bedoel je waarschijnlijk de pijp van LCB naar de demper. Zoals je zelf al zegt zijn deze bedoeld voor een combinatie met een RC40 en is het bij jou een beetje een allegaartje, dus een beetje creativiteit is nodig om alles aan te sluiten.

In de "downpipe" zitten over het algemeen twee knikken om om het schakelmechanisme heen te komen.

De LCB zit vaak nogal dicht tegen de tunnel aan de bijrijderskant, bestuurderskant is nieuw voor mij.

Dennis

RE: Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

Downpipe is zoals ze het noemen. Maar het is waarschijnlijk de pijp vanaf LCB

Hieronder een paar foto's ter verduidelijking;

Dit was de oude uitlaat (1000cc pijp met Janspeed einddemper)
Ernaast ligt de "downpipe" waarvan ik er per ongeluk 2 heb



En inderdaad dicht bij de bijrijderskant van de tunnel
(als je er onder ligt lijkt alles anders :D )



Als ik van beide stukken downpipe 1 hele maak, wordt het deze zigzag uitlaat


Net voor het einde van de vloerbedekking zit dan het dikke deel met de sleuven
en ook van de andere pijp die dan andersom (ingekort) erop komt.
Tussen de twee dikkere stukken heb ik dan een stukje buis om het passend te krijgen. Dit hele stuk wil ik ff aan elkaar gaan lassen, omdat ik anders 4 verbindingen onder de auto krijg.

RE: Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

horen die 2 flauwe knikjes niet aan de voorkant, en die sterke knik aan de achterkant, voor een side exit uitlaat? Of klopt het dan niet met die aansluitflenzen?

Let trouwens wel op je + kabel daar, goed vrij houden van de uitlaat.

RE: Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

Heb hetzelfde euvel gehad, met veel passen en meten toch de pijp goed naar achteren gekregen en aangesloten op een Bog Bore uitlaat.

heb wel de pijp moeten doorzagen en moeten lassen.... Als de pjjp niet goed in de tunnel ligt krijg je zeker vibraties aan de onderkant, met name met kantelen van je blok bij gas geven en gas loslaten...

RE: Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

Ik heb er niet zo lang geleden een nieuw Fletcher LCB opgezet, die hebben we moeten warmstoken en buigen zodat ie niet vol tegen het schutbord/vloer aan zou komen.. Een linkpipe zal nooit zoveel mis mee zijn, maar een kleine afwijking in je LCB zorgt over een grotere afstand die je linkpipe maakt vaak voor gekloot.

Die 'scherpe' knik is overigens bedoeld om de pijp om je schakelmechanisme heen weer recht naar achter te krijgen.

RE: Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

RC40-002: DOWN PIPE SHORT RC40 TWINBOX TO LCB schreef:
LCB pipe for RC40 twin box.......


Ik denk dat dit niet de juiste pijp is voor het geen wat je wil (maar je krijgt het wel in elkaar denk ik). Zorg idd dat de + kabel vrij blijft en dat je hondebot rubbers in goede staat zijn, daardoor voorkom je dat de motor gaat kantelen en dat de uitlaat de carrosserie raakt.

RE: Uitlaat (lcb naar linkpipe) past voor geen meter...

De uitlaat zit er inmiddels na veel zwoegen en aanpassen netjes onder.

Steuntje aan de bak was ook een leuke want de Lcb komt 2mm langs 1 van de boutjes van de origenele uitlaatsteun (1000cc) dus die oude steun moest sowieso weg.
Nieuwe steuntje mooi even gebogen zodat deze direct op een difhuisboutje past


Bedankt voor de reacties