Uitlaat vervangen van standaard Mini 1000 uit 1980

RE: Uitlaat vervangen van standaard Mini 1000 uit 1980

Wie heeft er een [i:ywqsfv5s]uitlaat[/i:ywqsfv5s] advies?
Ik sta voor de keuze een uitlaat te vervangen voor weer een standaard uitlaat. Zijn hier kwaliteitsverschillen? of.........toch een leuke sportuitlaat die midden onder de Mini uitkomt, opwaarderen naar een stage 1 is dan natuurlijk stap 2. Welke uitlaat is goed en maakt niet extra veel herrie, daar zit ik nl. niet op te wachten.
Groeten Han Boonstra. :)" title="Evil" />

voor een standaard uitlaat is het maar net wat je krijgen kunt, er valt denk ik niet zoveel te kiezen.
Als je naar een sportuitlaat wil is het misschien handig meteen stage 1 te gaan, anders koop je nu een uitlaat met een kleinere diameter en voor stage 1 heb je meestal een wat grotere met bijpassend spruitstuk
De RC40 uitlaat is speciaal ontwikkeld op de goede verhouding tussen prestaties en geluidsproductie

Een keuze heeft ook met geld te maken.

Je kan voor standaard gaan = goedkoopste.

Ik zou voor rvs gaan en als je ook ambitie hebt om een 1300 motor in te bouwen kan je daar ook rekening mee houden voor je einddemper.

Bedankt voor de reacties.

Ik heb gekozen voor een standaard uitlaat. De optie alleen een duurdere uitlaat leek mij niet zinnig. De stage 1 kwam in zicht, maar het prijsverschil met een standaard uitlaat vond ik teveel........er is nl. nog meer te wensen en of een stage 1 nou echt 20% oplevert betwijfel ik.....eerst nog maar eens wat fine tunen aan de standaard uitrusting van mijn motorblok dat kan nl. nog wel wat beter en dan is er ook winst.
Bedankt voor jullie reacties.

Groeten Han.

Ik heb vorrige week een stage 1 set onder m'n 1000tje gezet dus nieuwe LCB en middendemper vervangen voor dikkere pijp.
20% meer power is misschien een beetje veel maar ik merk zeker dat ik sneller ben op top weet ik het nog niet maar optrekken merk ik het zeker wel.
:D :D :D :D
Mazzel Jan.

Leuk om te horen dat je wel degelijk verschil merkt. Het schijnt dat de betere doorstroming van gassen ook een beter verbruik levert onder dezelfde omstandigheden. Al iets van gemerkt? Ik heb dit weekend gewoon een standaard uitlaat gemonteerd en was voor een paar tientjes weer klaar. Misschien ooit nog eens stage 1.......nu zijn er eigenlijk toch nog teveel andere prioriteiten

Groeten Han :)

Heren, zouden jullie dit gesprek of via pm of via een bestaand topic over stage 1 kunnen voortzetten? In dit topic is het namelijk wat off topic. :)

Waarom is het off topic? Han wil standaard met stage 1 vergelijken als ik zo de post lees, duz waarom zouden ervaringen met stage 1 offtopic zijn?

Overigens hoort het geluid ook wel bij de "snelheids ervaring". Mooier zou zijn 0-100 te klokken voor en na de verandering