Kun je de uitlaat niet in zijn rubber borgen met een staaldraadje ofzo?
Om wat voor mini gaat het? Of heb je de bevestiging bij je uitlaat gekregen? Anders kun je deze nog veranderen...
- Login of registreer om te reageren
Kun je de uitlaat niet in zijn rubber borgen met een staaldraadje ofzo?
Om wat voor mini gaat het? Of heb je de bevestiging bij je uitlaat gekregen? Anders kun je deze nog veranderen...
Een RC40 is niet te zwaar, dat is onzin. Het kan wel dat je rubbers versleten zijn.
Koop een setje competitierubbers (diabolo en blokrubber). Zorg ook dat je blok niet teveel kan bewegen: reactiesteun rubbers.
groeten,
Wouter
Bedankt voor het advies, ik zal eens kijken want er is een deel van het ophangbeugeltje afgesleten !
Het is een 1.3 I Bleu Star.
Die rubber helemaal aan het einde van je uitlaat heb ik nog wel liggen, dus die zou je niet nieuw hoeven te kopen!!
Ze maar als je die nodig hebt
FF uit mijn hoofd: de standaard Mini uitlaat hangt aan het uiteinde maar aan 1 diabolorubber, bij de RC40 set hoort een steun en 2 van die rubbers. Er zitten (toevallig) al gaten voor in het standaard subframe.
Ik heb al een paar keer gezien dat bij een Mini de middelste (dus die onder de achterbank) steun is afgescheurd.
Maarten van den Akker schreef:
Ik heb al een paar keer gezien dat bij een Mini de middelste (dus die onder de achterbank) steun is afgescheurd.
Jep ik ook. Als het maar ver genoeg uitdroogd scheurt alles... Wat wordt er trouwens bedoeld met diabolo rubber??
Gisteren bij Sebastian twee nieuwe rubbers gehaald ! Bedankt. Maar de rubbers twwe stuks zijn nog niet uitgelebberd dus hoe het komt weet ik niet alles is nog heel behalve de uitlaat. Nu eerst een olossing vinden om een goede ophanging te maken gezien het feit dat het beugeltje half is afgesleten !
Graag gedaan!
Ach als je met 70 de slalom kan doen en de uitlaat blijft zitten, zit het in ieder geval nu wel goed, maar dan praten we eventjes niet over het uiterlijk, want ijzerdraad is niet het mooiste qua zicht.
Buigen lijkt me een goede optie, maar als je iemand kan vinden die RVS kan lassen zou helemaal ideaal zijn.
Iemand van het forum??
Dat zou natuurlijk de beste optie zijn om te lassen !
Maar ik heb niet zoveel tijd meer voor de vakantie ! Dus buigen is het meest evidente in deze...
Morgen ga ik het proberen
Bert schreef:
Wat wordt er trouwens bedoeld met diabolo rubber??
Een cilinder vorming rubber met aan beide platte zijden een metalen plaat en een stuk schroefdraad. Het middelste stuk rubber is wat dunner dan bij de randen en daarom dus de naam.
Cheers,
Wouter
De oplossing:
Men neme twee stukken alu profiel +- 10 cm lang en 3 cm breed. en men make deze in de vorm van het ophang rubber. Dan bore men twee gaten met een diameter van 11 of 12 mm aan de uiteinden van de profielen zodat je genoeg 'vlees' overhoud en de profielen op de bevestigings 'haken' kan hangen. Nu boord met het derde en eventuele vierde gat tussen de andere twee. met een diameten van 7 mm.
Dan neme met een M6 RVS bout 45 mm- revetten- en borgmoeren en afdopmoer.
Men hange het eerste profiel aan de haken ( onder de mini en van de uitlaat ) plaats het rubber en plaats het tweede profiel. steek de M6 bout door de platen en het rubber. En draai daarna de moer op de bout en draai deze aan totdat het rubber beide ophang haken omklemd !!! Nu zit het zaakje muurvast !!! Even de afdopmoer erop en voila ziet er goed uit en het zit vast !.
Men neme twee stukken alu profiel
Ik zou dan staal/ijzer nemen. Aluminium is over het algemeen te zacht en gaat door beweging van de uitlaat scheuren. Sowieso zit het rubber er niet voor niets: om speling toe te laten. Als je het star op gaat hangen breekt het.
Wouter
Er is ruimte voor speling door het rubber... ik zal Sebastian foto's laten nemen en deze vragen te plaatsen. Ik heb nu een 2 cm speling in totaal dus 1 naar links en 1 naar rechts....
RE: Uitlaat te zwaar of ophanging te licht
Ingediend door prutser op di, 06-07-2004 13:29
Heren en dames,
Gisteren is de uitlaat uit zijn rubbers geschoten ne heeft een tijdje over het asfalt geschraapt. De man van de ANWB geeft te kennen dat de uitlaat te zwaar is ( RC40 Side exit ) ten opzichte van de rubber. Maar zijn de rubbers dan niet uitgelebberd of te licht ?